Seimas, sudarydamas laikinąją komisiją LRT valdymui, finansinei ir ūkinei veiklai tirti, priėmė teisingą sprendimą, nes komisija, siekdama ištirti, kaip LRT paskirsto valstybės skiriamas lėšas, galės inicijuoti ir vėliau apibendrinti visų valstybės institucijų veiksmus ir pateiktą informaciją.
Bandymas politizuoti šią temą yra pagrindinis ginklas tų, kurie LRT finansinės veiklos tyrimo nenori. Kaltinimai Seimo nariams, man asmeniškai prasidėjo tik po to, kai Seimo kultūros komitetas nepatvirtino LRT 2016 metų veiklos ataskaitos. Kaltintojais tapo su LRT susiję verslininkai, LRT vadovai, kai kurių žiniasklaidos priemonių atstovai, kurių interesai ir ryšiai kol kas lieka paslaptimi.
Tikslas aiškus – sustabdyti LRT finansinės veiklos tyrimą. Būta bandymų, tačiau nepavyko įtikinti Seimo narių nesudarinėti komisijos, dabar gi pradėta trukdyti kitais būdais – grupė Seimo narių kreipėsi į Konstitucinį Teismą.
O ir toliau mane viešumoje kažkuo kaltinti – yra dar viena iš priemonių, siekiant bet kokia kaina sustabdyti Seimo komisijos darbą.
Galvoju, iki kokio absurdo bus prieita ateityje? Nes jau pasirodo, jog dabar kaltinamuoju tampu ne tik aš, bet ir tūkstančiai Lietuvos žmonių, kurie teisėtai valdo virš 200 ha žemės.
Kyla klausimas: kam pulti visus, kai prokuratūra atliks tyrimą dėl su manimi susijusių įmonių ir šeimos narių turimos žemės? Atsakymas aiškus – prokuratūros sprendimas pradėti tyrimą tik sumaišė planus. Nes ir tie patys kaltintojai puikiai žino, kad laikantis Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos piliečiai galėjo turėti ne vieną įmonę, kuri nuosavybėje turėjo iki 500 ha.
Man, o dabar – ir dešimtims tūkstančių žemės savininkų, įtarimus metančių asmenų retorika tampa keista, nes jie ignoruoja faktus ir kuria klaidingą tikrovės vertinimą.
Apie verslą, trąšas, grūdus tikrai plačiau nešnekėsiu, nes tai išsamiai komentavo verslo atstovai, aiškiai parodydami, jog kaltinti dešimtis Lietuvos įmonių, importuojančių trąšas ar eksportuojančių grūdus, reikia kokio nors realaus pagrindo.
Ar įmonės kaltos, kad Europos Komisija nustatė muitus, antidempingo priemones, kuriomis vadovaujasi visos Europos šalių įmonės ir vykdo prekių importą iš trečiųjų šalių?
Teiginiai, jog kažkas kažką apgaudinėja, yra neteisingi, nes priežiūrą atlieka ne tik valstybinės, bet ir Europos Sąjungos institucijos, kurios, užfiksavus pažeidimus, trąšų gamintojams pritaikytų tokias priemones, kad įmonės neišvengiamai bankrutuotų.
Nenorėdamas plėstis į begalę kaltinimų, kurie pristatomi klausimų pavidalu, pasakysiu, jog net teoriškai negaliu būti kaltas nei dėl vieno išsakyto kaltinimo, nes pats nesu nei kontroliuojančios valstybinės įstaigos atstovas, nei kažkokių kaltinimuose minimų prekių gamintojas. Gal tik galiu būti siejamas su tų prekių vartojimu, bet tada kaltinamaisiais tampa šimtai tūkstančių žemdirbių, kuriems išgyventi padeda didelė konkurencija agrocheminių priemonių rinkoje.
Žinoma, jums visiems taip pat kyla klausimas, kodėl visa tai vyksta ir virsta vis naujomis kaltinimų versijomis?
Atsakymas labai paprastas – Seimo nariai mato tą dalį LRT pateiktų dokumentų, kurią LRT sutiko Seimo nariams pateikti. Tuose dokumentuose matomi tokie skandalingi faktai apie LRT lėšų naudojimą, jog pradžioje, dar prieš kreipiantis į LRT, to net nebuvo įmanoma įsivaizduoti.
Belieka tik spėlioti, kas nutiks, kai bus pateikta likusi LRT finansinių dokumentų dalis, kuri Seimo nariams nebuvo pateikta, motyvuojant konfidencialumo sąlygomis.
Kuo skiriasi Seimo narių prašymas pateikti LRT finansinius dokumentus, nuo Seimo sudarytos komisijos prašymo juos pateikti? Įstatymas nurodo, jog Seimo laikinajai komisijai jų nepateikti negalima, komisija turi priemones, kaip užtikrinti dokumentų pateikimą, kitaip gi LRT gali elgtis su paprastais, atskirai dokumentų prašančiais Seimo nariais. Tai atsakymas, kodėl taip siekiama, kad Seimo komisija negalėtų pradėti savo veiklos.
Matydamas, jog bus bandoma daryti vis didesnį spaudimą Seimo komisijai, man asmeniškai, nutariau pasinaudoti savo teise išviešinti kai kuriuos nuasmenintus LRT Seimo nariams atsiųstus dokumentus, kad taptų akivaizdu, jog Seimo narių noras tirti LRT finansinę veiklą turi daug daugiau pagrindo, nei tai įmanoma įsivaizduoti.
Jei aš to nepadarysiu artimiausiu metu, bus bandoma toliau formuoti visuomenės nuomonę, kad Seimo sprendimas yra politikų noras užgniaužti žodžio laisvę, kerštas už kritiką.
Pareiškiu, jog esu pasiruošęs prisiimti visas pasekmes, kuriomis Seimo nariams grasinama viešoje erdvėje, ir ketinu antradienį viešoje spaudos konferencijoje pristatyti tai, kas man, kaip Seimo nariui, Lietuvos piliečiui, nesuvokiama ir atrodo, kaip pasityčiojimas iš visų mokesčių mokėtojų švaistant valstybės lėšas, jau nekalbant apie kylančius klausimus dėl atskirų, su LRT susijusių asmenų atsakomybės.
Pareiškiu, jog man yra žinomi informaciją nuslėpti suinteresuotų asmenų veiksmai po to, kai ėmėmės domėtis LRT finansais. Dabar jaučiu ir tų veiksmų pasekmes, kurias viešojoje erdvėje gali matyti visa visuomenė.
Pareiškiu, kad joks spaudimas, kaltinimai nepaveiks mano apsisprendimo siekti skaidrumo LRT, nes esu davęs priesaiką ištikimai tarnauti Lietuvos Respublikai ir jos piliečių interesams.
Šaltinis: veidaknygė