Linas Karpavičius. 1974 metų Gyvenimo įgūdžių pamoka.

Veidaknygė

Tą dieną prisimenu net dabar. Mūsų kaimo pradinėje mokykloje mokėsi 20 vaikų. Vienoje klasėje sėdėjome pirmokai, antrokai ir trečiokai. Mokytoja dirbdavo paeiliui ratu su visomis klasėmis.

Vieniems užduoda, eina prie kitų, pabaigia su kitais eina prie trečiokų. Taip visas ugdymo procesas ir vykdavo. Tačiau GĮP pamokos būdavo visiems bendros.

O jos tuo metu apėmė (kaip kažkuria prasme ir dabar) ideologinį vaikų smegenėlių praplovimą. Nuo pat pirmos klasės buvo bandoma lipdyti tarybinį pilietį – aktyvų komunizmo statytoją.

Mokytojas šiame procese užėmė labai svarbų vaidmenį. Partija jam buvo patikėjusi jaunų žmogiukų protų kalvę, kad iš šios minkštos, dar skystos substancijos būtų suformuotas bebaimis komunizmo gynėjas ir kolektyvinio darbo fronto spartuolis.

Tą dieną mokytoja mums pasakojo apie didijį Gagarino žygdarbį, kaip jis nebodamas pavojų ir sunkumų pakilo į kosmosą, apskriejo aplink žemę ir sėkmingai nusileido. Tai turėjo parodyti tarybinio mokslo ir visos sistemos pranašumą, gyvybingumą ir gebėjimus. Kad niekas nedrįstų abejoti sistemos galia ir galimybėmis.

Vaikus tai veikė nepaprastai. Nebuvo mokyklėlėje berniuko, kuris nebūtų svajojęs tapti kosmonautu. Mergaitės šiuo klausimu buvo santūresnės, jos bevelijo likti ant žemės ir užsiimti žemiškais reikalais.

Kaip ir priklauso ideologinės krypties užsiėmimui mokytoja savo pasakojimą baigė „perlu” apie Dievo egzistavimą. Pasirodo Gagarinas turėjo slaptą užduotį – pakilęs pro iliuminatoriaus langą bandė pamatyti Dievą ir ką jūs manote?…….kiek besidairė pro langą Dievo nepamatė, vadinasi danguje Dievo nerasta, o jeigu danguje Dievo nėra, vadinasi jo išvis nėra.

Šis gelžbetoninis argumentas turėjo mumyse pasėti abejonės sėklą, kuri suprantama, kad sudygo ir suvešėjo. Taip ir eina didžioji mūsų kartos dalis per gyvenimą su abejone. Gavomės tokie apie kuriuos sakoma nei mėsa, nei žuvis. Kažkuria prasme komunistinei propagandai pavyko, bet ne visur.

Kita pamoka, pamenu buvo apie Volodios (Vladimiro Lenino) vaikystę. Pasirodo koks jis šaunus buvo. Mokėsi vien labai gerais pažymiais, buvo draugiškas, sąmojingas, punktualus, darbštus ir dar bala žino koks.

Ponų valdžia jam visaip bandė sutrukdyti, bet jis vis tiek pasiekė savo ir išvadavo mus nuo vergovės. Atrodo, kad galėjau ir ašarą išspausti ta proga. Toks man pasirodė mokytojos pasakojimas įtaigus.

Ir vieną dieną radus kažkokiame žurnale Lenino portretą, įtakotas įtaigaus mokytojos pasakojimo, išsikirpau jį ir su plastilinu prisiklijavau jį virš savo lovos ant sienos.

Mamai grįžus iš darbo ir pakūrus krosnį, „mano” Leninas ėjo tiesiu taikymu ten. Štai čia mano vaikišką mąstymą ištiko sąstingis dabar vadinamas kognityviniu disonansu.

Mama džiaugėsi, kad niekas iš kaimynų nebuvo užėjęs ir nepamatė tokios gėdos, atskaitė man paskaitą apie tą „gerąjį dėdę”, kuris taip mane buvo kurį laiką apžavėjęs. Mano vaikiškam proteliui teko pagal amžių tikrai nelengva užduotis – rinktis kuo tikėti.

Pasirinkau tėvus. Nuo to momento mokykloje tikėjau tik daugybos lentele.

Ateinant ideologijai į mokyklas tėvams gali tekti rinktis. Arba stoti į kovą su ideologiją ir ją niekinant nuo mažų dienų ugdyti savo vaikuose abejonę ir panieką jai, arba tylėti ir matyti kaip ideologija užkariauja jūsų vaiko sąmonę. Yra ir trečias kelias – organizuotis ir visiems neleisti į šias pamokas vaikų.

