SAS antiskandinaviška reklama sulaukė atoveiksmio: ar perlenkta lazda gali virsti bumerangu?

„Kas Skandinavijoje išties skandinaviška?“, klausiama naujojoje valstybinės kompanijos SAS reklamoje. Po keleto vaizdų, neva galimų atsakymų, rėžiama iš peties: „Absoliučiai nieko“. Kad būtų įtikinamiau, šis atsakymas pakartojamas net keletą kartų – kaskart vis kitų personažų lūpomis. Visiems bendra tik emocija, su kuria tas „Nieko“ ištariamas – visiškas abejingumas, atsiribojimas, apatija. Sakytum: vienu skalpelio brūkštelėjimu nukertami visi emociniai saitai, sieję su juos išauginusia žeme, kurios įspūdingam grožiui atskleisti operatoriui pakanka vos kelių mirksnių. „Viskas nusikopijuota: ir demokratija, ir finansai, ir…“, – tvirtinama mokesčių mokėtojų finansuojamos aviacijos milžinės šiomis dienomis pradėtame rodyti naujajame reklaminiame filmuke.

Ir nors sulaukusi netikėtai internete kilusios kritikos įmonė laikinai pristabdė šios reklamos rodymą, tai padariusi ji pabrėžė: savo vertybių, kurioms atskleisti šis filmas ir buvo sukurtas, ji neišsižadanti.

Tačiau kažin ar tai pabaiga. Tą rodo, kad ir tokie skaičiai: nuo to momento, kai Fria Tider apie tai paskelbė, iki tol, kol vasario 11-osios vakare įmonė ryžosi kuriam laikui pašalinti reklamos vaizdo įrašą iš YouTube platformos, jis buvo peržiūrėtas 75 180 kartų. Iš jų – ir tai daro įspūdį, nes tikrai nelaukta – net 15 857 asmenys buvo nuspaudę „nykštį žemyn“, taip pabrėždami, jog turinys jiems visiškai nepatinka, „nykštį aukštyn“ buvo pasirinkę tik 334 asmenys. (Beje, šiuo metu šis video jau turi 51 tūkst. „nepatinka“ ir 2,4 tūkstančių „patinka“. Komentarų skiltis uždaryta.)

Komentuodama tai, kas nutiko, SAS pasijuto ne tik kad nesuprasta „kiekvienas interpretavo savaip, siekdamas savo tikslų“, bet ir „nesaugi“: „Peržiūrėję komentarus ir reakcijų į mūsų klipą skaičių, turime pagrindo įtarti, jog prieš mūsų įmonę buvo surengta ataka, o mūsų reklamos kampanija tapo hakerių taikiniu“, – rašoma įmonės pareiškime žiniaskaidai.

Nors daugumos interneto komentatorių nuomone, filmas sulaukė tiek neigiamų vertinimų būtent todėl, kad švedai nepritarė filmo kultūrmarksistinei žinutei, SAS ir toliau tvirtina remianti pagrindinę klipo mintį „kelionės mus praturtina“ ir tęsia savo reklaminę kampaniją su šiuo šūkiu.

Įsitikinkite patys:

Jūsų dėmesiui siūlome ir šį komentarą apie SAS „reklamą“:

0 0 balsų
Straipsnio įvertinimas
Prenumeruoti
Pranešti apie
guest
3 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
3
0
Norėtume sužinoti ką manote, pakomentuokite.x
Scroll to Top