Antradienį ES priėmė įstatymą, kuris draudžia naujus benzinu ir dyzeliniu kuru varomų automobilių pardavimus nuo 2035 metų. Tuo pat metu reikės toliau mažinti sunkvežimių ir autobusų sukeliamus kenksmingų medžiagų išmetimus.
ES šalys narės jau pritarė tokio įstatymo paruošimui, bet dabar jis bus formaliai įgyvendinamas.
Įstatymo, priimto Europos Parlamente, Strasbūre, šalininkai tvirtina, kad jis suteikia Europos automobilių gamintojams aiškų laiko tarpą, skirtą pakeisti produkciją į elektrines transporto priemones, ir bus stimuliuojamos investicijos, kas leistų atlaikyti Kinijos ir JAV konkurenciją.
Tačiau priešininkai tvirtina, kad nei pramonė, nei vairuotojai nėra pasiruošę tokiam dramatiškam automobilių su vidaus degimo varikliais galui ir kad kyla pavojus šimtams tūkstančių darbo vietų.
Sunkvežimiai ir autobusai
Atskirai nuo automobilių uždraudimo ES Komisija pateikė savo planus mažinti sunkesnių transporto priemonių keliamą kenksmingų medžiagų išmetimą. Ten siūlomas tvarkaraštis sunkvežimių išmetimų sumažinimui daugiau nei penkiomis tonomis, o tolimų reisų autobusams (virš 7,5 tonų), turintiems sulyginamus variklius, nuo 2030 metų bus taikomos griežtesnės išmetimų normos.
Nuo 2030 metų sausio naujų sunkvežimių išmetimai lyginant su 2019 metų lygiu sumažės 45 procentais. „Šie išmetimai po to nuo 2035 metų sausio turės mažėti 65 procentais, o nuo 2040 sausio – 90 procentų, taip pat lyginant su 2019 metų lygiu.
Miesto autobusai turės neišskirti jokių žalingų medžiagų nuo 2030 metų, bet, pasak ES Komisijos, gamintojai gali rinktis techninį būdą, kuriuo tai bus pasiekta, pasitelkdami elektros variklius, vandenilio dujų variklius ar vandenilio kuro elementus.
Švedijos demokratai (SD) nepritaria
Šarlis Veimersas (Charlie Weimers), SD grupės vadovas ES parlamente, primena, kad Švedijos demokratai buvo vienintelė Švedijos partija, balsavusi prieš.
Šaltinis: samnytt.se