vaticannews.va
Penktadienį Italijos dienraštis „La Stampa“ paskelbė interviu su popiežiumi Pranciškumi. Dienraščio korespondentą ir blogo „Vatican insider“ koordinatorių Domenico Agasso popiežius priėmė Vatikano Šv. Mortos namuose antradienį, rugpjūčio 6-ąją.
Europos vienybė
Pirmoji pokalbio tema – Europos Sąjunga, šiandien grėsmę jai keliantys populistiniai judėjimai ir jų skelbiamas suverenizmo šūkis. Europa negali ir neturi sužlugti, nes ji yra ne tik geografinė teritorija, bet istorinis ir kultūrinis darinys. Būtent kultūrinės ir istorinės vienybės dėka galėjo išsipildyti Europos Sąjungos steigėjų svajonė. Šiandien, sakė popiežius, neturime leisti, kad šis palikimas būtų iššvaistytas. Šiandien dėl administravimo nesklandumų ir vidinės nesantaikos Europos Sąjunga turi problemų, tačiau reikia ją išsaugoti.
Kaip tai padaryti? Pasak popiežiaus, labiausiai reikia dialogo. Dialogo tarp žmonių, tarp visuomenių ir jas sudarančių grupių. Reikia laikytis taisyklės: „pirmiausia Europa, paskui mes“. Problemos, kurių turi „mes“, nėra antraeilės, tačiau pirmumas turi būti skirtas Europai. Europos Sąjungos viduje reikia daugiau dialogo, reikia daugiau įsiklausymo. Deja, dažniau matome monologus ir kompromisus. Dialogas visada turi remtis aiškiu savo tapatybės suvokimu. Popiežius pateikė pavyzdį iš ekumenizmo sferos: „Aš galiu dalyvauti ekumeniniame dialoge tik aiškiai suprasdamas, kad esu katalikas. Taip pat ir mano pašnekovas dialoge dalyvauja aiškiai suvokdamas savo protestantišką ar ortodoksišką tapatybę. Dialogas – tai ne tapatybės atsisakymas, bet jos integravimas.“ Problemų atsiranda ne kai atveriame savo tapatybę kitiems, bet kai joje užsidarome. Kiekviena šalis turi savo kultūrinę, istorinę, nacionalinę tapatybę. Tai jos turtas. Iš šis turtas dialogo būdu turėtų būti integruotas. Turime atsiminti, kad visuma yra vertingesnė už jos sudedamąsias dalis. Tačiau globalizacija, vienybė neturi būti suvokiama kaip nugludinta sfera, bet kaip daugiašonė figūra: kiekviena tauta išsaugoja savo tapatybę vienybėje su kitomis.
Šiandien Europos vienybei grėsmę kelia populistiniai judėjimai ir jų skelbiami suverenizmo šūkiai. Suverenizmas – tai izoliacija, užsidarymas. Pasak popiežiaus, šitie šūkiai turėtų kelti rimtą susirūpinimą, nes jie panašūs į tai, ką Hitleris skelbė 1934 m. Tai kelia baimę. Tautos turi būti suverenios, bet ne uždaros. Suverenumą reikia ginti, bet taip pat reikia ginti ir ugdyti gerus santykius su kitomis tautomis, su Europos tautų bendrija. Suverenizmas yra persistengimas, kuris gali blogai baigtis, nuvesti net iki karo, sakė popiežius.
Migracija
Kita pokalbyje su popiežiumi aptarta tema – migracija, nesugebėjimas integruoti Europoje prieglobsčio ieškančių žmonių, nepakanta atvykėliams, ksenofobinės reakcijos. Pagrindinė teisė, kuri turi būti gerbiama ir dėl kurios negali būti jokių abejonių, – tai teisė į gyvybę, sakė popiežius. Turime suprasti, kad pas mus atvykstantys migrantai bėga nuo karų ir bado. Popiežius vėl pakartojo jau ne kartą minėtus keturis kriterijus. Pirmas – priimti. Atvirumas, svetingumas yra krikščioniškos vertybės. Durys neturi būti užtrenktos, turi būti atidarytos. Antras – rūpintis, palydėti; trečias – ugdyti; ketvirtas – integruoti. Vyriausybės turi priimti išmintingus sprendimus. Turi priimti tiek migrantų, kiek gali. Jei negali visų atvykėlių priimti viena šalis, problemą reikia spręsti kartu su kitomis. Reikia kūrybiškumo. Skundžiamasi, kad dėl demografinės krizės kai kurie miesteliai beveik visiškai ištuštėję. Galbūt migrantų bendruomenių apgyvendinimas juose padėtų atgaivinti vietinę ekonomiką. Pasak popiežiaus, migracijos problemą reikia spręsti ir šalinant ją sukeliančias priežastis, padedant kurti normalias gyvenimo sąlygas šalyse, iš kurių dabar žmonės bėga.
