Viena iš geros vadybos ar lyderystės taisyklių – suvok, kas esi, ką gali ir ko IŠ TIESŲ nori. Šią taisyklę nuolat prisimenu stebėdamas įvykius Europos Sąjungoje (ES). Ypač pastaruoju metu.
Mat vis aiškiau matyti, kad Europos, beje, ir mūsų, lyderiai ne visai suvokia, kas yra ta ES, ką ji iš tikrųjų gali. Toli gražu ne visada ji remiasi tuo suvokimu ir protingai pasirenka savo veiklos kryptis, tikslus bei jų įgyvendinimo priemones.
Paaiškinsiu pasakyta. Pirma, ES yra VALSTYBIŲ SĄJUNGA, kurioje bendro gyvenimo taisyklės, teisinės normos, svarbiausi tikslai turi būti formuluojami bendru sutarimu arba, mandriau kalbant, konsensusu. Ne tik formaliu, bet ir realiu. ES nėra federacija su tvirta, aiškia centrine valdžia, su viena valiuta, su bendra fiskaline politika ir, vadinasi, pakankamai dideliu centriniu biudžetu, su bendra užsienio politika ir diplomatine tarnyba, su bendra kariuomene, prokuratūra, policija, teismais ir t.t. Žodžiu, ES toli iki federacinės Jungtinių Amerikos Valstijų sąrangos. Europoje galime aptikti tik pradines, dar neišplėtotas, dažnai embrionines federacines struktūras. Pavyzdžiui, ES Parlamentą, ES Komisiją ir t.t. Kol kas dažniau dominuoja nacionalinės struktūros – nacionalinės kariuomenės, prokuratūros ir t.t. Kas nesutinka su tuo, kas pasakyta, galėtų įdėmiau panagrinėti Jungtinės Karalystės, Prancūzijos ar Vokietijos elgseną ES. Arba palyginti ES Prezidento Donaldo Tusko ir, pavyzdžiui, Vokietijos kanclerės Angelos Merkel realias galias ES.
Antra, ir tai išplaukia iš pirma. ES BENDROSIOS galios priklauso nuo to, kiek jų „į viršų“, į Briuselį yra delegavusios nacionalinės valstybės arba/ir kiek jų sugebėjo perimti ES „centras“. Galima dėl to diskutuoti, tačiau esu linkęs manyti, kad Briuselio „centras“, instinktyviai siekdamas turėti daugiau galių, REALIAI jų sukaupė daugiau, nei tai leidžia, numato teisinė ir politinė ES sąranga. O tai yra rimtas prieštaravimų ir kovos tarp „centro“ ir ES sudėtyje esančių nacionalinių valstybių šaltinis. Jis gali stiprinti „išcentrinių“ jėgų stiprėjimą ES.
Nebūdama federacija, neturėdama gerai suderinto, tvaraus sprendimų priėmimo režimo ir pakankamo biudžeto ES turėtų vengti bent dviejų dalykų. Pirmiausia, atskiros valstybės turėtų vengti VIENAŠALIŠKŲ žingsnių, veiksmų, kurie gali kenkti BENDRIEMS ES interesams. Ypač didžiosios šalys turėtų vengti elgtis beatodairiškai. Pavyzdžiui, veltis į konfliktus, kurie gali turėti neigiamų pasekmių visai ES. Antra, Briuselis neturėtų primesti šalims narėms sprendimų, kurie dabar ar ateityje gali padidinti priešpriešą tarp „centro“ ir nacionalinių valstybių. Juk pastarosios turi savus nacionalinius interesus, kurie dažnai skiriasi nuo bendrųjų europinių interesų. Jų dažnas ignoravimas – grėsmė ilgalaikiam ES gyvybiškumui ir tvarumui.
Pagaliau, trečia – ES „centro“ institucijos, formuluodamos savo veiksmų tikslus, neturi užmiršti, kad ši tarpvalstybinė organizacija nėra federacija, turi ribotas galias, ribotus finansinius, karinius ir kitokius resursus, todėl turi veikti apdairiai, nekenkti bendro savisaugos instinkto režimui. Priešingu atveju kyla, kaip dabar madinga sakyti, hibridinė grėsmė ES saugumui.
Deja, mūsų manymu, svarbiausi ES žmonės šios taisyklės – neužmiršk, kas esi, ką gali ir ko nori, – nelabai laikosi.
Šiandien ES tenka spręsti bent keletą stambaus masto uždavinių iš karto. Tai masinės migracijos į Europą krizė, Ukrainos krizė ir antrasis šaltasis karas bei šiandien jau primiršta, tačiau aktuali eurozonos krizė. Juk daugelio analitikų požiūriu Graikijos „gelbėjimas“ tik laikinai sušvelnino, bet neišsprendė eurozonos gyvybingumo problemos.
