Kristina Zamarytė-Sakavičienė. Ne, Popiežius nepasisakė už Partnerystės įstatymo projektą

laisvavisuomene.lt

Kaip ir kitose valstybėse, taip ir Lietuvoje homoseksualių porų gyvenimo teisinis reguliavimas tapo svarbia politine tema. Nesvarbu, kaip pasibaigtų Seimo rinkimai, Lietuvai artimiausiu metu teks priimti sprendimą šiuo jautriu klausimu.

Šiame kontekste itin aktualūs Popiežiaus Pranciškaus žodžiai, nuskambėję Evgeny Afineevsky filme „Francesco“ (liet. Pranciškus), kuris 2020 m. spalio 21 d. buvo pirmą kartą parodytas Romos kino festivalyje. Filme buvo sumontuotos iš konteksto ištrauktos seno interviu ištraukos, kuriose Popiežius Pranciškus kalbėjo, kad homoseksualiems asmenims reikalinga teisinė apsauga, o tuo tikslu verta sukurti civilinį įstatymą. Nors interviu darytas prieš porą metų, tačiau po filmo pasirodymo Popiežiaus pasisakymas sukėlė audrą viešojoje erdvėje – vertimai į skirtingas kalbas apskriejo viso pasaulio žiniasklaidą.

Nenuostabu, kad pasitaikė ir spekuliatyvių ar tiesiog neatsargių vertimų bei iš jų sekusių klaidingų interpretacijų dėl teisinių ir teologinių terminų painiojimo. Pvz., Popiežiaus pasisakymo prasmę stipriai iškraipė LRT portale paskelbtas vertimas, neva Popiežius Pranciškus pritaria tos pačios lyties asmenų partnerystei ir teigia, kad homoseksualūs asmenys turi teisę kurti šeimas. Homoseksualių asmenų partnerystei palankiai Popiežiaus žodžius interpretavo ir kai kurie žinomi katalikų intelektualai.

Tačiau reikia atkreipti dėmesį į tai, kad Popiežius nekalbėjo apie homoseksualių asmenų santuoką ar partnerystę, bet tik apie „civilinio sugyvenimo įstatymą“ (filmo originale ispanų k. ley de convivencia civil; italų k. legge di convivenza civile). Daugumoje vertimų buvo minimas „civilinių sąjungų įstatymas“ (anglų k. civil union law; kitur italų k. legge sulle unioni civili). Vertimai, naudoję „civilinės sąjungos“ terminą, jau susiaurino popiežiaus pasisakymą, bet šis terminas taip pat yra gana abstraktus, nenusakantis įstatymo turinio.

Ką Popiežiaus žodžiai reiškia Lietuvos teisėkūros kontekste?

Ką Popiežiaus žodžiai apie „civilinio sugyvenimo įstatymą“ reiškia Lietuvai, atsižvelgiant į mūsų šalies teisinę sistemą ir egzistuojančias teisėkūros iniciatyvas? Aišku, kad Popiežius kalba apie homoseksualių porų teisinę apsaugą ir apie tai, kad ją turi nustatyti įstatymas. Lietuvos politiniame spektre dėl to abejonių nekyla – iš esmės visos partijos pasisakytų už, bet nesutariama, kokiu būdu: Partnerystės ar Bendro gyvenimo susitarimo įteisinimu.

Teisiniu požiūriu aktualu, ką Popiežius turėjo omenyje: 1) ar įstatymą, kuris numatytų tos pačios lyties asmenims teisę sukurti šeimą, analogišką vyro ir moters santuokai (Partnerystės įstatymo projektas); 2) ar tokį įstatymą, kuris šeimos santykių nekurtų, bet numatytų apsaugą ir reguliuotų kartu gyvenančių vienos lyties asmenų finansinius, paveldėjimo santykius, spręstų turto dalybų skiriantis klausimus, suteiktų socialines garantijas, teisę gauti informaciją ir rūpintis vienas kitu ligos atveju ir t.t.(Bendro gyvenimo susitarimo įstatymo projektas).

