Edvardas Kubilius | lrt.lt
Klaipėdoje sustojus naftos produktų, azotinių trąšų iš Baltarusijos krovai, bendra uosto krovos apimtis sumažėjo apie 4,2 proc., tačiau kitąmet ji gali sumažėti 30-40 proc., sako Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos prezidentas ir Klaipėdos konteinerių terminalo vadovas Vaidotas Šileika. Tokį scenarijų jis vadina pesimistiniu, tačiau apie jį svarstyti verčia ir pašliję santykiai su Kinija ir to padariniai verslui.
Bene labiausiai, pasak V. Šileikos, šiemet nukentėjo „Klaipėdos nafta“, netekusi apie 2 mln. tonų naftos produkcijos, anksčiau keliavusios iš Baltarusijos. LRT RADIJUJE kalbėjusio V. Šileikos teigimu, kol kas uosto įmonės etatų nemažina, bet tai gali būti laikina.
„Kol kas, kiek man žinoma, atleidimų darbuotojų nebuvo, darbo vietos nebuvo mažinamos, tačiau neatmeskime, kad ateityje, įsigaliojus dar griežtesnėms sankcijoms, papildomiems ribojimams Baltarusijai, galbūt ir sankcijoms iš Kinijos pusės Lietuvai, tai gali turėti įtakos darbo vietų skaičiui“, – laidoje „Ryto garsai“ sakė jis.
Diversifikuoti krovą užmezgant ryšius su naujais klientais sudėtinga, nes produkcijos transportavimas dažnu atveju taip pat vyksta per Baltarusiją, o čia kyla keblumų.
„Uosto kompanijos daro viską, kad kompensuoti netektis, užmegzti ryšius su naujais klientais, tačiau vertinant šios dienos geopolitinę situaciją, tai nėra paprasta. Kiek man žinoma, yra tam tikri ribojimai tranzito per Baltarusiją, nes nėra patvirtinami geležinkelio planai arba maršrutai transportuoti kitų šalių krovinius“, – sakė V. Šileika.
Lietuvos trintys su Kinija uoste taip pat juntamos, teigė pašnekovas.
„Buvo naujas projektas – tam tikrą konteinerių srautą, kuris šiuo metu eina iš Kinijos į Kaliningrado sritį, nukreipti į Klaipėdos uostą, tačiau dėl prieštaravimo iš Kinijos pusės to nebuvo padaryta. Ir šiaip matome, kad dalis klientų pradeda vengti Klaipėdos uosto dėl galimų Kinijos sankcijų, todėl nukreipia savo konteinerius su kroviniais per Latvijos arba Lenkijos uostus“, – pasakojo V. Šileika.
Pasak V. Šileikos, „pakankamai pesimistiniu scenarijumi“, kitąmet uosto krova gali sumažėti 30-40 proc.