Ramūnas Aušrotas. Popiežiaus žodžiai apie „civilines sąjungas“ buvo ištraukti iš konteksto

Na, štai. Vatikanas oficialiai (Vatikano valstybės sekretoriaus asmenyje) patvirtino, kad popiežiaus žodžiai apie „civilines sąjungas“ buvo ištraukti iš konteksto.

Kaip rašo aletea.org, dar 2014 m. popiežius yra taip kalbėjęs: „Santuoka yra tarp vyro ir moters. Pasaulietinės valstybės nori įteisinti civilines sąjungas tam, kad reguliuotų įvairias žmonių kohabitacijos situacijas, kurios kyla iš poreikio asmenų tarpusavio santykių ekonominius aspektus, pvz. sveikatos priežiūrą. Tai įvairaus pobūdžio kohabitacijos susitarimų, turinčių įvairias formas reikalas, kurių aš negalėčiau išvardinti. Būtina pasižiūrėti kokie tai pasiūlymai ir įvertinti juos lyginant su kitais.“

Taigi, popiežius kalbėjo apie kohabitacijos, kuri egzistuoja teisėje, susitarimus. Tai sutartis tarp dviejų ar daugiau asmenų, nepriklausomai nuo to, ar jie heteroseksualūs, ar homoseksualūs, bendrai tvarkyti šalių bendro gyvenimo (piniginius ir kitus) reikalus.

Jie galimi kontinentinėje teisėje, pvz., Olandijoje (Samenlevingscontract), taip pat populiarūs JAV.

Kohabitacijos susitarimas netapatus nei santuokai, nei partnerystei. Kohabitacijos susitarimo ypatybė yra ta, kad jis, skirtingai nuo santuokos (ar partnerystės), nesukuria šeimos teisinių santykių.

Teisinėje praktikoje jį rinkdavosi poros, norinčios išvengti pareigų, kylančių iš šeimos teisinių santykių sudarymo. Todėl, pvz., pagal JK teisę, tokie susitarimai yra laikomi negaliojančiais.

Kaip minėjau, kohabitacijos susitarimo esmė ta, kad jis, skirtingai nuo partnerystės, nesukuria šeimos teisinių santykių ir pareigų. Čia reikia paminėti, kad kai kurie katalikų intelektualai, net politikai (sąmoningai ar ne) klaidina visuomenę, ir tuo naudojasi pasaulietinė žiniasklaida: girdi, partnerystė niekaip negresia santuokinės šeimos institutui ar mūsų vaikams.

Anaiptol. Kadangi partnerystė sukuria šeimos teisinius santykius, jie apima visas šeimos teises, nes diskriminuoti dėl šeimos statuso (kaip kad yra pasisakęs Konstitucinis Teismas) negalima. Taigi, jis apima tiek įsivaikinimą, tiek vaiko kilmės iš partnerio pripažinimą (vaikas, gimęs vienam partneriui, automatiškai pripažįstamas ir kitam partneriui). Taigi, kyla poreikis įvesti schemą Gimdytojas 1 ir Gimdytojas 2.

Tad jei teisės prasme nėra skirtumo tarp šeimos santykių turinio santuokoje ir partnerystėje, tai, kam tada reikalingi du dalykai? Teisingai. Nereikalingi. Ir būtent todėl partnerystė yra tik etapas į vienalyčių asmenų santuoką. Kaip kad ir numatyta LP programoje.

Vualia. Kas turi ausis, teklauso.

0 0 balsų
Straipsnio įvertinimas
Prenumeruoti
Pranešti apie
guest
18 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
18
0
Norėtume sužinoti ką manote, pakomentuokite.x
Scroll to Top