Teisės kurti šeimą klausimu būta skirtingų interpretacijų dėl iš konteksto ištrauktos Popiežiaus pasisakymo nuotrupos: „Homoseksualūs asmenys turi teisę būti šeimos dalimi. Jie yra Dievo vaikai ir turi teisę į šeimą. Niekas negali būti dėl to išmestas ar dėl to kentėti“ (angl. “Homosexuals have a right to be a part of the family. They’re children of God and have a right to a family. Nobody should be thrown out, or be made miserable because of it.”). Vertinant šią ištrauką interviu kontekste ir kartu su kitais Popiežiaus pasisakymais, matyti, kad jis turi omenyje šeimą plačiąja prasme, skatina artimuosius, tėvus neatsižadėti homoseksualių asmenų, „neišvaryti“ jų iš šeimos. Tačiau toks pasisakymas nereiškia teisės dviem vienos lyties asmenims kurti šeimą, kuri būtų analogiška vyro ir moters santuokai.

Taigi ne – Popiežius nepasisakė už vienos lyties partnerystę, kaip ją reguliuotų LR Civilinį kodeksą papildantis Partnerystės projektas. Juk partnerystė yra šeimos institutas, kuris tiek pagal Lietuvos teisę, tiek pagal Europos Žmogaus Teisių Teismo jurisprudenciją įtvirtintų santuokai analogišką šeimos kūrimo būdą. Teisiniu požiūriu homoseksualių asmenų partnerystė būtų lygiavertė vyro ir moters santuokai. Tai reiškia, kad valstybė vienodai vertintų ir pagal Konstitucijos 38 straipsnį privalėtų taip pat saugoti, globoti ir remti tos pačios lyties porų privatų gyvenimą ir santuokinę moters bei vyro šeimą (mokinių lytiškumo ugdymo programose, pagalbinio apvaisinimo finansavime ir kt.).

Popiežiaus pasisakymą apie homoseksualiems asmenims reikalingą teisinę apsaugą labiau atitiktų Lietuvoje parengtos Civilinio kodekso pataisos, kurios numato atskirą sutarties rūšį – susitarimą dėl bendro gyvenimo (toliau – Susitarimas). Šio projekto tikslas yra numatyti teisines garantijas ir išspręsti kartu gyvenančių asmenų praktines problemas, nesigilinant į jų privataus santykio pobūdį.

Susitarimas atlieptų poreikį apsaugoti homoseksualių porų teises ir interesus, tačiau jų santykius reguliuotų ne per šeimos, o per jungtinės veiklos institutą (kurio nuostatas šiuo metu teismai taiko spręsdami sugyventinių bylas). Kitaip tariant, bendrai gyvenančių asmenų, kurie nenori arba negali kurti šeimos, Susitarimo projektas neprilygintų santuokinei vyro ir moters šeimai.

Susitarimo projektui Seime jau buvo pritarta pateikimo stadijoje. Svarstymo metu jis galėtų būti toliau tobulinamas, kad kuo labiau išpildytų suinteresuotų grupių lūkesčius. Tačiau Susitarimo projektui išsakomas priekaištas, kad jis pažeistų lygybės principą ir diskriminuotų homoseksualius asmenis, nes jų santykiai nebūtų laikomi šeima.

Žmogaus teisės yra teisingumo principo reikalavimai

Vis dėlto žmogaus teisės yra ne bet kokie, o pamatinio – teisingumo – principo reikalavimai. Teisingumo principas teigia, kad vienodas situacijas turime traktuoti vienodai, bet skirtingas situacijas – skirtingai. Todėl visų asmenų lygybės ir orumo pripažinimas nereiškia, kad vienodai turi būti vertinamos ir jų gyvenimo situacijos. Pavyzdžiui, suteikdama medicinos praktikos licenciją valstybė skirtingai vertina medicinos mokslus baigusius ir nebaigusius asmenis. Tokia „diskriminacija“ yra pagrįsta ir nepaneigia asmenų lygybės principo, nežemina jų orumo.

Nereikia ir teologinių argumentų, užtenka biologijos, antropologijos, psichologijos, sociologijos ir kitų mokslų, rodančių, kad vyro ir moters santuoka dėl jai būdingų prigimtinių savybių objektyviai skiriasi nuo tos pačios lyties porų.

Visi milijardai gyvenančių ar kada nors gyvenusių žmonių yra kilę iš vyriškos ir moteriškos gametų. Kiekvienas LGBT narys taip pat turi biologinius mamą ir tėtį. Kitaip tariant, esminis šeimos principas – vyriškos ir moteriškos lyčių papildomumas – yra būtinas tiek vieno žmogaus, tiek visuomenės ir valstybės, tiek visos žmonijos egzistavimui. Šiuo požiūriu homoseksuali pora niekada nebus tapati vyro ir moters šeimai.

