Tik nuo mūsų dalyvavimo priklauso kiek pavyks sustabdyti vaiko teisių ir žmogaus teisių pažeidimus.
Visi į mitingą 2018 m. spalio 30 d., antradienį, 17–19 val.
Mano siūlymai peticijai ir reformai:
1. Įvardinti norvegišką vaiko teisių apsaugos sistemą kaip nusikalstamą vaiko teisėms, tėvų teisėms ir šeimai. (Čia yra viso šio marazmo ideologinis/pasaulėžiūrinis/finansinis šaltinis). Atitinkamai šalinti iš Lietuvos vaiko teisių apsaugos sistemos visus jo principus, dalis kurių yra žemiau.
2. Panaikinti anonimiškumą ir konfidencialumą. Prisidengimas šiais principais yra visų piktnaudžiavimų prielaida. Pilietinė visuomenė dabar yra atkirsta nuo bet kokios Vaiko teisių apsaugos tarnybos kontrolės. Anonimiškumas ir konfidencialumas prisidengiant vaiko teisėmis negali tapti priežastimi pažeisti vaiko ir tėvų teises. Kaip galimas variantas, gali būti sudaryta pilietinių žmogaus teisių gynimo organizacijų taryba, kuri turėtų teisę peržiūrėti visus procesinius sprendimus/informaciją vaiką atimant iš šeimos kiekvienu atveju. Šiuo Kauno atveju, visuomenė iki šiol nežino, koks konkrečiai buvo pagrindas atimti vaiką ir mamą uždaryti dviems paroms į areštinę.
Nusikaltimo prieš vaiką faktai visuomenei turi būti žinomi lygiai kaip ir kitų nusikaltimų atvejais, jų negalima nuslėpti remiantis vaiko duomenų konfidencialumu. Skaidrumas yra didesnė vertybė, nes tai bene vienintelė reali priemonė sustabdyti Tarnybos ar kitų institucijų piktnaudžiavimus itin jautrioje srityje.
3. Atskirti fizines bausmes auklėjimo tikslais nuo smurto. Aiškiai įvardinti, kad šių dalykų sutapatinimas yra ideologinis marazmas.
4. Panaikinti visą grėsmių vertinimo ir taikymo sistemą, kuri įsigaliojo su naująja tvarka nuo 2018 m. liepos 1 d. Už smurto sustabdymą ir prevenciją visose civilizuotose valstybėse yra atsakingos teisėsaugos institucijos, o ne Vaiko teisių apsaugos tarnybos. Grėsmes turi vertinti teisėsaugos institucijos, o ne menkos kompetencijos VTAT pareigūnai (kurių nuo 2018 m. liepos 1 d. dauguma yra naujai priimtų – iš kokių kompetencijų jie ateina ir pagal kokias instrukcijas jie yra apmokomi?). Smurtas yra tinkamai apibrėžtas Lietuvos teisinėse normose, teisėsauga iki šiol vadovavosi jais ir jokių papildomų apibrėžimų specialiai šeimai nereikia. Vaiko teisių apsaugos tarnyba turi rūpintis šeima, o ne ją bausti. VTAT turi remti šeimas, policija – bausti.
5. Nuostata, kad geriau nepagrįstai paimti vaiką nei leisti jam galimai nukentėti šeimoje yra amorali, nes dėl hipotetinės situacijos negalima pažeidinėti žmogaus teisių. Negalima gelbėti vieno žmogaus teisių pažeidžiant kitų žmonių teises.
6. Panaikinti visą psichologinį tėvų instruktažą, vadinamosios pozityviosios tėvystės mokymus, kadangi jie yra paremti ideologizuota tėvų kaltės nuostata ir prieštarauja konstitucinei tėvų teisei mokyti savo vaikus. Taip pat peržiūrėti tokio paties pobūdžio instruktažą VTAT darbuotojiems dėl tos pačios priežasties. VTAT neturi tapti psichologinio tėvų indoktrinavimo ir terorizavimo institucija. Vietoj psichologinio kaltės mokymo reikia šeimas įgalinti socialiai: suteikti materialinę paramą ir atstatyti socialinius įgūdžius jų stokojantiems tėvams, pvz., grįžti į darbo rinką, valstybės lėšomis užmokėti už darželį, medicinines paslaugas ir pan.
7. VTAT pareigūnus, kurie slepia informaciją, šalina ją iš viešumos, pateikia melagingą informaciją, pašalinti iš Vaiko teisių apsaugos tarnybos ir visos sistemos kaip susikompromitavusius.