Juodųjų technologijų puolimo metodai

Parengė Kastytis Braziulis | Alfa.lt

Svarbiausi dalykai juodųjų technologijų puolime yra objekto parinkimas, auditorijos nustatymas, informacijos surinkimas ir paruošimas naudojimui ir puolimo būdo parinkimas.

Šį kartą peržiūrėsime juodųjų technologijų puolimo metodus.

Kompromatas. Informacija turi atitikti šiuos kriterijus: a) ji turi būti tikra, o ne išgalvota, b) turi būti sunku ją paneigti, reikia kalbėti ne apie savybes, o apie tikrus materialius faktus, c) turi būti aiški ir suprantama, d) aktuali, turi atitikti pasirinktos auditorijos interesus, e) saugi, kad jūsų nepaduotų už šmeižtą į teismą. Jeigu šių reikalavimų nesilaikysite, tai galite susidurti su rimtomis problemomis, o jūsų pradėta juodųjų technologijų puolimo operacija bus neveiksminga ir neefektyvi.

Perdėtas gyrimas. Kaip bebūtų keista, bet galima sugadinti žmogui reputaciją giriant jį, o ne keikiant. Šiuo atveju reikia naudoti išgalvotus, tikrovės neatitinkančius epitetus. Per didelis gyrimas duoda atvirkštinį efektą. Žmonės pradeda ne gerbti objektą, o juo bjaurėtis ir galų gale nekęsti. Kartais liaupsinimo metu galima auditorijai atskleisti tikrus nepuošiančius objektą faktus apie jo darbus arba tikruosius kėslus, kuriuos jis slepia nuo visuomenės.

Dviguba auditorija. Čia turima omeny tai, kad puolimas yra vykdomas orientuojantis į dvi auditorijas. Pirmąją auditoriją reikia nukreipti į kitą auditoriją, kuri jums reikalinga. Pavyzdžiui, sukeliate visuomenės sumaištį (protesto akcija, demonstracija ar dar kas nors). Apie tai parašo spauda. Susijaudinę piliečiai kreipiasi į policiją, kuri remdamasi viešosios informacijos ir skundų pagrindu, pradeda tyrimą. Jums tas tyrimas reikalingas, nes juo norite pakenkti savo konkurentui. Jūsų galutinis tikslas – inicijuoti policijos tyrimą. Aišku, buvo galima kreiptis tiesiai į policiją. Tačiau kreipimasis, greičiausiai, nebūtų davęs naudos. Ėjimas žingsnis po žingsnio, įtraukiant į procesą piliečius, masines informavimo priemones, duoda geresnį ir efektyvesnį rezultatą.

Virtualus supratimas. Jis – neapčiuopiamas. Virtualus supratimas egzistuoja mūsų galvose. Jį mums sukuria reklamos agentūros, kompanijos, kurios užsiima įvaizdžio kūrimu. Tai – mitas. Kiekvienos kompanijos įvaizdis remiasi tokiais virtualiais suvokimais kaip prestižas, mada, universalumas, populiarumas, meilė klientams. Visi žmonės, kurie nori būti pranašesni už kitus arba bent jų lygio, stengiasi palaikyti savo įvaizdį. Jie rengiasi pagal madą. Jie eina į, jų manymu, prestižinius restoranus. Jie perka brangius daiktus, permokėdami už juos, tačiau jie tenkinasi tuo, kad gali pasigirti, parodyti kitiems, kad jis priklauso kitai, aukštesnei klasei.

Pavyzdys. Kompanija, kuri užsiima restoranų verslu, pasamdė juodųjų technologijų specialistą ir paprašė jo sumažinti restorano konkurento klientų ratą. Specialistas nusprendė sumenkinti (sugriauti) restorano prestižą.

Į restoraną pakliūti bet kas negali. Yra apsaugininkų, kurie tikrina kiekvieną įeinantį asmenį. Jeigu esi girtas arba blogai apsirengęs, tai tavęs neįleis. Restoranas saugo savo reputaciją.
Specialistas pasamdė grupę žmonių ir organizavo jų apsilankymą restorane piko metu. Samdyti žmonės į restoraną atvyko prabangiais automobiliais, padoriai apsirengę. Apsaugininkai juos įleido į vidų. Jie užsisakė valgyti, išgerti. Po keliasdešimt minučių jie, nuėję į tualeto kambarį, persirengė purvinais drabužiais, „pasikvėpino“ dvokiančiu tualetiniu vandeniu ir grįžo atgal į restorano salę. Jie atrodė ir smirdėjo kaip tikri „bomžai“, nesiprausę keletą mėnesių.