Nepaisant prieštaringų vertinimų, mokslinių duomenų visuma taip pat patikimai rodo, kad vaikams yra palankiausia augti stabilioje savo biologinių tėvų šeimoje (kad dėsniai turi išimčių, savaime aišku). Įteisinus partnerystę, homoseksualios poros galėtų įsivaikinti ar pagalbinio apvaisinimo (vėliau ir surogacijos) būdu susilaukti vaikų, tačiau jie niekada nebūtų abiejų partnerių biologiniai palikuonys. Visas šeimas valstybėje traktuojant lygiavertiškai, keistųsi ir biologinės tėvystės reikšmė, jos svarbos vaikams pripažinimas. Todėl partnerystės įteisinimas ne tik ignoruotų vaiko teisę turėti tėtį ir mamą, bet ir laikui bėgant leistų vis didesnį valstybės kišimąsi į šeimos gyvenimą, įvairiais formaliais pagrindais ribojant tėvų teisę auginti, auklėti ir ugdyti savo biologinius vaikus.

Taip, svarbu atsiliepti į Popiežiaus kvietimą ir įstatymuose nustatyti homoseksualioms poroms reikalingą teisinę apsaugą. Tam tinka Bendro gyvenimo susitarimo projektas. Tačiau neverta žengti toliau ir skirtingas situacijas sulyginti, įteisinant santuokai lygiavertę partnerystę.

Autorė yra teisininkė, Laisvos Visuomenės instituto valdybos narė

0 0 balsų
Straipsnio įvertinimas
Prenumeruoti
Pranešti apie
guest
35 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
bet gi

na tikrai, jau gal laikas baigti sita istorija. na popiezius iteike atitinkama dovanele leftistams, ir nebereikia jo cia teisinti. ar per klaida ar tycia, cia jau tik jis pats zino. del filme simontuotu neva ir is konteksto isimtu citatu. noriutik priminti, kad Vatikanas yra valstybe, kuri rupinasi savo atitinkamu ivaizdziu labiau netgi, nei dagelis valaru saliu. jeigu jau popieziu filmavo atitinkamas rezisierius, raiskia to rezisieriaus isankstinis atitinkamas patikrinimas tikrai buvo padarytas, ir reiskia, kad jis Vatikanui tiko. manau, kad visi suprantame, kad bet kas, pasiuntes elektronini laiska i Vatikana su prasymu pafilmuoti, teigiamo atsakymo negautu. ir jeigu jau tokios neva is konteksto isimtos citatos veliau buvo neteisingai sumontuotos, Vatikanas galejo padaryti trumpa sausa panesima be jokiu pasiteisinimu ar gincu. cia… Skaityti daugiau »

kaimietis

galima dabar šita tena prirašyti galybe straipsnių ,vertinimų , teisininkų terminais vartyti sąvokas kaip tik įmanoma BET pagal dievo įstatymus viskas aišku: tos pačios lyties asmenų sąntykiavimas yra nuodėmė kad ir kaip tai būtu bandoma užmaskuoti ar partnerysčių ar sąjungų pavadinimų. Vienos lyties žmonės gali turėti bendrą turtą ,ūkį , verslą ir pan, Bet jeigu du vyrai turintys bendrą butą t y būdami partneriai lytiškai sąntykiauja -jie daro nuodėmę ir joks Pranciškus ,Bergolio, ar Kristina to negali pakeisti.

Žemyna

Partnerystė yra tokia pat teisiškai galiojanti bendrabūvio sutartis, kaip ir versle bendradarbiavimo. Kai žmonės gyvena/veikia/dirba kartu ir kartu veda bendrą ūkį, gerai, kai jie viską aptaria, suderina ir raštu pas notarą patvirtina. Tai palengvina jų tarpusavio santykius bei aplinkybėmis, kai reikia reikalus išorėje tvarkytis. Visai nesvarbu, kas tuos santykius kuria ir apibrėžia jų turinį, ribas – subnuomininkai; senutė, priėmusi gyventi studentę ir pažadėjusi jai testamentu palikti butą, jei ji atitinkamų taisyklių laikysis ir ją slaugys; dvi našlės, nusprendusios kartu leisti gyvenimo likutį, kad lengviau ir smagiau būtų; du laisvai samdomi specialistai, kartu apsigyvenę ar biurą išsinuomoję, HmS pora ir t.t. Notaro patvirtinta partnerystė supaprastina daugelio klausimų sprendimą, kai žmonės turi dokumentą, įrodantį jų teises į vienokį ar kitokį veiksmą, informaciją… Skaityti daugiau »