Sinodas
Italų dienraščio paskelbtame interviu kalbama ir apie globalias ekologines problemas bei apie su jomis gana artimai susijusį Amazonijai skirtą vyskupų sinodą, kuris po dviejų mėnesių vyks Vatikane. Sinodas, sako Pranciškus, bus enciklikos „Laudato si‘“ tąsa. Kas nėra skaitęs šios enciklikos, nesupras ir šio Sinodo. „Laudato si’“ – tai ne „žalioji“ enciklika, bet socialinė enciklika, Bažnyčios socialinio mokymo dokumentas, skirtas kūrinijos apsaugos problemoms.
Kodėl tiek dėmesio skiriama Amazonijai? Todėl, kad nuo Amazonijos miškų didžia dalimi priklauso visos planetos gyvenimas. Jie pagamina didelę dalį deguonies. Be saiko kristi tuos miškus reiškia žudyti žmoniją. Be to, Amazonija – tai ir didžiulė bioįvairovė, ir toje teritorijoje gyvenantys žmonės, sudėtingos socialinės problemos. Ir ne tik tai. Ne mažiau dėmesio reikia ir mūsų visų, visos planetos gyventojų kasdieninio gyvenimo stiliui, mūsų kasdieniniams pasirinkimams, kurie daro įtaką visos planetos gyvenimo kokybei. Tokie dalykai kaip atliekų rūšiavimas, taupus vandens naudojimas namuose yra labai svarbūs, nes ugdo ekologinę kultūrą, įgūdžius neteršti kūrinijos.
Kalbant apie Amazonijai skirtą Sinodą popiežiaus paklausta ir apie vadinamuosius viri probati – tai yra apie galimą sprendimą kai kuriais ypatingai atvejais teikti kunigystės šventimus šeimas turintiems vyrams. Popiežius atsakė, kad tai nebus svarbiausia Sinodo tema, kad šis klausimas yra tik vienas iš punktų, įrašytų į Sinodo darbo dokumentą, kartu su daugybe kitų klausimų, kurie susiję su įvairiomis tarnystėmis ir evangelizavimo būdais.
Mano vertinimais, pokalbyje „Europos vienybė“ popiežius tik iš dalies yra teisus, tačiau pokalbyje „Migracija“ – iš esmės neteisus. Jeigu visi norintys migrantai iš Afrikos ir Azijos būtų svetingai priimami, tai kas beliktų, pavyzdžiui po 50 metų, iš europietiškos civilizacijos? Atsakymas tik vienas – praktiškai nieko nebeliktų, Europa taptų grynai musulmoniška.
vien tik čia demagogija ir nieko kito .
Na, niekaip negaliu sutikti su ekumenistais, kas jie bebūtų – popiežius, vyskupas ar eilinis tikintysis. Čia Pranciškus tvirtina: „Aš galiu dalyvauti ekumeniniame dialoge tik aiškiai suprasdamas, kad esu katalikas. Taip pat ir mano pašnekovas dialoge dalyvauja aiškiai suvokdamas savo protestantišką ar ortodoksišką tapatybę. Dialogas – tai ne tapatybės atsisakymas, bet jos integravimas.” Integruoti reiškia jungti į visumą. Kaip įjungsi drauge į visumą tai, kas teisinga ir kas neteisinga? Juk kas nors tiki taip, o ne kitaip dėl to, kad tai yra teisinga. Niekas netiki tuo, kas melaginga. Tai kaip aš galiu šalia tikrojo tikėjimo jungti į visumą ir netikrą, tokį, kuris neišgelbės nei manęs, nei ko nors kito? Tai elementarūs pasvarstymai, tą supranta kiekvienas, bet kažkodėl teisindamasis netikra artimo meile,… Skaityti daugiau »
Pranciškaus demagogija beribė, stulbinanti tikrovės nesuvokimu.
Niekaip nesuprantu, jeigu jam taip mieli musulmonai, tai galėtų daug tuščiai demagogiškai nepliurpęs apgyvendinti kokius 400 ar visą tūkstantį pabėgėlių, užsiimti ‘praktine integracija”.
Kodėl tuos pabėgėlius nori krauti tik ant Europos šalių ir jų piliečių, Vatikanas juk irgi valstybė.