Šių uždavinių sprendimas reikalauja bent dviejų dalykų – adekvačios politinės ir ekonominės paradigmos ir didžiulių išteklių. Deja, Europos elito galvose dominuojantis, bendrojo europinio gėrio svarbą ignoruojantis individualizmas ir neoliberalizmas bei aiškiai nepakankami minėtų uždavinių sprendimui ištekliai verčia skeptiškai vertinti išėjimo iš situacijos perspektyvas. Vadinasi, ir pačios ES ateitį.
Tos perspektyvos pagerėtų, jeigu Europos galingieji perprastų ir pradėtų vadovautis holistinės bendrojo gėrio svarbą pripažįstančios paradigmos principais, jeigu blaiviai pradėtų vertinti ES sąrangą, galimybes, turimus išteklius ir atitinkamai formuluotų savo vizijas ir tikslus.
P.Globa teisus,sakydamas,kad ateityje liks tik formali ES siena.
Niekas gi ir neapsimeta. Europa visada turėjo savo Adolfą, kurio galvą sukiojo Federalinis Rezervas.
Jei kam atrodo, kad Berlyno siena griuvo, turėtų mastyti iš naujo. Ji buvo preciziškai išmontuota ir tikrai ne tam, kad Vokietija vėl taptų galybe.
Manau daugelis prisimena į kokias valiutas buvo keičiami lietuviški pinigai. Vokietija buvo suvienyta ne tam, kad ji klestėtų, o tam, kad vykdytų globalistų valią. Buvo padaryta viskas, kad doičmarkės neliktų. Prie Sąjungos prikabino „priekabas“, kurias turi tempti visi ir pirmiausia Vokietija. Jei graikijos gaisrą sugebėjo prigesinti, reikia kelti naują. Chaosas Fedo gelbėjimosi šiaudas.
cit „Arba palyginti ES Prezidento Donaldo Tusko ir, pavyzdžiui, Vokietijos kanclerės Angelos Merkel realias galias ES.”.—-Tas palyginimas panašus kaip lenkiškas Fiat500 ir vokiškas Mersedesas Benz 500. p. Tuskui geriau trauktis, taip reikėjo Autoriui parašyti. Mes gi matome kas yra kas.
Žlugus antrajam Amerikos centriniam bankui, buvo nuspręsta kurti naują, bet be žodžio bankas pavadinime – JAV Federalinį Rezervą. Fedo aktas pradėtas 1910 m. labai slaptai Džėkl saloje (Jekyll Island). 1913 -12-22 piimtas, kitą dieną prezdeno Wilson pasirašytas. Į sąlą susirinko: 1. Senatorius Nelson Oldrige respublikonas, atstovavęs stambų verslą 2. Ibraham Piat Andrew 3. Frank Vandelip 4. Hanry Davison 5. Charlz Northon 6. Benjamin Storng – pirmasis fedo pirmininkas 7. Paul Warburg – pats svarbiausias asmuo susitikime, nes jis turėjo specialų bankininko išsilavinimą, įgyta Europoje. Gimęs Vokietijoje, rotšildo giminaitis, vienas iš turtingiausių žmonių pasaulyje, vienas iš geriausių bankininkų. Tiems 7 asmenims priklausė ¼ viso pasaulyje egzistavusio turto. Tikslas – padaryti $ pasauline valiuta. Tikslui pasiekti reikėjo likviduoti potencialius konkurentus. Konkurentai buvo… Skaityti daugiau »
Jei manote, kad kažkas „apsimeta”, tai rašykite ne į tiesos.lt, bet pačiai poniai Merkel, ką čia gali pakeisti tiesos.lt?
Nors Vytautas Ju., kaip visada, rašo įdomius dalykus be būtinų nuorodų, tie dalykai panašūs į tiesą, ačiū jam (tik tegu siunčia nuorodas). Vis dėlto keli asmenys, kokie genijai ar turtuoliai bebūtų, nedaro globalių perversmų, juolab – staigių. Naujosios istorijos eigos neįmanoma suvokti be Londono „Society of the Elect” bei Cecilio Rhodeso „anglosaksiškos pasaulio federalizacijos” (nesakau nieko naujo, skaitykite Vilių Bražėną, o mano analizė, kurios Vytautas Ju. taip ir nerecenzuoja, yra čia: https://sites.google.com/site/theholocaustrevised/lithuanian). Nereikia pamiršti, kad būtent Londono veiklos dėka JAV 1913 12 23 privačių bankininkų ir buvo įsteigtas privatus „nacionalinis” bankas Federal Reserve, kuris iki šiol valdo JAV ekonomiką bei popierinių dolerių emisiją vesdamas britų širmą į defoltą (D-vas yra TEISINGAS: prisiminkime indėnų genocidą!) Šitaip Britanija pagaliau nugalėjo JAV „kare… Skaityti daugiau »
Bet JAV doleris gyvas ir šiandien, nors rodėsi, kad jį nustums euras. bet komentai nukrypsta nuo ES federacijos. Bus ji ar nebus? JJuk žinomi Vakarų ekonomistai įrodinėja, kad be Jungtinių Europos valstybių ES neišsilaikys.