Kis

ko jus prievartaujate popieziu,jis niekada to napaskytu,o mes jau pirma zingsni zengiame,juk esame geiropieciai,o ir vado nereikes ieskotis?

Puikus straipsnis

Patiko argumentas „Teisingumo principas teigia, kad vienodas situacijas turime traktuoti vienodai, bet skirtingas situacijas – skirtingai. „

Tvankstas

Niekaip negaliu suprasti, kodėl straipsnio autorė užsiima juodo kumelio baltinimu ?

Reklama: trys viename

Kaip suprantu, tas filmo kūrėjas yra žydas, o pagal dabartinį politkorektiškumą, apie žydus – arba gerai arba nieko.
Kaip suprantu, tas filmo kūrėjas yra (atvirai besidemonstruojantis) gėjus, tai pagal dabartinę pasaulio kryptį burbtelėti ką nors nepalankiai (net ir popiežiui), būtų saves sutapatinimas su homofobais… (tai yra atsilikėliais, fašistais…).
Kaip suprantu, tas filmo kūrėjas yra kilęs…
—-
Tai ko stebėtis kad toks popyyžius bučiavęs rankas žydams, du kart keliaklūsčiavęs prieš islamą ir kupinas meilės ne tiesai o PSEUDOpabėgėliams, ir darantis “reveransus” rytams KĄ NORS PASAKYS …
Tas popyyžius bemylėdamas savo artimą, seniai apleido – išdavė – pardavė Europos katalikus, o ir pačią katalikybę (krikščionybę) pastatė į podukros vietą. Amen (valio).

Invalidai

Visokių invalidų (neįgaliųjų) esama. Pagal prigimtį, pagal vystymosi raidą, pagal ligas ar traumas.
Invalidumas yra tam tikras nepilnavertiškumas.
Seksualinės srities invalidai pakylėti „ant bangos”, kai tuo tarpu sunkiai begalintys savimi pasirūpinti NEseksualiniai invalidai paliekami gyvenimo paraštėse.
P.S.
“Teisingumo principas teigia, kad vienodas situacijas turime traktuoti vienodai, bet skirtingas situacijas – skirtingai. “

Čia reklaminė vienos partijos agitacija ar

reakcija į Popiežiaus pasisakymą? Straipsnis Lietrytije:
Kūdikio besilaukiantis vyras itin atvirai papasakojo apie savo gyvenimą ir patirtis

Popieziaus

mielasirdingas gerumas ivairioms pakraipoms ir jo nekonkretus ir nekategoriski atsakymai provakotariams sieja painiavas ir nesusipratimus.Galima patarti popieziui kaip atsakyti i tokias spekuliacijas.Tvirtai ir aiskiai – JOKIU PASIKEITIMU BAZNYCIOS MOKYME DEL VIENALYCIU ASMENU GYVENIMO NIERA R ARTIMIAUSIOJE ATEITYJE NENUMATOMA.

>>  Čia reklaminė vienos partijos ...

O kur žiūri vaikų teisės?!!!
——
Tereškovos dukrą tiria ir tiria…
O kada bus TŲ vaikų OBJEKTYVŪS tyrimo rezultatai ?!!
——
Biologiškai, tai veislinis darbas…
… bus nauja žmonių veislė.
Pasaulio pabaiga prasidėjusi 2012 m. įgauna pagreitį.