Galiu užtikrinti, kad po 2-3 metų Vatikanas virstų Afrikos miestu, pasibaigtų demagogija.
bevaikių realybės suvokimo neadekvatumas… Na ir šiaip bevaikiai, valstybės su nuline demografija, kaip nevisaverčiai – nebegalintys naudotis pažiniu protu neturėtų spręsti kitų valstybių valstybinio lygio klausimų.
popiežiaus Pranciškaus mintys – „Dialogas – tai ne tapatybės atsisakymas, bet jos integravimas.“ Problemų atsiranda ne kai atveriame savo tapatybę kitiems, bet kai joje užsidarome. Kiekviena šalis turi savo kultūrinę, istorinę, nacionalinę tapatybę. Tai jos turtas. Iš šis turtas dialogo būdu turėtų būti integruotas. Turime atsiminti, kad visuma yra vertingesnė už jos sudedamąsias dalis. Tačiau globalizacija, vienybė neturi būti suvokiama kaip nugludinta sfera, bet kaip daugiašonė figūra: kiekviena tauta išsaugoja savo tapatybę vienybėje su kitomis.”
Būtų geriau pamatyti visą, nefragmentuotą tekstą. Bergoglio pasisakymuose – anei žodžio, kad jis yra RKB vadovas, t.y. Kristaus mokymas turi būti visko pagrindas.
Ir seniau Popieziai norejo pajungti Europa sau,o karalystes tik trukde.Karaliai turejo keliais sliauzti prasydami Popieziaus atleidimo uz nepaklusnuma.Apsitveres sienomis Vatikanas mus moko ,atverti vartus visiems,, vietoj mus gindamas ir gindamas musu kultura,kovodamas su mirties kultura.Popiezius Jonas Paulius bent sake-NEBIJOKITE.Dalai Lama irgi sako-Europa turi buti europieciu.
,,Skundžiamasi, kad dėl demografinės krizės kai kurie miesteliai beveik visiškai ištuštėję. Galbūt migrantų bendruomenių apgyvendinimas juose padėtų atgaivinti vietinę ekonomiką.”
Skundžiamasi, kad dėl tikėjimo krizės kai kurios krikščionių bažnyčios beveik visiškai ištuštėję – gal būt satanistų bendruomenių įkurdinimas jose padėtų atgaivinti vietinę ekonomiką ? O kartu ir padėtų mūsų ekumeniniam dialogui su Pragaru ?
troliai darbuojasi, net skiedros lekia.
Aš nesuvokiu, kaip galima tiek nuprotėti ir būti tiek užzombintam, kad parašytum tokį komentarą kaip „išmintingos” 19.40?
Bet čia dar nieko, – man fanatizmo viršūnė yra Kotrynos Sienietės pasakymas: „Net jei popiežius būtų įsikūnijęs velnias, aš neturėčiau prieš jį prieštarauti”. Ir ši mintis cituojama kaip šventumo pavyzdys! ??!
„Šiandien Europos vienybei grėsmę kelia populistiniai judėjimai ir jų skelbiami suverenizmo šūkiai. Suverenizmas – tai izoliacija, užsidarymas. Pasak popiežiaus, šitie šūkiai turėtų kelti rimtą susirūpinimą, nes jie panašūs į tai, ką Hitleris skelbė 1934 m. Tai kelia baimę. Tautos turi būti suverenios, bet ne uždaros. Suverenumą reikia ginti, bet taip pat reikia ginti ir ugdyti gerus santykius su kitomis tautomis, su Europos tautų bendrija. Suverenizmas yra persistengimas, kuris gali blogai baigtis, nuvesti net iki karo, sakė popiežius.” Šėtonui labai paranku skaldyti ir valdyti, tad savalaikiai šv. tėvo įspėjimai.
Antikristas užgrobė Vatikano sostą.
II Vatikano susirinkimas nustatė, kad kunigas veda tikinčiuosius atbulas. Pranciškus jau atvirai užsiima islamizacija.
tai tik žmogus ir dar marksistas. O ką daryti ne marksistams.
Kaip suprasti „kunigas veda tikinčiuosius atbulas”?:)
O dėl Pranciškaus nėra jokių abejonių: jis į atsakingus postus skiria moteris (ko nebuvo per visą Vatikano istoriją), žr. https://www.catholicnewsagency.com/news/pope-francis-names-women-members-of-consecrated-life-congregation-44558, jis užtaria iškrypėlius ir taip pat jiems teikia aukštus postus, jis iškraipo Bažnyčios mokymą (prisiminkit jo pakeistą maldą Tėve mūsų), – sunku net išvardyti visas jo erezijas, žr. https://fsspx.lt/straipsniai/popiezystes-krize-popieziai-po-vatikano-ii-susirinkimo/atviras-teologu-laiskas-kataliku).
