Vos užregistruotas valdančiųjų, Seimui šiandien numatytas pateikti vienalytės partnerystės įteisinimo projektas. Įvairiausios apklausos parodė, kad esminiam šio projekto siūlymui partnerystės prilyginimui šeimai – nepritaria daugiau nei 70 procentų Lietuvos piliečių. Jis prieštarauja vyraujančioms visuomenės normoms ir prigimtiniam šeimos supratimui, laikytam savaime suprantamu visą Vakarų civilizacijos istoriją.
Esame tikri, kad tokie klausimai kaip šeimos samprata gali būti sprendžiami tik visos tautos apsisprendimu – referendumu. Nuosekliai laikydamiesi šios nuostatos visada kvietėme ir dabar kviečiame partnerystės ar bet kaip kitaip keliamą šeimos sampratos klausimą spręsti tik visuotiniu tautos referendumu. Normaliu atveju tokie klausimai apskritai neturėtų kilti ir būti svarstomi, tačiau dėl dešimtmečius trunkančios ideologinės indoktrinacijos žiniasklaidoje, populiariojoje kultūroje ir švietimo sistemoje, šiandien Lietuvos piliečiai priversti pasisakyti šiuo klausimu.
Pasisakydami už referendumą dėl bet kokių bandymų partnerystės ar kita forma keisti šeimos sampratą Lietuvos teisės aktuose, kartu pabrėžiame, kad šiuo metu politikų kalbos apie referendumus yra ankstyvos ir net galimai klaidinančios. Taip yra bent dėl kelių priežasčių.
Pirma, Referendumo įstatymo galiojimas yra sustabdytas ir šiuo metu neįmanoma juo remiantis organizuoti referendumo. Konstitucinis Teismas 2019-02-15 savo nutarime Nr. KT8-N2/2019 konstatavo, jog naujos redakcijos Referendumo įstatymas (išdėstytas Referendumo įstatymo Nr. IX-929 pakeitimo įstatymu), nebuvo priimtas kaip konstitucinis įstatymas, kaip to reikalauja Konstitucinių įstatymų sąrašo konstitucinis įstatymas. Seimas buvo pavedęs Teisingumo ministerijai paruošti naują Referendumo konstitucinio įstatymo projektą, tačiau tai iki šiol nėra padaryta. Įstatymų leidėjas privalo kuo greičiau panaikinti šį teisinį vakuumą ir priimti konstitucinį Referendumo įstatymą, kad būtų užtikrinta Konstitucijoje numatyta piliečių referendumo teisė, kad vėliau niekas negalėtų kelti klausimų dėl rengiamo referendumo teisėtumo.
Antra, būtina pirmiausiai mėginti inicijuoti referendumą Seimo narių siūlymu ir tik jeigu nepavyktų to padaryti, inicijuoti referendumą renkant 300 000 piliečių parašų. Jeigu Seimo nariai blokuos tautos teisę pasisakyti referendume ir jį turės inicijuoti pati tauta, prie parašų rinkimo turi prisidėti visos partijos, deklaruojančios paramą prigimtinei šeimai. Nesuvokiama ir neteisingai, kad visuomenė turėtų pamatinės konstitucinės vertybės – šeimos – išsaugojimo klausimą spręsti pati, be jos vertybes atstovauti ir ginti turinčių ir pretenduojančių partijų aktyvaus įsitraukimo ir organizacinio darbo. Politikai ir partijos negali tik vaizduoti rūpesčio šeima savo deklaracijomis, atsisakydami prisiimti atsakomybę už esminių klausimų visuomenėje sprendimą.
Trečia, referendumas yra kraštutinė priemonė tautai gintis nuo jos bendrajam gėriui ir nacionaliniams interesams prieštaraujančių valdžios sprendimų. Partnerystę įteisinančios pataisos yra pateiktos Seime ir visų prigimtinę šeimą palaikančių Seimo narių pareiga yra pirmiausiai patiems balsuojant „prieš“ sustabdyti šio ydingo projekto priėmimą jau pateikimo stadijoje. Taip ne tik būtų išvengta sunkaus ir brangaus referendumų iniciavimo proceso, bet ir visuomenė pagaliau aiškiai sužinotų visų Seimo narių tikrąsias nuostatas šeimos klausimu. Siektina, kad tautai ir valstybei kenksmingo partnerystės instituto priėmimo būtų išvengta paprasčiausiu būdu – balsavimu Seime.
Jeigu Seimo valdantieji ignoruos tautos nuostatas ir moralės normas, referendumas taps būtinybe. Nacionalinis susivienijimas pabrėžia, kad tokiu atveju referendumas yra aukščiau visų galimų partinių skirtumų. Esame pasiruošę bendradarbiauti su visomis neantivalstybinėmis jėgomis, jeigu prireiktų inicijuoti referendumą piliečių parašais. Trumparegiška partijų tarpusavio konkurencija, galinti pakenkti prigimtinės šeimos sampratos išsaugojimui, būtų neatleistina klaida.