Tvankstas

15:15 – nejaugi Jums nėra žinomas Pranciškaus erezijų ilgiausias sąrašas, Jums nežinomi darbai, pagal kuriuos sprendžiamas jo eretinis elgesys ( Jums yra žinoma ir matyta nuotrauka, kai Bolivijos prezidentas Morales įteikia Kristų ant kūjo ir pjautuvo kaip dovaną, kurią priima su palaiminga šypsena – kas tai : pagal tikėjimo dogmą ar pagal popiežiaus ereziją ?). Dešimtyse puslapių yra surašyti tokie juodi elgesiai ir kalbos, visiškai nesilaikant katalikiškų dogmų – lietuviams katalikams yra tai žinoma ? Bent Lietuvos vyskupams ir kunigams – NE.

bet gi- Tvankstui

bet gi sito fakto nezinojau. aciu tikrai idomu. pasigiooglinaiu apie tai. beje, stai ka rase kairuoliskas The Guardian tada:

Pope Francis has said he wasn’t offended by the “communist crucifix” given to him by Bolivian president Evo Morales during his South American pilgrimage.

During a news conference en route home to Rome on Sunday, Francis said he interpreted Morales’ gift through the prism of Espinal’s Marxist bent and viewed it as protest art.

After taking into consideration the time in which he lived, Francis said: “I understand this work. For me it wasn’t an offense.”

Francis added that he brought the crucifix home with him.

Popiežius ir Vatikanas tyli,

kaip katinas į miltus pridirbęs.

Tvankstas

16:20 – nueikite į dr. Algimanto Lebionkos bloggą, ten dar gražesnių dalykų sužinosite apue Pranciškų.
Straipsnio autorė prieš kvailindama tiesos lt skaitytojus galėtų irgi užsukti pas dr. A. Lebionką apsišviesti, nerašinėti iš pilvo savų pramanų.

Esu heteroseksualus,

beje, nuo pusės metų išaugęs šeimoje, kurią sudarė mano senelė ir senelis, ir dar šeši jų vaikai. Taigi, plačiąja prasme, šeimų yra visokios sudėties. Atsitiktinai teko sutikti du inteligentiškus jaunus vyrus, gyvenusius bendrabučio kambaryje, kurių vienas tą kambarį postsovietiniu laikotarpiu privatizavo, o gyveno jie toliau abu. Pasitvirtino įtarimas, kad jie yra seksualiniai partneriai. Taigi, ir tokių darinių pasitaiko. Todėl, pritariu Popiežiui, kad tokių asmenų teisinę padėtį reikėtų įteisinti, kad sugyvenimui kokiu nors būdu pasibaigus, neliktų nukentėjusių. Tai būtų humaniška, žmogiška. Reikėtų mintyse sau „prisimatuoti” jų padėtį. Sako, jų seksualiniai pojūčiai yra labai stiprūs, dėl to kyla kriminalai. Ir nebūtina būti homiku, kad juos atjaustum…

Kiekvienam,

kuris yra skaitęs Šventąjį raštą, visiškai aišku, kad Popiežius, prieš imdamasis homoseksualios partnerystės palaikymo, turėjo aiškiai pasisakyti prieš celibatą. Kol jis to nepadarė,o jis to niekada ir nepadarys, visi šie supertolerantiški išmąstymai tėra homoseksualiniai kliedesiai. Homoseksualizmo srovė proginė, laikina, prieštaraujanti žmogaus prigimčiai ir neišvengiamai einanti link pralaimėjimo. Tai nereiškia, kad įgimtas homoseksualizmas turi būti smerkiamas ir persekiojamas, bet iškreipta paleistuvystė niekads netaps žmogiškosios būties norma.

Ačiū mielai Kristinai

už pavyzdinę argumentaciją, puikų dalyko ir teisės išmanymą. Vis dėlto nemanau, kad kilus tokiam triukšmui, būtų perteklinis dalykas Vatikano ar paties Popiežiaus viešas dviprasmybių interpretacijose pašalinimas. Tuo labiau, kad pop. Pranciškaus mąstymui ir kalbėjimui nėra būdingas toks tikslumas, teologinis aiškumas ir gelmė, kaip pop. Benediktui XVI. Laikas greit parodys, ar esama kryptingo užkulisinio veikimo ir kas jie. Labai nesinorėtų. Ašiniame laike alinančių krizių ir taip per daug. ******************************************************************** Net kunigai skiria nepakankamai laiko askezei (patys tuo skundžiasi) – maldai, kontempliacijai, pasninkavimui, todėl jų mąstysena, mintys darosi seklios, be jėgos, be mistiškai įkvėpto įtaigumo, ne antlaikiškai, ne transcendentiškai, bet visuomeniškai orientuotos, apribotos laikinybe, be atsparumo pasaulio dvasiai. Neišvengiamai. Ganomieji ilgisi dvasinio vadovavimo, bet negauna… Vadinasi, to turim imtis patys, nes Mokytoją… Skaityti daugiau »

kaip pažinti blogiečius

iškrypėliai tikrai sudaro labai nedidelę dalį visuomenės – max. gal 1 proc.
bet…
kai komunistai pasivagia iš mūsų pradeda bliauti visu balsu:
– moteris muša !!
– holokaustas !!
– žydrieji neturi teisių !!
Ir kitas nesąmones

