Kai pamatau Viados (buvusio Lukoilo) iškabas su šiaurės elnio logotipu, vis prisimenu, kad sovietmečiu Vakarų Sibire, Chantų-mansių autonominėje apygardoje, atradus gausius naftos ir dujų klodus, jie buvo pradėti intensyviai eksploatuoti.
Plėtojant šio gigantiško regiono infrastruktūrą prisidėjo ir lietuviai, 1980–1990 m. statę Kogalymo miestą, vėliau tapusį Lukoilo centrine būstine, ir tiesę kelius per pelkes.
Aišku, nieks apie ekologiją nei tuomet, nei dabar pernelyg negalvojo. Dažnų avarijų metu kildavo gaisrai, įvykdavo dujų nuotekiai, nafta užliedavo didelius plotus. Nuolat degdami dujų fakelai teršė orą. Visa tai žymiai pakenkė krašto vandenims, florai ir faunai, vietinėms Sibiro gentims.
Chantai, su kuriais lietuviai susidraugavo, kad išgyventų, buvo priversti trauktis kartu su savo šiaurės elniais vis toliau, į pačias atokiausiais, sunkiausiai prieinamas ir atšiauriausias vietas. Jų, kaip ir kitų Sibiro autochtonų, vaikai būdavo valdžios atimami, auklėjami internatuose, prarasdavo savo kalbą ir kultūrą…
Kai pamatysite tokį elniuką, prisiminkite tai.
Plačiau apie Kogalymo statybas skaitykite ČIA.
Kai tiesė naftotiekį tarp JAV ir Kanados, tai irgi visokius indėnus pavarė nuo jų žemės .
Kur komunogebistas praėjo, ten juoda žemė ir nuodėguliai
Kuršių mariose kasmet vis anksčiau prasidėdavo masinis žuvų dvėsimas.
maudytis mariose buvo nebeįmanoma – išlipdavai visas purvinas.
—-
(puiku, kad tiesos.lt garbina nomenklatūrinius komunistus: vasiliauskus, gylius ir t.t.)
lietuvių pėdsakų ir darbų galima rasti visur. 1972-1974 metais teko tarnauti sovietinėje kariuomenėje kitoje Sibiro dalyje, Komijoje. Savo akimis mačiau, kaip Ust-Vymsko regione buvo tyčiojamasi iš vietinių gyventojų komių zyrianų ir iš ekologijos. Taiga buvo kertama ir niokojama be jokio gailesčio, kaip ir naftos verslovių. Laikinų siaurojo geležinkelio linijų pakraščiuose riogsojo krūvos supuvusių ir dar ne rąstų, jais buvo nuklotos Vymės upės, kuris mediena buvo plukdoma į pietus,pakrantės ir dugnas. Mediena buvo iš dalies panaudojama vietinei gamybai, bet didžiausia jos dalis iškeliaudavo iš Kniažpogosto geležinkelio stoties nesibaigiančiais ešelonais. Apie darbo kultūrą, ekologiją nebuvo nė kalbos. Kaip ir apie ten dirbančių žmonių sąžinę. Dabar vienas skaitomiausių rusų rašytojų Sergejus Dovlatovas, tarnavęs eiliniu tose vietose, viename eilėraštyje tėvui, gana garsiam režisieriui Donatui… Skaityti daugiau »
Paklausinėkite Kogalymo statytojus iš Lietuvos.Vieną žinau-gyvena Vilniuje.Papasa-
kotų įdomių dalykų .Vairuodavo sunkiasvorius automobilius ir veždavo dideliais ats-
tumais statybines medžiagas per pusnis prie didžiulių speigų.
Šiuolaikinės naujovės duoda galimybę atsisakyti paleičikviadinės naftos. Kai 7-ių apsišaukėlių seimų partinės gaujos dirba svetimiems (paleičikiniams, …), reik varyti v_i_s_a_s tokias lauk vienu ypu (urmu).
___________________
Užvaldytoji Lietuva, 30 metų komunistus dangstančiųjų, komunistinį konclagerinį
režimą sukūrusiųjų bei palaikančiųjų landsberginių, brazauskinių, burokevičininkų grybauskinių, karbauskinių, visokių liberalkomunistų bei panašių.
2020 gegužės 29
Jei turite to žmogaus kontaktus, prašau su manimi susisiekti rasac@mail.lt. Ačiū. Rasa
o gi tas tokio, kad Amerikoje ir Kanadoje, kai tiese naftoteki, vietiniams indenams mokejo milijonines kompensacijas. tai net nezinau, ar vatnikai is viso tokius dalykus supranta
nesu pyles benzino ne karto nei lukoile, nei dabar viadoje. nei Lietuvoje, nei uzsienyje. zinau, kad tai mazai ka keicia, nes nafta vis tiek daugumoje atveju rusiska. bet bent jau mazmenininkai is manes nieko neuzdirbo, nes butent per mazmenininkus vyksta nemazai politiku iatokojimo
Mes, internacionalinė vertybė, reikalaujame kilometro apsaugos zonos nuo vietinių aborigenų. Jie neturi matyti kaip mes dulkiname Palangos valdžiagyvius per visus galus.