Alfa.lt
Tai, kas diena iš dienos vyksta 300 mylių (beveik 483 km) ruože tarp Libijos Sicilijos, vienareikšmiškai galima pavadinti beprotybe.
Netrūksta manančiųjų, kad visi 181 436 pernai Europą pasiekę migrantai į Italiją atplaukė savo kiauromis, tokiam atstumui toli gražu nepritaikytomis valtimis.
Tačiau praėjusiais metais viskas vyko kiek kitaip. Visi 181 436 asmenys Italiją pasiekė Europos Sąjungos sienos apsaugos (FRONTEX) arba nevyriausybinių pagalbos organizacijų laivų deniuose.
Scenarijus, kai vos vandens paviršiuje besilaikančios, perpildytos valtys priplaukia 12 mylių ribą (teritorinė riba, kurios praplaukti Europos laivai negali) ir išsiunčia pagalbos signalą, jau tapo įprasta rutina.
Už tokią kelionę kiekvienas Europą pasiekti ištroškęs asmuo atseikėja maždaug 1500 eurų duoklę. Skaičiuojama, kad migrantų kontrabandininkų „verslas“ yra išties pelningas, vien praėjusiais metais už keliones į Europą migrantai sumokėjo beveik 300 mln. Eur.
Neabejojama, kad nelegali transportavimo sistema klesti dėl išties lengvai įgyvendinamo „verslo plano“. Kontrabandininkui nuo Libijos krantų nutolus 12 mylių, visi jo klientai tampa FRONTEX arba gelbėjimo agentūrų rūpesčiu.
Jei „tomis“ valtimis reikėtų nuplaukti minėtas 300 mylių, daug mažiau asmenų ryžtųsi tokiai kelionei, o tai tiesiogiai atsilieptų kontrabandininkų pelnui ir ryžtui gabenti žmones Europos link.
Straipsnio tęsinį skaitykite ČIA.