Svarbu suvokti – tai ne atsitiktinis epizodas, o dėsningas „naujosios ekonomikos“, „naujosios vadybos“, trumpai – naujojo Vakarų pasaulio dėsningumas. Jo esmė: sukurtos visos technologinės, socialinės, kultūrinės ir politinės sąlygos Chamui užlipti ant scenos ir mokyti visus, apsimesti autoritetu ir elitu. Tai tas pats, jei plebėjas, prasigėręs bomžas atsistotų Romos Senate ir pradėtų auklėti aristokratus.
Visa klasikinė senovės kultūra buvo civilizacija tik todėl, kad laikė ribas tarp aukšta ir žema, tarp tauraus ir niekšinga, tarp tikra ir netikra, tarp dorybės ir niekšybės, tarp aukojimosi ir naudos, tarp ištikimybės ir parsidavimo, tarp vyro ir moters, kitaip tariant, išlaikė prigimtinę būties hierarchiją. Dabar su masių visuomenės iškilimu barbaras ateina į civilizacijos centrą, kaip sakė Ortega y Gassetas. Sentimentalumo filosofija su visomis naujosiomis neva žmogaus teisėmis tiktai aptarnauja naujojo Chamo statusą, apgaubia jį legitimumo skraiste ir pradeda persekioti bet kurį prieštaraujantį.
Naujasis Chamas yra technologinis produktas, nes technologija leidžia atvesti mases prie rakto skylutės ir žiūrėti į realybę pro „reaity show“ iliuziją, t.y. pamauti mases ant pornografinių, vartojimo instinktų. Būtent technologinės platformos įgalina Įvaizdžio viešpatavimą – tuose naujuosiuose atėniškuose ir romėniškuose Forumuose bei Senatuose, Facebookuose, Twiteriuose, TV, blockchainuose dabar karaliauja Musių Valdovai – lyg šiltnamiuose ekspertų auginama genetiškai modifikuota ekonomika, politika, teisė, viešoji nuomonė, žmogaus teisės, demokratija.
Tik tokiame pasaulyje galima suprasti Ballus, Kardashianus, Bunkes-Zvonkes, Užkalnius, Baršauskus. Yra visos technologinės-socialinės sąlygos Įvaizdžiui sumalti bet kokias prigimtines padorumo ribas.
Būtent todėl joks atsakymas Ballui ar Užkalniui yra neveiksmingas. Žinoma, Domantas yra visiškai teisus (daugiau skaityti ČIA), jis kaip aristokratas taktiški nutyli Chamo vietą, nesileidžia į chamiškus metodus. Bet iš principo nieko negalima padaryti, joks atsakymas negalios, nes naujieji chamai jau yra new brave world funkcija , o ne asmenys. Jie negali priimti įžeidimo – jie tik gali panaudoti aristokratišką įžeidimą (jų tikros vietos parodymą) technologinei Įvaizdžio gamybai. Jų „Aš“ yra ištirpęs naudos, populiarumo, pinigų gamyboje, todėl jie neturi žodžio, atsakomybės ar įsipareigojimo (tai aristokratiškos sąvokos).
Technologija-Nauda-Įvaizdis = hoministinė tešla
iš kurios gaminama naujoji Galia. Deja, bet Spengleris ir Ortega buvo visiškai teisūs. Tai – vienos epochos saulėlydis ir kitos – saulėtėkis.
Kas vis dar keista, kad naujieji lietuviukai džiaugiasi lyg vaikai, lygiai kaip kadaise atrastos Amerikos aborigenai, kolonizatoriams beriant jiems į veidus beverčius blizgučius. Neva, Ballų reality show atneša didžiulę naudą Prienų klubui ir Lietuvos krepšiniui. Istorijos ironija 🙂 Atėjęs Chamas išsunkia kaip citriną, šluostosi kojas kaip į skudurą ir dar paspiria, bet užtenka numesti kelis burtažodžius – P-a-j-a-m-o-s! Į-v-a-i-z-d-i-s! Tu Ž-v-ai-g-ž-d-ė! ir vietinis provincialas iškart parklumpa ant kelių. Dar daugiau, jau sukurtas didžiulis visuotinis poreikis kuo greičiau bet kokia kaina pakliūti į Ekraną, ant Scenos. Tad naujieji aborigenai masiškai buriuojasi gauti „Ballo“ leidimą būti suvartotais. Užtai pažadėtas prizas – pabūti kelias minutes Žvaigžde.
1918 m. vasario 16 d. – tai iš valstiečių pakilusių prigimtinių aristokratų projektas. Jie buvo nepaperkami, laikė ribas, jautė ir gerbė didesnį už save, todėl ir sukūrė valstybę pievose. Mažą, bet kietą ir žiauriai europietiškai perspektyvią valstybę.
2018 m. – jau yra Chamo Lietuva. Sparčiai ir noriai trokštanti kuo intensyviau išnaudoti technologines Chamo civilizacijos galimybes. Viskas metama į Įvaizdžio girnas. LRT studijos blizgesys yra tiesiogiai proporcingas Įvaizdžio Lietuvos intensyvumui ir atvirkščiai proporcingas Aristokratinės Lietuvos pasauliui.
Tad su Šimtmečiu! 🙂