Adidas maudymosi kostiumėlių modelis – transvestitas su plaukuota krūtine

Sportinės aprangos pardavimų milžinė bendrovė Adidas pristato naują maudymosi kostiumėlių moterims kolekciją. Tačiau reklamoje maudymosi kostiumėlį demonstruoja ne modelis moteris, o transvestitas su plaukuota krūtine ir akivaizdžiu iškilimu tarpukojyje. Šį žingsnį gyrė marginalių grupių atstovai, tačiau jį griežtai kritikavo vyrai ir moterys gatvėje.

Be to, kad maudymosi kostiumėlį pristatyto vyriškos lyties modelis, ant jo taip pat nurodyta, kad jis yra Adidas Pride 2023 kolekcijos dalis. Bendrovė dėl reklaminės kampanijos sulaukė daug dėmesio, tačiau turbūt ne tokio, kokio norėjo.

Nuo to atsiriboja ir feministinių pažiūrų sportininkės

Didžioji dauguma nusiteikusi kritiškai, o daugelis jų yra tokie griežti, kad socialinėje žiniasklaidoje ragina boikotuoti Adidas gaminius su grotaženkliu #BoycottAdidas. Prie jų prisijungė ir kelios garsios sporto asmenybės. Sportinės aprangos bendrovė nesulaukia palaikymo ir iš feminisčių. Jos mano, kad Adidas tyčiojasi iš moterų ir jas ištrina, nes leidžia jas vaizduoti vyrams.

– Moteriški maudymosi kostiumėliai nebūna su iškilimu tarpkojyje. Nesuprantu, kodėl įmonės savanoriškai sau kenkia. Jie galėjo bent jau reklamuoti maudymosi kostiumėlį kaip skirtą abiem lytims (angl. unisex), bet to nepadarė, nes taip siekiama ištrinti moteris, – Tviteryje rašė amerikiečių plaukimo žvaigždė ir moterų teisių aktyvistė Raili Geins (Riley Gaines).

Būdama plaukikė, Geins kritikavo lyčių keitiką Lią Tomas (Lia Thomas), kuris neseniai nesėkmingą vyro plaukiko karjerą iškeitė į daug sėkmingesnę plaukikės moters. Prisegtoje Tviterio žinutėje savo kanalo viršuje ji jį/ją vadina apgaviku, pavogusiu iš tikrų sportininkių titulus, kurių jos užsitarnavo.

Reklamos kampanija taip pat buvo kritikuojama aukščiausiame JAV politiniame lygmenyje. Respublikonų kongresmenė Mardžori Teilor Gryn (Marjorie Taylor Greene) stebėjosi:

– Kas nurodo šioms didelėms bendrovėms atstumti moteris – pusę pasaulio gyventojų – ir parsiduoti transseksualams, kurių yra mažiau nei vienas procentas?

Kiti savo kritišką išreiškė pašaipiau, sakydami, kad „niekas geriau neparduoda maudymosi kostiumėlių moterims kaip plaukuota krūtinė ir iškilimas tarpukojyje“.

Bendrovės vadovybė: „Tai sveikinimas saviraiškai, fantazijai ir meilei“

Adidas vadovybė gina šį žingsnį sakydama, kad juo nesiekiama tyčiotis iš moterų ir jas menkinti ar ką nors suerzinti. Priešingai, jie nori, kad vyriškas maudymosi kostiumėlių modelis su plaukais ant krūtinės ir iškilimu tarpukojyje būtų vertinamas kaip „sveikinimas saviraiškai, vaizduotei ir nepalaužiamam tikėjimui, kad meilė vienija“.

Tokia kritika, kokia buvo išsakyta Adidas bendrovei, anksčiau buvo atmetama kaip paprasčiausia konservatyvių pažiūrų žmonių ir dešiniųjų ekstremistų neapykantos išraiška. Neseniai 25 proc. sumažėję alaus gamintojo Budweiser/Bud Light pardavimai po kritikuojamos reklaminės kampanijos, kurioje dalyvavo transseksualų aktyvistas Dilanas Malveinis (Dylan Mulvaney), rodo, kad daug platesnės socialinės grupės jau pradėjo pavargti nuo vis labiau besiplečiančių tapatybės politikos klausimais kairiųjų pažiūrų nubudusiųjų ribų.

„Nubudai – bankrutuok“

Nepriklausomai nuo to, kokią poziciją užimate seksualinių mažumų klausimais, bendresnė kritika Adidas ir kitoms bendrovėms, kurios taip elgiasi, yra ta, kad jos turėtų užsiimti produktų pardavimu, o ne politine kampanija.

Angliškai frazė „Get Woke, Go Broke“ (liet. – Nubudai – bankrutuok) buvo sukurta įmonėms, kurios daug investavo į kairiosios tapatybės politikos rinkodarą, kuri ne pritraukė, o atstūmė klientus. Dabar socialinėje žiniasklaidoje spėliojama, kuri iš didžiųjų sportinės aprangos bendrovių – Adidas ar Nike – bankrutuos pirmoji.

Pastaroji bendrovė irgi rengė panašias kampanijas. Tarp jų savo produktų, įskaitant liemenėles, reklamos viršelio berniuko/mergaitės Dilano Malveinio pagalba. Kaip ir naujausias Adidas žingsnis, tai buvo plačiai kritikuojama.

Šaltinis: samnytt.se

4.5 8 balsų
Straipsnio įvertinimas
Prenumeruoti
Pranešti apie
guest
12 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
12
0
Norėtume sužinoti ką manote, pakomentuokite.x
Scroll to Top