Prašalietis

Iš šiandieninio Pranciškaus katalikų bažnyčios „popiežius” kaip iš vyriško „organo” kulkosvaidis. Todėl Pranciškus vietoje to, kad sutinkamai su Biblijos reikalavimais rūpintūsi žmonių sielomis, bažnyčios „Dievo tarnams” pradėjus masiškai tratinti vieni kitus ir bažnyčių nepilnamečius klapčiukus pradėjo stengtis šiai bažnytinei ir nebažnytinei publikai pagerinti ar „pareguliuoti civilinio gyvenimo, partnerysčių ir kitokius” įstatyminius dalykus, kurie šio kontingento tratinimuisi jokios įtakos negali padaryti. Bet kokiu atveju jokie palankiausi homoseksualiniai, pedofiliniai įstatymai negali nei homo išangės pasidaryti kvepiančia burna, nei burnos paversti smirdančia išange. Ir nesvarbu kada Pranciškus blevyzgojo, kad homoseksualai yra „Dievo vaikai”, nes visa tai parodo, kad taip vadinama „katalikų” bažnyčia išsigimė iki pačio viršaus ir virto iš bažnyčios primityvia pinigų darymo, bažnytininkų bordeliu vieta, kur Dievo neliko nei kvapo. Net ir… Skaityti daugiau »

Klaustukas

Gaunasi, kad straipsnio autorė pasisako už tai, kad valdžia paskatintų privilegijomis tuos homoseksualistus, kurie pasiviešintų savo ydingą gyvenimo būdą, tiksliau kurie sudarys „bendro gyvenimo sutartį“. Todėl, priėmus siūlomas teisines nuostatas, ir paslapčia gyvenančioms homoseksualistų poroms būtų verta labai rimtai pasvarstyti, ar ir jiems nereikėtų, nugalint gėdos jausmą, taip pat pasiviešinti (sudarant „bendro gyvenimo sutartį“), kad gyvena tokį patį gyvenimą. Šalin gėdą, tegyvuoja atviras homoseksualizmas??

grumstas

Azerbaidžanas padedamas islamistų bombina armėnus Karabache. Popiežius pažadėjo melstis už naikinamus ir besigynančius armėnus. Gal pakaks armėnams jo maldų?. bet aš kaip krikščionis tikiuosi stipresnio armėnų , mūsų bendratikių , seniausios krikščioniškos kultūros puoselėtojų pasaulyje , užtarimo ir sekuliariame pasaulyje iš Vatikano pusės.
Bet dabar tema mums kur kas svarbesnė – homoseksualių partnerių teisės ir jų nuolatinis teisių plėtimas . Čia mums kišami prikišamai Overtono langai. Jiems niekada neužtenka pasiekto ir išreikalauto – jie reikalauja vis daugiau ir daugiau. Tikėjimo dogmos ir Tiesos ne prekybinės išpardavimų nuolaidos .Juolab Šv. Rašte Sodoma ir Gomora buvo pasmerktos ir sunaikintos žiauria bausme – užpiltos degančia siera. Tai simboliška , kad labai aiškiai ir nedviprasmiškai pasako ko tikėtis dėl mūsų nederamo Dievui pasirinkimo.