4.4 7 balsų
Straipsnio įvertinimas
Prenumeruoti
Pranešti apie
guest
21 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
realijos

todėl su ironija, skepsiu žiūrau į mokytojų streikus, taip, dėl atlyginimų tai jie pakovos, bet jei „įvairovės” valdžia lieps (geriausiai prieš tai numetus keletą eurų), tai kimš vaikams į galvas bile kokį š..dą, kad ir marksizma-leninizmą ar „mein kampf”

blue yellow zov marinie

..na jau,na…labai jau tamista skeptiskas.Isivaizduok save mokytoju…kaip jaustumes,grusdamas vaikiams tas kvailystes…galiausiai issoktum pro langa…

Dronas

Normaliai jautėsi, jaučiasi ir jausis. Seniau, pradinių klasių mokytojai taip ir darė. Jie juk mokė visas pradinių klasių disciplinas. Pas mus iki ketvirtos klasės, kada jau pradėjom vaiksčioti po atskirų disciplinų kalses, visos pamokus, išskyrus darbus, dailę, muziką ir fizinį lavinimą, vyko tame pačiame kabinete ir dėstė ta pati mokytoja. Ta pati mokytoja, toje pačioje klasėje mokino ir komunizmo katekizmo. Po nepriklausomybės, katekizmo nemokino, bet ir toliau dirbo, nepasikorė kažkodėl. Nepamenu, kad atėje į mokyklą būtume rade komunizmo dėstymo neištvėrusį, ant lempos kabantį mokytoją. Gal valdžia ir slėpė, o jie tenai kabojo kekėmis, bet kaži, labai kaži. Žmogus prisitaiko ir sukasi kaip gaunasi, gyvas į žemę nelysi. Pamokėlė komunizmo, užmiršai ir dėstai normalius dalykus, duos dievas gal ir netaps išsigimeliais,… Skaityti daugiau »

Svarbu pinigai

Didžioji dalis mokytojų yra degradavę: ką liepia valdžia,to ir moko vaikučius. Svarbu,kad pinigėlius laiku sumokėtų.

Dronas

Mokytojas turi daryti kas mokymo programoje yra. Tu tikrai norėtai, kad mokytojas mokintu matematikos, o ne nudizmo pagrindų, kurie jam gali atrodyti vertingesni. Tu nori, kad policinikas tave luptu lazda, jeigu tu myži ant sėdynės viešajame transporte, tu nori, kad gydytojas tau pjautu apendicitą, naudodamas šiuolaikines priemones, o ne gydytu užkalbėjimais. Visose tokiose profesijose yra griežtas regralmentas, instrukcijos ir taisyklės. Pagal kurias ir dirbama. Jeigu turi pretenzijų, kad mokytojas moko tavo vaikus analinio pasitenkinimo pagrindų, o ne matematikos, eik reikšti pretenzijas pradedant bent jau mokyklos direktoiumi, o geriausia, eik prie švietimo ministerijos, surink būrį draugų. Kuo didesnį ir kuo piktesnių. Tada labai greit (galbūt) mokytojai nustos šūdą malti ir pradės mokyti matematikos.

b.p.

Taikliai pastebėta, „laisvoje” ??? ir „neokupuotoje” ??? Lietuvoje atėjo tokie laikai, kai viešai kalbama viena (nors visi supranta, koks tai marazmas), o vaikui turi išaiškinti, kad netikėtų parsidavusiais mokytojais ir visais kitais, „tikinčiais mokslu” ..

va toks buvo GĮP

Galima pagalvoti kad vietoje turėto gero GĮP štai mums ,mūsų vaikams, bando įkimšti blogą. O iš tikro NEBUVO JOKIO GĮP. Vaikas gaudavo atsakymą į klausimą kad vaikus atneša gandras, o paskui tėvai su palengvėjimu pastebėdavo ,kad paauglys daugiau neklausinėdamas pats viską iš kažkur žino. Ir ne iš pamokų mokykloje, oj ne.

mažiau jaudinkitės

KARTOJU. Nebuvo jokio gero GĮP. Nei sovietmečiu nei smetonlaikiu. Paaugliai viską kas įdomu sužinodavo iš draugų , o ne iš tėvų ir pedagogų. Beje,n manau kad tokia tvarka ir yra gera. Ir laiko patikrinta ir gyvuos ateityje. O šita nauja GĮP praeis kaip bangą ir kažkur dings

blue yellow zov marinie

…geras prisiminimas,pasakojimas tevams,kad neleistu savo vaiku i tas pamokas.Mazas priekaistelis autoriui…melsciau daugiau rastingumo.

Prašalietis

Karpavičių Linukui „pasisekė”, nes pavyko pasimokynti „įpatingos” kaimo mokyklos pradinėje klasėje, kurioje, kaip buvo įprasta kaimo mokykloms, mokėsi visi pradinių klasių mokiniai. Negirdėtas Karpavičiaus kaimo mokyklos atvejis, kuri „aukščiausiu lygiu” jau pradinėje klasėje ruošė „komunizmo statytojus, pasakojo apie Lenino vaikystę, jaunystę, revoliucinę”… Karpavičių Linukas „prisimena net ir pradinėje klasėje buvusias „gyvenimo įgūdžių” pamokas, abejoju ar tokios buvo prestižinėje Vilniaus S.Neries vidurinėje mokykloje…. Apie kitų miestų ir rajonų vidurines mokyklas ir kalbėti nėra ko. Pamenu aš tokius kaimo „linukus”, tiesa, ankstesnio laikotarpio 1959-1963, kuriuos atsiveždavo kolūkio krovininių automobilių kėbuluose, ant medinių suolų atvežami apsipirkti į miestą tėvai… Matėsi iš tolo kaimo mokyklų skaityti rašyti temokančių mokančių mokytojų „neeilinis ideologinis” šių kaimo vaikų auklėjimas „komunizmo dvasia”… „Pavydo pagautas” kad man mokslus ėjusiam… Skaityti daugiau »

