Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (toliau – Tarnyba), išnagrinėjusi bylą, iškeltą skandalingajai UAB „Kiaulių valdovai“, valdančiai užkandinę „Keulė rūkė“, skyrė 1,5 tūkst. eurų baudą už tai, kad skelbė „visuomenės moralės principus pažeidžiančią bei religinius simbolius niekinančią reklamą“ ir taip pažeidė Lietuvos Respublikos reklamos įstatymą (toliau – Reklamos įstatymas).
Kaip rašoma Tarnybos pranešime žiniasklaidai, tyrimas pradėtas gavus Vilniaus apygardos prokuratūros persiųstą vartotojų prašymą įvertinti, ar bendrovės UAB „Kiaulių valdovai“ veidaknygės paskyroje platinamos reklamos atitinka Reklamos įstatymo nuostatas.
Tarnyba, ištyrusi užkandinės „Keulė rūkė“ veidaknygės paskyroje skelbtą vaizdinę ir rašytinę informaciją, nustatė, kad prašyme pateiktas vertinimas yra pagrįstas: UAB „Kiaulių valdovai“, siekdama ekonominės naudos, skleidė reklamą, kurioje Lietuvoje įregistruotų religinių bendruomenių religinius simbolius pateikė niekinamai ir taip pažeidė visuomenės moralės principus, ir skyrė sankciją – 1 500 eurų baudą.
Užkandinės „Keulė rūkė“ savininkai šį sprendimą planuoja skųsti.
Tiesos.lt primena, jog šio įstatymo 4 straipsnio 2 dalies 1 punktu draudžiama visuomenės moralės principus pažeidžianti reklamą, o 10 punktu – reklama, niekinanti Lietuvoje įregistruotų religinių bendruomenių religinius simbolius. Sprendžiant, ar bendrovės veiksmai prieštarauja visuomenės moralės principams, būtina atsižvelgti į tai, kokių padarinių gali atsirasti ar atsiranda ne tik visuomenei, valstybei, bet ir atskiriems asmenims.