Bet mane dar labiau stebina katalikų fanatizmas, jų visiškai nebepateisinamas tikėjimas tuo antikristiniu popiežiumi. Štai ant ko laikosi Vatikano galybė – ant fanatizmo ir baimės, o ne ant tikėjimo Kristumi.
kasdien iškelia popiežius Pranciškus? Ar ne „nuo Amazonijos miškų didžia dalimi priklauso visos planetos gyvenimas. Jie pagamina didelę dalį deguonies. Be saiko kristi tuos miškus reiškia žudyti žmoniją. Be to, Amazonija – tai ir didžiulė bioįvairovė, ir toje teritorijoje gyvenantys žmonės, sudėtingos socialinės problemos. Ir ne tik tai. Ne mažiau dėmesio reikia ir mūsų visų, visos planetos gyventojų kasdieninio gyvenimo stiliui, mūsų kasdieniniams pasirinkimams, kurie daro įtaką visos planetos gyvenimo kokybei. Tokie dalykai kaip atliekų rūšiavimas, taupus vandens naudojimas namuose yra labai svarbūs, nes ugdo ekologinę kultūrą, įgūdžius neteršti kūrinijos.”
Jota – Kaip suprasti “kunigas veda tikinčiuosius atbulas”?:) – nesunku išsiaiškinti : kaip kunigas stovėjo mišių metu iki II Vatikano susirinkimo ir kaip po II Vatikano susirinkimo ? Gali padėti Pijaus brolija.
10:50 – norite pasakyti, kad nustos lyti virš Amazonijos ? Ar teko pasidomėti, kaip susidaro lietaus debesys Amazonijoje ? Man nesuprantamas neokolonializmas su nuorodomis : nekirsti miškų Amazonijoje, Kalimantane, Sumatroje,… Tos valstybės nori gyventi sočiai, duoti žmonėms darbo. Ar tegul lieka amžinajame skurde, ten važiuos misionieriai, geranoriai, veš labdarą, šelps, valstybės mokės pašalpas ?
Juokinga, kai dėl keliolikos kv.km kyla noras iškirsti miškus Labanore, Punioje, kai išvis bent pusę Lietuvos reikia užsodinti miškais, kai Suvalkija, Vidurio Lietuva, Pamarys, iš dalies Žemaitijos pienininkystė gali išmaitinti 10-15 mln. žmonių. Kam Lietuvai dirvonuojantys laukai, jau krūmais užželiantys ?
Tikrai, Tvankstai, – labai taikliai! Man nė galvon neatėjo toks įvaizdis.
———-
Ar ne aktualius 10.50: ar popiežiui rūpintis tokiais dalykais? Tuo gali pasirūpinti bet kas, gamtosaugininkai, biologai, ekonomistai… Bet popiežiaus pareigų niekas neatliks, tik jis pats. Tad verčiau tegu tesirūpina avelių išganymu ir tesistengia saugoti Bažnyčios mokymo grynumą. Jei žmonės stengsis uoliai tikėti, jie ir gamtą saugos be jokių specialių popiežiaus paraginimų.
kad Sinodas kalbės apie globalias ekologines problemas bei apie su jomis gana artimai susijusį Amazonijai skirtą vyskupų sinodą, kuris po dviejų mėnesių vyks Vatikane. Sinodas, sako Pranciškus, bus enciklikos „Laudato si‘“ tąsa. Kas nėra skaitęs šios enciklikos, nesupras ir šio Sinodo. „Laudato si’“ – tai ne „žalioji“ enciklika, bet socialinė enciklika, Bažnyčios socialinio mokymo dokumentas, skirtas kūrinijos apsaugos problemoms.
bažnyčių ekonomikos atgaivinimo pavyzdys:
https://www.dezeen.com/2019/08/09/helter-skelter-norwich-cathedral/
Dear Colleague,
The U.S. Senate confirmed Amb. Kelly Knight Craft as U.S. ambassador to the UN. I report on some of the major challenges, and opportunities, she faces executing the President’s pro-life foreign policy.
President Trump signed a budget bill into law, but will he be able to hold Congress to its pledge not to insert abortion when it comes time to appropriating the funds? Lisa Correnti reports.
https://c-fam.org/friday_fax/can-white-house-and-gop-senators-protect-pro-life-policy/
Spread the word. Be daring. Keep the faith.
Yours sincerely,
Susan Yoshihara, Ph.D.
Senior Vice President for Research
Šv. tėvas popiežius Pranciškus – „Brangieji broliai ir seserys, (2019.08.12) sukanka 70 metų nuo Ženevos konvencijų pasirašymo. Šie svarbūs tarptautiniai juridiniai instrumentai apriboja jėgos naudojimą karo metu, saugo civilius ir belaisvius. Ši sukaktis tepadeda valstybėms labiau įsisąmoninti būtinumą gerbti ginkluotų konfliktų aukų gyvybę ir orumą. Visos šalys privalo laikytis tarptautinės humanitarinės teisės reikalavimų, apsaugoti beginklius žmones ir civilines struktūras, ypač ligonines, mokyklas, maldos namus, pabėgėlių stovyklas. Neužmirškime, kad karai ir terorizmas visada yra rimta netektis visai žmonijai. Tai didis žmogaus pralaimėjimas“.