Alfa.lt
Mūsų premjerai – patys geriausi pasaulyje. Mūsų premjerai – patys kiečiausi pasaulyje.
Konservatorių lyderis Andrius Kubilius yra aukščiausio lygio krizių premjeras. Jo valdymu džiaugėsi pusė Lietuvos ir tyliai tarpusavyje šnabždėjosi apie didelius A. Kubiliaus gabumus, sugebėjimus ir aukštą intelektą. A. Kubilius net straipsnius apie ekonomiką skaitė anglų kalba. Įsidrąsinę žurnalistai rašė, kad apie A. Kubiliaus kovą su krize ateityje bus parašytas ne vienas vadovėlis ir išleista ne viena knyga.
Socialdemokratų lyderis Algirdas Butkevičius pasižymi itin dideliu darbštumu ir pozicijos kietumu. Lietuva, anot premjero A. Butkevičiaus, yra pavyzdys visam pasauliui. Iki šiol nė viena valstybė nesugebėjo taip operatyviai ir pigiai įgyvendinti tokį didelį projektą (kalbu apie SGD terminalą). Iki šiol nė viena valstybė nesugebėjo taip ryžtingai atsilaikyti nuo visokiausio plauko kenkėjų, puolėjų ir kritikų. Dujų terminalo statytojai prirašė tūkstančius laiškų, reikalaudami pinigų už atliktus ir neatliktus darbus. Projektą puolė įtakingi ir su mūsų didžiąja kaimyne susiję politikai bei stambieji verslininkai teigdami, kad projektas laiku nebus įgyvendintas, kad vyriausybė ir projekto valdytojai nuo visuomenės slepia informaciją. Premjeras kartu su „Klaipėdos naftos“ vadovu atsilaikė – stovėjo kaip mūrai, nepasidavė.
Neseniai premjeras A. Butkevičius lankėsi Klaipėdoje. Dalyvavo paskutiniame posėdyje dėl SGD terminalo statybos. Išėjęs iš pasitarimų salės, premjeras tryško dideliu džiaugsmu, premjero veidą puošė plati šypsena, premjero vidinis pasitenkinimas tiesiog spindėjo ir akino susirinkusius žurnalistus. Premjeras A. Butkevičius Lietuvai ir pasauliui pateikė dvi džiugias žinias.
Pirmoji žinia. Premjeras džiūgavo, kad terminalo statybos atpigo 100 mln. litų. Tai – baisi pergalė. Tai – tikras pavyzdys pasauliui, teigė premjeras. Sutaupyti šiuos pinigus padėjo greiti darbai bei efektyviai naudojamos naujos technologijos.
„Galiu pasakyti, kad terminalas atpigo 100 mln. litų. Visa infrastruktūra plačiąja prasme su pajungimais atpigo iki 350 mln. litų, o planas buvo 450 mln. litų. Taigi matote, trumpas laikas, gerai ir efektyviai panaudotos naujos technologijos leido netgi 100 mln. litų sutaupyti“, – žurnalistams sakė A. Butkevičius.
2013 metais vasario mėnesį „Klaipėdos nafta“, tik pradėjusi įgyvendinti terminalo statybų projektą, iš karto sutaupė beveik šimtą milijonų litų. Bendrovė organizavo konkursą dujotiekiui tiesti. Jį laimėjo lietuviškų kompanijų konsorciumas. Vokiečių kompanija, kuri taip pat dalyvavo konkurse, pasiskundė teismui ir Viešųjų pirkimų tarnybai. Vokiečiai teigė, kad konkursas buvo nesąžiningas, kad konkurentai turėjo išskirtines teises susipažinti su konkurso medžiaga. Kilo skandalas. Žurnalistai pradėjo domėtis konkursu. Visur skambino, visų klausinėjo, visur nosį kaišiojo. Viešųjų pirkimų tarnyba reagavo žaibiškai. Konkurso rezultatai buvo atšaukti ir anuliuoti. Bendrovės vadovai paskubomis vėl surengė naują konkursą. Ir čia įvyko stebuklas. Antro konkurso metu tie patys dalyviai, tiems patiems darbams, bet su didesniais įsipareigojimais pastatyti terminalą greičiau, nei buvo anksčiau numatyta, pasiūlė beveik šimtu milijonų litų mažesnę kainą. Kaip tai galėjo atsitikti, iki šios dienos nėra aišku ir niekas niekam nieko nepaaiškino. Niekas net nesiaiškino.
Straipsnio tęsinį skaitykite ČIA.