Prancūzų „Le Figaro“ rašo, į kokią nepažangią istoriją įsipainiojusi Metropolitan Opera ir jos žvaigždė sopranas Anna Netrebko.
„Black lives matter“ teigimu, Verdžio operoje „Aida“ Etiopijos princesę dainavusi Netrebko savo nepolitkorektišku sceniniu grimu – patamsinta veido spalva – įžeidė juodaodžių jausmus.
Šitokia diskriminacijos rūšis, pasirodo, vadinama „blackface“.
Jeigu didysis antirasistinis žygis būtų prasidėjęs keliais metais anksčiau, užkasinėti giliai po alyva reikėtų „Aidos“ DVD su mūsų Violeta Urmana tos pačios princesės vaidmenyje.
Peržiūrėjau, palyginau pastatymus.
Na, Urmana tikrai lengvai praslydo, nes jos „blackface“ – gerokai ryškesnis nei Netrebko.
O dabar BLM veikėjai pareikalavo, kad Metropolitan Opera pašalintų iš vaizdo archyvų visus spektaklius su bet kokiomis „blackface“ apraiškomis.
Metropolitan Opera direkcija išplatino spaudos pranešimą, kuriame prisižada pripažinti praeities klaidas ir ateityje darbuotis dėl visiškos rasinės lygybės.
O aš ta proga prisiminiau, kaip Lietuvos operos ir baleto teatre prieš n metų buvo baisu žiūrėti, kuomet šviesios atminties Virgilijus Noreika-Otelas smaugė Dezdemoną.
Dabar galvoju, gal taip baisu buvo visai ne dėl to, kad smaugė, bet todėl, kad buvo su tuo nepolitkorektišku „blackface“…