Bendruomeninio solidarumo ir atsakingos kaimynystės pavyzdys: sužinoję, kad Trakų r., Trakų sen., Pauliškių kaime, planuojamas plynas miško kirtimas, Angelų kalvos bendruomenės nariai ėmėsi ginti viešąjį interesą (daugiau skaityti ČIA).
Nesiimu vertinti, ar teisėtai miško sklypas, kuriame planuojama kirsti medžius, buvo priskirtas IV kategorijai, leidžiančiai plyną kirtimą.
Mano nuomone, tai turėtų išsiaiškinti prokuroras, gavęs bendruomenės kreipimąsi. Pagal įstatymą jo pareiga yra apginti viešąjį interesą.
Tačiau žaviuosi bendruomenės entuziazmu, kuri, nesutikdama su minėto miško klasifikacija, perėjo per mišką ir suskaičiavo jame esančius medžius.
„Bendruomenė atliko tyrimą, kurio metu ėjo apatine miško dalimi ir žaliais dažais ~ 150 metrų juostoje žymėjo ąžuolus (66 vnt.), beržus (661 vnt.), klevus (315 vnt.), uosius (498 vnt.), taip pat pastebėtos, bet neskaičiuotos guobos. Medžių yra ženkliai daugiau, nes miškas labai didelis ir bendruomenei aprėpti viso ploto nepavyko. Didingų ąžuolų kamieno apimtis yra įspūdinga: mažiausių – 2,5 m., o didžiausių – 4,5 m.“
Korupcijos, piktnaudžiavimo teise nepavyks išgyvendinti tik institucijų pastangomis, tam reikalinga ir efektuvi visuomeninė kontrolė, kuri priklauso nuo visuomenės sąmoningumo ir socialinės atsakomybės prisiėmimo. Kova su korupcija tik instituciniame lygmenyje neefektyvi, nes viskas daržniausiai susiveda į antikorupcinių programų rašymą, socialinę reklamą ir telefono numerio kuriuo galima pranešti apie pažeidimą, nurodymo institucijos puslapyje. O painiuose ir uždaruose institucijų koridoriuose ir toliau gimsta karteliniai susitarimai.
Tokiose konfliktinėse situacijose dažnai pagalvoju apie žydišką ištarmę, kad Kūrinija „skirta man, bet nėra ne mano“. Taip sakydami žydai nenuneigia nuosavybės teisės, bet nori atkreipti dėmesį į naudojimosi nuosavybės teise ribas. Mąstymas, kad esame Kūrinijos viešpačiai, skaudžiai atsigręžia prieš žmogų. Galbūt minėto sklypo sąvininkė, iškirtusi mišką, asmeniškai pasekmių ir nepatirs. Tačiau, kaip sako popiežius Pranciškus, tai ne kas kita kaip gyvenimas skolon, ir tą skolą turės grąžinti ne kas kitas, o jos anūkai.