Salėje kilo sąmyšis. Restorano padavėjai, apsaugininkai ir vadybininkai nežinojo ką daryti. Juk jie (bomžai) kažkokiu būdu pateko į restorano vidų ir užsisakė valgyti. Kol personalas aiškinosi situaciją, iš restorano išėjo nemaža dalis klientų. Jie negalėjo iškęsti bjauraus kvapo.
Po šio įvykio juodųjų technologijų specialistas nepaliko restorano likimo valioje. Jo organizuoti žmonės kartkartėmis užeidavo į restoraną ir palikdavo specialius rutuliukus, kurie skleidė tą patį aštrų, bjaurų prakaito kvapą. Kol restorano savininkai ir valdytojai išsiaiškino priežastį, klientai perbėgo į kitą, greta esantį restoraną.

Tikslas pasiektas. Restorano prestižas sužlugdytas. Praeis nemažai laiko, kol jis bus atstatytas ir kol sugebės susigrąžinti klientus.

Nušvilpimas. Anksčiau žmonės šį metodą naudojo nenorėdami žiūrėti neįdomaus spektaklio. Jie artistus apmėtydavo pomidorais ir nušvilpdavo. Spektaklį sužlugdydavo.

Šiais laikais šį juodųjų technologijų metodą naudoja mitingų ar visuomenės susirinkimų metu. Kiekvieno mitingo tikslas yra parodyti visuomenei problemas. Jeigu spauda parašo apie mitingą ir jo keliamus reikalavimus, tai tikslas būna pasiektas. Žmonės sužino ir susipažįsta su iškeltomis problemomis. Dalis jų jas palaiko, o mažesnė dalis prisijungia prie protestuotojų judėjimo.

Norint sugriauti mitingą ar visuotinį susirinkimą reikia pasamdyti nemažą grupę žmonių, kurie mitingo metu ir ypatingai tuo metu, kai kalba svarbūs oratoriai, pradeda ploti, trypti ar dainuoti. Visas kalbas jie užgožia pašaliniais garsais.

Administracinis resursas. Šis metodas dažnai naudojamas Lietuvoje. Jis ypatingai pasireiškia per rinkimus į Seimą arba savivaldybes. Vieni juodųjų technologijų specialistai mano, kad šis metodas nepriklauso prie juodųjų technologijų metodų, kiti mano, kad priklauso. Šis metodas yra grubus ir neteisėtas. Jo esmė ta, kad puolimo organizatoriai pagalbos kreipiasi į valdžios institucijas, kurios pradeda puolimą prieš konkurento kompaniją. Ją tikrina, tikrina tol, kol kompanija patiria didelius nuostolius arba bankrutuoja.

Kabliukas ir jaukas. Dažnai šį metodą naudoja slaptosios tarnybos. Jos, norėdamos užverbuoti jiems reikalingą asmenį, įtraukia jį į neteisėtą ar amoralią veiklą. Ją užfiksuoja. O vėliau šią medžiagą naudoja prieš asmenį. Jam grasina. Jeigu nesutiksi dirbti mums, tai mes ją paviešinsime.

Juodųjų technologijų specialistai negrasina kompromituojančia medžiaga. Jie ją viešina neklausdami objekto leidimo. Jų pagrindinis tikslas yra sunaikinti ar bent stipriai pakenkti konkurentui.

Visuomenės nepasitenkinimas. Paprastas ir dažnai naudojamas metodas. Organizatoriai surenka konkurentą kompromituojančią informaciją ir ją nuolat viešina. Kiekvieną dieną – po naujieną. Jeigu konkurentas atsako, bando aiškintis, tai jis gauna dvigubą porciją. Kuo ilgiau ši akcija tęsiasi, tuo didesnį nepasitenkinimą ji kelia visuomenėje.

Šaltinis www.vuima.ru

0 0 balsų
Straipsnio įvertinimas
Prenumeruoti
Pranešti apie
guest
0 Komentarai
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
0
Norėtume sužinoti ką manote, pakomentuokite.x
Scroll to Top