Dzeikas

Pop. turetu filtruoti bazara ir kalbeti taip, kad jo zodzius galima butu suprast vienareiksmiskai. Kas liecia esme, apie pederastu bandra sugyvenyma, – tiesa tai, kad jie kuria „seimas”, t.y. norime ar ne jie sugyvena su panasiais i save ligoniais, – yra civiliniai istatymai apie bendra uki, ten reiktu surasyti kai kuriuos niuansus, kad butu pederastams paranku naudotis.Paveldejima mirus „seimos nariui”, teise i dali „seimai” skiriantis ir pan. Taciau tokios „seimos” jokiu budu neturi buti tvarkomos naudojantis Seimos kodekso teise.Jeigu valstybe itrauks sodomitu santykius i Seimos kodeksa tai bus kelias is etnoso issigimima. Popiezius turi kalbeti ne apie pederastu teises, – cia kalbeti nera apie ka, ju teises tvarkomos bendraja su kitais zmonemis tvarka, – o apie sodomijos itaka sielos isganymui.… Skaityti daugiau »

Raigerdas

Ponia Kristina Zamarytė-Sakavičienė yra Laisvos Visuomenės Instituto direktorė. Pažiūrėjus į tokio instituto aprašymą nelabai ką suprasi. Ten parašyta, kad ponia specializuojasi „farmacijos teisėje”. Apie šią teisę reikia gilintis atskirame straipsnyje. Bet į ką aš atkreipiau dėmesį, tai, kad straipsnio autorė nevengia ir manipuliacijų. Štai viena iš jų:”Taigi ne – Popiežius nepasisakė už vienos lyties partnerystę, kaip ją reguliuotų LR Civilinį kodeksą papildantis Partnerystės projektas. Juk partnerystė yra šeimos institutas, kuris tiek pagal Lietuvos teisę, tiek pagal Europos Žmogaus Teisių Teismo jurisprudenciją įtvirtintų santuokai analogišką šeimos kūrimo būdą. Teisiniu požiūriu homoseksualių asmenų partnerystė būtų lygiavertė vyro ir moters santuokai. Tai reiškia, kad valstybė vienodai vertintų ir pagal Konstitucijos 38 straipsnį privalėtų taip pat saugoti, globoti ir remti tos pačios lyties porų… Skaityti daugiau »

Povilas

Popiežius – Homoseksualūs asmenys turi teisę būti šeimos dalimi. Jie yra Dievo vaikai ir turi teisę į šeimą.Niekas negali būti dėl to išmestas ar dėl to kentėti.
Kristina – Popiežiaus pasisakymais, matyti, kad jis turi omenyje šeimą plačiąja prasme, skatina artimuosius, tėvus neatsižadėti homoseksualių asmenų, „neišvaryti“ jų iš šeimos. Tačiau toks pasisakymas nereiškia teisės dviem vienos lyties asmenims kurti šeimą, kuri būtų analogiška vyro ir moters santuokai.
Išvada – Popiežius kalbėjo ne apie homoseksualų šeimas, bet apie homeksualą šeimoje:)

Povilas

Popiežius – Homoseksualūs asmenys turi teisę būti šeimos dalimi. Jie yra Dievo vaikai ir turi teisę į šeimą.Niekas negali būti dėl to išmestas ar dėl to kentėti.
Kristina – Popiežiaus pasisakymais, matyti, kad jis turi omenyje šeimą plačiąja prasme, skatina artimuosius, tėvus neatsižadėti homoseksualių asmenų, „neišvaryti“ jų iš šeimos. Tačiau toks pasisakymas nereiškia teisės dviem vienos lyties asmenims kurti šeimą, kuri būtų analogiška vyro ir moters santuokai.
Išvada – Popiežius kalbėjo ne apie homoseksualų šeimas, bet apie homoseksualą šeimoje:)

Show must go on
Prašalietis

Povilas 2020-10-25 20:37 Tik svajojantis būti kada nors „ištratintas” ar jau per daug „ištratintas” Povilas gali „pasidaryti” pajėgus nuo būsimo ar buvusio patirto „kaifo” „pamatyti” homikų „teises būti šeimos dalimi”. Iki šiuolaikinių „progresyvių” homoseksualinio, pedofilinio, zoofilinio ir kitokio šiuolaikinio seksualinio anonizmo laikų „SUPRATIMO” šeimas sudarė ŠEIMOS NARIAI. Kiekvienas šeimos narys nuo neatmenamų laikų turėjo ir kolkas tebeturi savo vardą: tėvas, motina, sūnus, dukra, močiutė, senelis ir t.t. Taip kad homo objektyviai ir iš tiesų gali turėti tik biologinius tėvą ir motiną, ir būti šeimos nariu, tai yra sūnumi ar dukra, jei jų neatsisako savi tėvai… Kokiomis nors ir kieno nors „dalimis” pagal jų kūno skylių panaudojimą ne pagal gamtos duotą paskirtį ši publika gali save subjektyviai, tai yra kas neegzistuoja… Skaityti daugiau »

Ehrmantraut

dar sykį kartoju, vaivorykštinė publika tikrai nepasitenkins partnerystės įstatymu, toliau seks ir santuoka ir įvaikinimas, lyties keitimas už ligonių kasų lėšas, hormoninė terapija paaugliams, genderistinė propaganda nuo darželių ir t.t

Anonymous

Mielieji nedangstykit to kas ir taip akivaizdu ir žinoma. Kad būtent taip ir pasakė dabar laikas kada tiesa kaip yla iš maišo išlys… Taip, kad nepaslėpsit.

