Kai patriotiškai nusiteikę ir savo Trispalvei, Gedimino stulpams, Vyčiui bei kitiems brangiems tautiniams simboliams neabejingi piliečiai teisingai piktinasi kažkokio arogantiško ir negabaus mėgdžiotojo sugalvoto ir dabar jau kelis metus iš eilės per vadinamą „nacionalinę“ TV bei kitur brukamu neužmirštuolės žiedeliu, kuris neva turėtų simbolizuoti 1991 metų Sausio 13-osios atminimą, kaip taisyklė, tuos pasipiktinusius žmones dar pikčiau puola kaltinti tos naujosios simbolikos gynėjai.
Dažniausiai tie žmonės yra kaltinami „neraštingumu“, „nesupratingumu“, „nepakantumu“, ir pan.. Mėginant juos išjuokti ar sumenkinti jų supratimą. Kaltinama net, kad tie žmonės dirbtinai „nori supriešinti Lietuvos visuomenę“.
Mano įsitikinimu, Lietuvos visuomenė yra pradėta dirbtinai priešinti tada, kai šis „naujas“ ir gan nuvalkiotas simbolis, kuris yra absoliučiai svetimas atmintiniems Sausio 13 įvykiams Vilniuje, nes niekaip, nei vizualiai, nei semantiškai, niekada nebuvo ir nėra susijęs (išskyrus tik gėlelės pavadinime minimą „neužmiršimą“), yra brukamas visos visuomenės vardu (ką „nacionalinė“ TV ir privalo atstovauti) visiems Lietuvos žmonėms, kai lietuvių tauta ir Lietuvos valstybė, pagaliau, Lietuvos amžinoji Sostinė turi visą paletę ir vizualiai, ir semantiškai, ir simboliškai susijusių, ir su vieta (Vilniumi), ir su laiku (Sausio 13) grafinių simbolių, kuriuos nesunkiai atpažintų, perskaitytų, be kokių papildomų aiškinimų bei komentarų, ne vien Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje..
Tik, aišku, reikia šiek tiek talento bei skonio, kad tokį tinkamą ir visuotinai priimtiną bei suvokiamą grafinį Sausio 13 simbolį sukurtum Tik bėda tame, kad kurti, kaip taisyklė, sugeba tik laisvi žmonės, o nelaisvi (dvasiniai baudžiauninkai) dažniausiai plagijuoja, kaip tą masonų „neužmirštuolę“ ar Bogotos Kalėdinę eglutę, kurią pritaikę „sukūrė“ Vilniuje.
Reikia būti ypač „drungnu“ (švelniai tariant) patriotu, kad sugebėtum užmiršti tai, kas dar taip neseniai vyko Lietuvos sostinėje tomis dramatiškomis sausio dienomis bei naktimis; tas vizualines asociacijas, kurios iš tiesų kelia kiekvienam lietuviui, kuris savo akimis matė, nes vienu ar kitu būdu dalyvavo Sausio įvykiuose 1991 metais. O, būtent, tokį nesupratingumą ir drungnumą atvirai demonstruoja visi „neužmirštuolininkai“. Kartais patys to nesuprasdami.
Tiesa sakant, grafiniai simboliai, piktogramos ar logotipai, deja, bet yra vis dar silpnoji Lietuvos taikomosios grafikos sritis, apie kurią šį bei tą išmanau.
Šia prasme galime pavydėti mūsų artimiems kaimynams lenkams. Pvz. jų „Solidardošč“ atsiradimas ar 1944 metų Varšuvos sukilimas bei kiti panašūs, lemtingi lenkų tautai ir valstybei, įvykiai (kuo buvo Lietuvai Sausio 13) turi labai tinkamus grafinius simbolius bei logotipus, gerai atpažįstamus ir suprantamus, ne vien Lenkijoje, bet ir visame pasaulyje, ir kuriuos net „Google“, pasitaikius jubiliejui, sugeba kūrybiškai interpretuoti. Lenkų tautos niekada nepriešino minėtus įvykius simbolizuojantys grafiniai vaizdai, nes jie buvo sukurti talentingų bei laisvų lenkų tautos dailininkų. Lenkai visame pasaulyje pagrįstai didžiuojasi visur lengvai atpažįstamais jų tautos kovos už laisvę simboliais, nes jie yra originalūs, gražūs, tautiški, ir jie yra tikrai LENKIŠKI.
Tuo tarpu, mums brukama „žydroji gėlelė“, be to, kad ji neturi jokio ryšio su Sausio 13, nėra tautinė, nėra kuo nors unikali, lietuviška. Tokia multi-kulti, multi paskirties, niekam, niekaip, niekuo, ne tik Sausio 13 įvykių, bet ir Lietuvos ar lietuvių tautos neprimenanti.
Lenkai nėra vieninteliai, kurie sugeba išsirinkti ar sukurti tinkamus logotipus-simbolius, labai originaliai ir nepakartojamai atspindinčius lemiamus istorinius įvykius tautos kovoje už laisvę, prieš totalitarinį režimą.
Štai, kad ir vengrų tautos visam pasauliui ir „Google“ suprantamas ir priimtinas tautinis vengrų kovos už laisvę, prieš komunistinį režimą VENGRIŠKAS simbolis.
Vengrijos „Sausio 13-oji“, kaip žinia, vyko 1956 metais Budapešte. Ir patys tie įvykiai, pati tauta kovodama su komunistais gatvėse sukūrė Budapešto 1956 metų simbolį, kurio nereikia kam nors papildomai aiškinti ar versti į kitas kalbas — tai Vengrijos tautinė trispalvė su iškirpta skyle viduryje. Skylė, kaip žinia, yra toje vietoje, kurioje buvo įsodinta komunistinė Sovietų okupuotos Vengrijos simbolika.
Vengrams nereikia plagijuoti, ar mėgdžioti kokių nors simbolių (kaip padarė neužmirštuolės „išradėjas“), nes jie laisva ir ori tauta.
Čekai, jeigu neklystu, nesukūrė kokio nors bendro simbolio, menančio 1968 metų Prahos pavasarį, ar 1989 metų „Velvetinę revoliuciją“, bet tuose simboliuose, kuriuos dažniausiai naudoja, minint minėtus įvykius, nesunku rasti juos deramai primenančių elementų. Todėl, jie tikrai nepiktina čekų, ir dirbtinai nepriešina visuomenės, kaip jau kelinti metai iš eilės tą daro „neužmirštuolininkai“…