Olava Strikulienė | respublika.lt
Dabar advento metas. Katalikiškasis pasaulis laukia kūdikėlio Jėzaus gimimo ir kas savaitę užgesina po vieną advento vainiko žvakę. Tai dienos, kurios turėtų mums suteikti rimties ir vilties, kad tamsumos išsisklaidys, Jėzus vėl gims, po truputį ims šviesėti dienos. Bet… žmonės, save vadinantys krikščionimis, pešasi tarpusavyje, Briuselis rekomenduoja nieko nesveikinti su Kalėdomis, kad kitų religijų neįžeistume. Ar Europoje, turinčioje istorines krikščioniškosios civilizacijos šaknis, dar liko vietos krikščionims?
„Nėra advento ramybės nei Lietuvoje, nei pasaulyje. Susipriešinę dėl koronaviruso, dėl skiepų, dėl Stambulo konvencijos ratifikavimo, dėl vienos lyties partnerystės, santuokos, dėl narkotikų įteisinimo, alkoholio vartojimo.
Bet adventas pranašo žodžiais skelbia – „Nusivilk gedulo bei vargo drabužį ir apsivilk puošniausiais rūbais garbės, kurią tau amžiams suteikia Dievas. Užsivilk jo teisybės apsiaustą“. Dievo garbė tegul tave lydi. Tikėjimo laikykis. Lauk šventų Kalėdų.
O ką Briuselis paskelbė, kad su Kalėdomis negalima sveikinti, nes tai įžeidžia kitaip tikinčius, tai yra katalikų įžeidimas.
Dabar nesakyk „ponia“, kai kreipiesi į moterį ir kad pavardėse nebūtų galima atskirti, ar vyras, ar moteris. Tai kaip reikėtų pagal Europos Sąjungą kalbėti? Aš sveikinsiu su Kalėdomis savo pažįstamą Australijoje. Kaip man sveikinti? Su žiemos švente? Bet ten vasara Australijoje!
Reikės atsilaikyti prieš šią naują kvailystę. Popiežius Pranciškus, ačiū Dievui, jau pasakė, kad niekas neatiduos Kalėdų. Kodėl tik mes, katalikai, turime savo tikėjimo švenčių atsisakyti? Tegul musulmonai atsisako ramadano, o žydai – chanukos.
Ar čia demokratija? Čia prievarta!“ – sako Panevėžio vyskupas emeritas Jonas Kauneckas interviu „Vakaro žinioms“.
Žmonės jau prievarta skiepijami. Sukuriamos tokios sąlygos, kad, nori nenori, vis vien skiepytis privalai, nes negalėsi studijuoti, neteksi darbo ir t.t. Ar toks funkcionierių elgesys yra krikščioniškas?
Austrijoje įvedė nepasiskiepijusiųjų karantiną. Jei pagauna, kad karantino nesilaiko, baudžia 1600 eurų bauda. Tai bausmė už nesiskiepijimą. Ar čia demokratija?
Aš pats pasiskiepijęs esu ir Galimybių pasą turiu. Aš nepritariu kunigui Pauliui, kai jis kalba apie skiepus kaip apie Žvėries ženklą. (Pranciškonas Paulius Vaineikis pavadino ir Galimybių pasą Žvėries ženklu. Esą kas jį turės, nebus įleistas į Dangaus karalystę – aut. past.) Negalima taip sakyti, kai žmonija kol kas neturi kitų priemonių apsisaugoti. Apsirgo mano pusseserė su vyru, nors buvo pasiskiepiję. Sirgo gana sunkiai, kosėjo, bet į ligoninę gultis neprireikė. O jei būtų nesiskiepiję? Gal daug sunkiau sirgtų? Kam kurti visokias sąmokslo teorijas apie skiepus.
Šventasis Raštas per antrąjį advento sekmadienį aiškiai sako Jono Krikštytojo evangelijos žodžiais – „Taisykite Viešpačiui kelią, ištiesinkite jam takus, kreivi takai taps tiesūs, o duobėti – išlyginti“. Taisykite Viešpačiui kelią, savo gyvenimo ištiesinkite kelius. O narkotikų dekriminalizavimas, alkoholio prekybos apribojimų atlaisvinimas – tai kreivo kelio tolimesnis kreivinimas.
Bet netgi katalikais save vadinantys politikai tyčiojasi iš nepasiskiepijusių ir siūlo su jais nebendrauti!
Tai stebina. Tada nedraugaukime su žydais, pabėgėliais, čigonais. Mums trūksta supratimo, užuojautos, empatijos. Kur ji dingo? Gal žmogui sveikata neleidžia vakcinuotis.
Aš niekada neklausiu, ar žmogus pasiskiepijęs. Gal jis, aiškindamasis, kodėl nesiskiepija, bus priverstas man atskleisti savo slepiamą skausmą. Kam man šito reikia, jei žmogus nenori?
Straipsnio tęsinį skaitykite ČIA.