Ir kare, ir krepšinyje yra netikėtumo veiksnys – tave užgriūna staiga, ten, kur nelaukei, ir kol pritrauki pajėgas – jau tritaškis ar pusė šalies okupuota. Taip pat veikia turgaus sukčiai ir prekių išnešiotojai – užgriūna masė pasiūlymų, kur viskas labai blizga ir traška, apgalvota ir įtaigiai logiška, tik trauk piniginę ir tiek juos tematysi.
Ta pramogų biznio ir šou pasaulio dalis, kuri vis dar išdidžiai vadinasi „žiniasklaida“, veikia tokiais pat totalinės proto atakos principais, pagal smūginės reklamos psichologiją, kuri yra visų iki vieno skandalų technologijos pagrindas.
Tave staiga, netikėtai ir neįtikėtinai stipriai užgriūna ir nusineša kryptingos informacijos nuošliauža. Niekas nieko nesiaiškina, viskas į vienus vartus, kas valandą vis garsiau, nuožmiau ir daugiau. Bematant sulekia debesys kraujo ir šūdo kvapą pajutusių laikintojų ir pasipiktintojų, gerai apmokamų dvaro apžvalgininkų ir šiaip naudingų idiotų.
Nereikia jokio proto balso, pagalvojimų, kas teisus, pasiteisinimų ar nesuinteresuotų specialistų diskusijos – bematant užimamos sąmonės ir pasąmonės teritorijos ir bet koks dvejojantis, abejojantis ar galvojantis nesusipratėlis tampa vienišu, silpnu ir pasimetusiu, o jei ką dar galvoja, tai išsižiot nebedrįsta.
Kol sąmonė nustebusi ilsisi, parengiamas dar vienas skandalas buvusiajam užmiršti ir ataka kartojama, patogiausias dažnis – kartas per savaitę. Tikslas dažniausiai pasiekiamas lengvai, masiškai, reikiama nuomonė suformuojama ilgam, kitaip manantys išjungiami ar patys dėl šventos ramybės išsijungia.
Kiekvienas masinis, visaapimantis ir isteriškas skandalas yra pastatytas ant skausmo ir tikrumo, tačiau čia viskas suorganizuota ir netikra, o tiesa niekam neįdomi. Bematant interesai viską išnaudoja ir panaudoja, žmonės išsigąsta ir pasiduoda, ką ir reikėjo įrodyti – prekė nupirkta.
Kas, kad kiekvienas junta purvą, neapykantą ir melą, apibarstytą tikroviškumo ir susirūpinimo humanizmu svarovskiais, juk iš tikrųjų tas niekam nei kiek nerūpi. Kai tik prasideda, jau žinau, kas bus, tačiau lengva iš tolo patarti būti kritišku, bet nelengva tokiu būti. Nes tave visada apgauna arba pasiduodi būti toks, kaip visi.