Suprantu

Kad reikia plauti mundurą, kaip ir kitus drabužius. Bet kažkodėl kiti popiežiai išsipurvindavo mažiau. Gaunasi, kad popiežiaus mintis jau dabar reikia suprasti perkeltine prasme (biblijos žodžius perkeltine prasme bažnyčia pradėjo iškinti po daugelio metų:)). O kada žinoti, ką jis galvoja ištikrųjų. Manau, kad plovimais užsiiminėti nereikia. Bažnyčia pergyveno popiežius palaidūnus, moteris ir kitus, pergyvens ir Bergolijo.

Tvankstas

Tikėjimo mokslo kongregacijos 2003 paskelbtą dokumentą „Pastabos dėl homoseksualių asmenų sąjungų teisinio pripažinimo projektų“ – įdomu, šio dokumento straipsnio autorė nežinojo ar išmintingai nutylėjo ?

to Prašalietis

Siūlau perskaityti: Sarkazmas – (gr. sarkasmos): 1. piktas pašiepiamas juokas, kandi ironija; 2. kandi pajuokiama pastaba.
Gal reikėtų savo pastabas adresuoti ne man, o straipsnio autorei, nes aš tik jos ilgus išvedžiojimus apibendrinau vienu sakiniu. Šiaip sarkazmą gali suprasti žmogus turintis jumoro jausmą…

Prašalietis

to Prašalietis 2020-10-26 20:38 Paskaičius šiandieninių „krikščioniškų vertybų žinovų”, straipsnelio autorės, kometuojančiųjų „nuostabias teigiamas” išvadas, pseudo popiežiaus Pranciškaus pasakytų žodžių „nuostabų” interpretavimą, gyvenimo mačiusiam žmogeliui, kuriam nors dar rūpi jaunuomenės ateitis, plaukai „šiaušiasi”. Jei jau ir katalikų bažnyčios pasidarė „Dievo tarnų” tratinimosi ar nepilnamečių klapčiukų pedofilinimo vieta, kas yra labai sunkios nuodėmės, ir pačio Dievo pseudo vietininko žemėje Pranciškaus šių nuodėmių pateisinančias kalbas, kai JAV katalikų bažnyčia pedofilionio skandalo „užgesinimui” pedofilinimo aukoms „dosniai suaukojo” 400 milijonų dolerių tik patvirtina, kad katalikų bažnyčia tapo sekta, kaip ir protestantų, Jagovos ir kitos, kuriose Dievo seniai nėra. Jose yra tik kontingentas pseudo dievo tarnų, Dievo vardu kalantis pinigus ir už tuos pinigus iškrypėliškai ištvirkaujantis. Kalbėti apie šios publikos „teises” bendruomenėje, visuomenėje pagal tai… Skaityti daugiau »

paprastas katalikas

man asmeniškai nėra nieko šlykščiau, kai žmogus savo intelektą ir žinias panaudoja subtiliai apraizgyti paprastas mintis sudėtingais intelektualiais išvedžiojimas, kad tiesiog suniveliuotų velnio darbą ir parodytų vos ne kaip Dievo Valią… autore, lengvatikius tu apgausi, bet kas tau iš to jei pati iki kaklo įklimpusi velnio mėšle, iš kurio vargiai ar turi vilties išsikapanoti pati. Gali laikyti tai retoriniu klausimu nes tu neturi nei ateities nei vilties, kaip neturi ir šitas vargšas žmogelis kurį išrinko popiežium.

Dievas neleidžia iš Savęs tyčiotis, nors kartais ir atrodo, kad Jam niekas neberūpi…

35
0
Norėtume sužinoti ką manote, pakomentuokite.x
Scroll to Top