blue yellow zov marinie

…pasimokynti….ech,batsiuvy,….moke tave,moke,o tu taip ir neismokai anic…Salomeikej irgi buvo tos kvailystes,tik nebepamenu,kaip vadinosi.Bet visi dziaugemes,nes nieko mokytis nereikejo,erzeliuodavom ir tiek.

autorius

spėju, sintaksės nesimokė ir nežino?

Prašalietis

Savaime aišku, kad rašant sintaksė, stiliaus, gramatikos klaidos nėra „gražu”, bet rimtose temose, kur yra svarbu tiesa, svarbiausia yra minčių suprantamumas ir kiek jos atitinka dėstomą tiesą, arba kaip autorius „šauniai” ir įtikinamai dėsto savo „patriotinimo -varijotinimo” propagandą… Kuri autorių „užgriuvo” tuomet, kai jam kaimo mokyklos pirmoje klasėje, kurioje tuo pat metu buvo mokomi ir 2,3.. klasės mokiniai, kaimo mokytoja „dėstė marksizmą su leninizmas”… Laimė, nuo marksizmo-leninizmo įtakos straipsnelio autorių dar pirmoje klasėje išgelbėjo jo tėveliai… „Ideologinio komunistinio fronto darbuotojai”, kaimo mokyklos pirmos klasės mokytojai nepasisekė Karpavičių Linuką „išugdyti komunizmo statytoju, tarybiniu kosmonautu”…

blue yellow zov marinie

…uztat tave isugde siaucium-kostmonautu sklepe…

Jules

O dabar Pasaulio Vyriausybės aktyvų statytoją.

Diedas

Nuo kudikystės augau aplinkoj, kur labai dažnai išsprūsdavo neapykanta kiaulėms komunistams. Patyriau pašaipų, kai užrašė į spaliukus ir pionierius, kai „laisvanoriškai” įstojau į komsomolą. (paskiau išmetė). Komunistais netikėjau, bet vieną kart buvo suvilioję. Paauglystėj, per patį norėjimą ir negavimą, suvarė (irgi savanoriškai) į lektorės paskaitą apie komunistinės dorovės pagrindus. Kiedėjo ten, kad sienų tarp šalių nebus, šalių irgi nebus, visi šnekės rūūūsiškai, pinigų nebus, privačios nuosavybės nebus, šeimų irgi nebus. Be šeima tai smulkiaburžuazinė užuomazga. Vaikus teisingai auklės vaikų fabrikuose ir t.t. Mergom pradėjus klausinėt apie meilę, pamislyjus lektorė pasakė, kad meilės irgi nebus. Kam su kuo poruotis paskirs bendrabučio komendantė.(visi gyvens bendrai-bendrabučiuos) Va ten man komunizmas ir pradėjo patikt. Čia per pamoką mėtai tušinį žemėn, kad pažiūrėt klasiokei arba… Skaityti daugiau »

Diedas

Bet kosmonautu būti irgi norėjau.

Prašalietis

Lansberginio durnių laivo šiandienos „intelektualams” sekėsi tarybiniais laikais… Ir tau „pasisekė” vaikystėje, paauglystėje būti supažindintam su ateinačiu komunizmu. Šiandieniniai gyvenimo įgūdžių programų kūrėjai su savo programomis, palyginus su kuo pats buvai savo mokykloje supažindintas, yra tik vaikų darželis. Tu jau paauglystėje iš mokytojų sužinojai kas, ką, kur ir per kokią genederinę „skylę knis”… Pamiršai paminėti ką mokytoja mokiniams pasakojo, kaip atrodė ir ką rekomendavo Leninas „knisimo klausimu atėjus komunizmui” … Be abejo, mokeisi su Karpavičių Linuku vienoje mokykloje arba, tarybiniais laikais dar buvo viena „labai komunistiškai ideologizuota mokykla, kuri dar plačiau Linuką „mokė komunizmo” savo kaimo mokinius… Matosi, kad su komunizmo teorija esi vaikystėje ir paauglystėje „mokytojos susižindintas” šauniau nei Karpavičių Linukas-…”A prie komunizmo bus liepta tratint kokią sena storą… Skaityti daugiau »

blue yellow zov marinie

..ka cia ulbauji savo sklepe,raudonasis balundi…..

O taip,

tu š ū d a s – pats tikriausias, mėlynai-geltonas!

blue yellow zov marinie

…taigi tau is makauses byra sudai,varguoli..

21
0
Norėtume sužinoti ką manote, pakomentuokite.x
Scroll to Top