Antradienį respublikonas Endriu Klaidas (Andrew Clyde) (Respublikonas iš Džordžijos valstijos) įtemptai bendravo su švietimo sekretoriumi Migeliu Kardona (Miguel Cardona) po to, kai Kardona pakartotinai atsisakė apibrėžti sąvoką „moteris“ arba galutinai paaiškinti, kokia apimtimi pagal Baideno administracijos naująsias IX antraštinės dalies taisykles translyčiams studentams bus užtikrintos „lygios galimybės”.
Kardona pasirodė Atstovų Rūmų Asignavimų komitete, kad apgintų savo siūlomą IX antraštinės dalies pakeitimą, pagal kurį mokykloms būtų neteisėta atvirai uždrausti transseksualiems moksleiviams varžytis sporto komandose, kurios nesutampa su jų gimimo metu priskirta lytimi.
Klaidas paprašė Kardonos apginti pasiūlymą ir pirmiausia apibrėžti, „kas yra moteris”.
Kardona išsisuko nuo klausimo ir atsakė: „Mūsų dėmesys departamente sutelktas į tai, kad studentams, įskaitant LGBTQ studentus, būtų užtikrintos vienodos galimybės, kad jie nebūtų diskriminuojami.”
„Tai kaip apibrėžti, kas yra moteris?” – atšovė Klaidas. „Jūs man to apibrėžimo nepateikėte. Neatsakėte į mano klausimą.”
„Manau, kad tai beveik antraeilis dalykas, palyginti su svarbiu mano, kaip švietimo sekretoriaus, vaidmeniu,” – atsakė Kardona.
„Mano klausimas nėra antraeilis, mano klausimas labai paprastas, – atsakė Klaidas. „Koks, pasak Jungtinių Valstijų Sveikatos ir žmogiškųjų paslaugų departamento (HHS), yra moters apibrėžimas?”
„Vadovauju Švietimo departamentui, ir mano darbas – užtikrinti, kad visi mokiniai turėtų galimybę įgyti valstybinį išsilavinimą, kuris apima ir užklasinio lavinimo veiklas,” – sakė Kardona. „Ir manau, kad jūs gana gerai pabrėžėte IX antraštės svarbą ir tai, kad mokiniams būtų suteikiama vienoda prieiga, nesvarbu, ar tai būtų stipendija, ar patalpos, ar dalyvavimas.”
„Gerai, vadinasi, jūs nesiruošiate atsakyti į mano klausimą,” – tarė Klaidas. „Ar manote, kad biologiniam vyrui, kuris save identifikuoja kaip moterį, turėtų būti leista varžytis moterų sporte?”
Kardona ir vėl atsisakė atsakyti: „Manau, kad mūsų dėmesys turi būti sutelktas į tai, kad visi mokiniai turėtų galimybę įgyti valstybinį išsilavinimą.”
Po to, kai Klaidas vėl uždavė tą patį klausimą, Kardona atsakė: „Manau, kad visi mokiniai turėtų turėti galimybę naudotis viskuo, kas viešai…”
„Taigi jūs nesiruošiate atsakyti į mano klausimą, – įsiterpė Klaidas. „Ar manote, kad leidimas biologiniams vyrams varžytis moterų sporto šakose naudingas sportininkėms?”
„Manau, kad svarbu atsižvelgti į visų moksleivių poreikius, kai jie įsitraukia į,”- atsakė Kardona.
„Taigi jūs nesiruošiate atsakyti į mano klausimą”, – pertraukė Klaidas. „Ar manote, kad leidimas biologiniams vyrams įeiti į privačias moterų erdves, tokias kaip tualetai ir persirengimo kambariai, yra saugus moksleivėms?”
„Labai svarbu užtikrinti, kad visi mokiniai mokykloje jaustųsi saugūs,” – atsakė Kardona. „Tai reiškia, kad priimant sprendimus, susijusius su patalpomis, reikia atsižvelgti į visų mokinių požiūrį.”
Pagal Švietimo departamento siūlomą taisyklę nė vienai federalinį finansavimą gaunančiai mokyklai ar koledžui nebūtų leidžiama taikyti universalios politikos, pagal kurią translyčiams mokiniams kategoriškai draudžiama dalyvauti sporto komandose, atitinkančiose jų lytinę tapatybę. Tokia politika būtų laikoma IX antraštinės dalies (angl. Title IX, toliau – IX antraštinė dalis) pažeidimu.
„JAV Švietimo departamentas (toliau – Departamentas) siūlo redaguoti savo taisykles, įgyvendinančias 1972 m. Švietimo įstatymo pakeitimo IX antraštinę dalį , kad būtų nustatytas standartas, kuris gavėjui reglamentuotų su lytimi susijusių kriterijų, ribojančių ar paneigiančių moksleivio teisę dalyvauti vyrų ar moterų sporto komandoje, priėmimą ir taikymą,” – rašė Švietimo departamentas.
„Siūlomas reglamentas išaiškintų IX antraštinės dalies taikymą tokiems su lytimi susijusiems kriterijams ir mokyklų bei kitų Departamento federalinės finansinės paramos gavėjų (toliau vadinamų „gavėjais” arba „mokyklomis”), priimančių arba taikančių tokius kriterijus, pareigą tai daryti laikantis IX antraštinės dalies nediskriminavimo įpareigojimų.”