Vytautas Sinica. Laisvės partijos kerštas vilniečiams? (apie bilietų žymėjimą)

Prieš keletą metų pradėjęs domėtis Vilniaus savivalda niekaip negalėjau suprasti, kaip ir kodėl priimami akivaizdžiai vilniečių kasdienį gyvenimą sunkinantys, bloginantys, nepatogumus iš niekur kuriantys sprendimai. Kartais labai, o kartais tik šiek tiek blogi. Susipažinau su daugybe pretekstų tokiose situacijose, bet įsitikinau, kad kasdienis vilniečių patogumas tikrai niekada nebuvo prioritetas.

Dabar jau po rinkimų tiesiog paskutinių dienų atsisveikinimui nueinanti valdžia serviruoja dar vieną kasdienio gyvenimo pabloginimą. Sukurtas ir pristatytas naujas viešojo transporto kontrolės mechanizmas, pagal kurį kas kartą įlipus į autobusą ar troleibusą reikės atsižymėti. Kokia beprasmybė!

Nuolatiniai bilietai netenka savo patogumo. Skaitmeniniai bilietai netenka savo patogumo. Net vienkartiniai bilietai netenka savo ir taip menko patogumo – persėdant juos reikės žymėti pakartotinai. Savivaldybė pasakys, kad pasižymėti nesunku. Bet pilname autobuse tai dar ir kaip nepatogu, o pilnų autobusų Vilniuje netrūksta (žinau, naudojuosi). Žiemą nepatogumas papildomas.

Tačiau nereikia matuoti „kaip labai nepatogu“. Užtenka to, kad nepatogiau – viešojo transporto naudojimas bent kiek pasunkinamas, vietoje pastangų jį padaryti bent kiek patrauklesnį. Ir tai fone nuolatinės tuščios retorikos apie norą, kad vilniečiai persėstų į viešąjį transportą iš automobilių. Daroma priešingai.

Kam? Vienintelis išmąstomas pretekstas yra srautų skaičiavimas. Bet, LAISVE MIELA, gyvenam XXI amžiuje. Nuasmenintus srautus skaičiuoti užtenka kamerų su davikliais prie įlipimų (lygiai kaip su įvažiavimo į senamiestį fiksavimu kameromis ir apmokestinimu vietoje kilpinio eismo). Nesukuriant niekam nepatogumų. Net ir tam toks nuolatinis perteklinis žymėjimasis nereikalingas. Nebent norima turėti ir suasmenintus keleivių duomenis, jų judėjimo įpročius. Šito, aišku, niekas niekada nepripažins ir pasukios pirštu prie smilkinio. Kam tada?

Dvigubai bjaurus tokio sprendimo laikas: po rinkimų. Tai ne pavienis liapsusas, o tendencija. Nepatogumai viešajame transporte – po rinkimų, mokesčių didinimo reforma – po rinkimų, iš esmės antikonstitucinis valstybinės kalbos įstatymas – po rinkimų ir t.t. Viskas po rinkimų, kad nepakenktų rezultatams.

O jeigu – leiskit pasvajoti – paklausus vilniečių, ar jie to nori, ar jiems patogu/-iau? Ir jeigu nenori ir ne patogiau, o akivaizdaus ir visiems suprantamo pagrindimo, viešojo transporto suefektyvinimo, sutaupymo ar patrauklumo padidinimo nėra, tai to ir nedaryti? Bet demokratinis sprendimų priėmimas savivaldoje šitai valdžiai toks svetimas, kad pats šypsausi rašydamas.

Būtinai kreipsimės į savivaldybės vadovus su argumentais, kodėl šio sprendimo būtina atsisakyti. Gal tai ir smulkmena, bet a) viešojo transporto patrauklumas susideda iš smulkmenų; b) didinti jo patrauklumą yra teisingas tikslas, kurio iš tiesų reikia siekti; c) su vilniečiais nederinti sprendimai yra savivaldos yda savaime.

Ir taip, tą daro JUDU, ne pati savivaldybė, bet lygiai kaip su vairuotojų streiku, akys turėtų būti nukreiptos į politinę valdžią, kuri viršesnė už savivaldybės įmonės sprendimus.

4.9 17 balsų
Straipsnio įvertinimas
Prenumeruoti
Pranešti apie
guest
14 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Skaitytojas

Pats laisviausias buvo pirmasis dešimtmetis po Nepriklausomybės atgavimo. Pasiilgstu jo.

Kur gi nepasiilgsi

Aha, reketas…

Skaitytojas

„Kurgi“ rašoma be tarpo.

blue yellow zov MARINIE

..’BE TARPO’ …,o galgi ‘kartu’….sintaksiste..

Dzeikas

Net ne desimtmetis , o gal 1-2 metai.
Bet ta laisve buvo ne del valdzios tikslines politikos, o del jos silpnumo.
Laisve pati savaime niekada nebuvo ne vienos Lietuvos valdzios nei parametras, nei juo labiau savaimine vertybe.

V.S.

,,norima turėti ir suasmenintus keleivių duomenis”

Dronas

Penkiolikos minučių miestai. Pirmas laiptelis kontroliuojant piliečių judėjimą. na ne pirmas, gatvės siaurinamos, ne ir kitos priemonės, bet dabar ėmėsi viešojo transporto. Dabar keletas klausimų. Pirma. Jeigu kelionė apmokėta, tai yra, žmogus jau turi kartą atžymėtą nuolatinį bilietą (nuo tos akimirkos įsijungia dienų skaitliukas kiek jis galios), kodėl jis privalo jį žymėti ir kaip ruošiasi jį pprivertsi? Pinigai jau paimti, kelionė apmokėta, JOKIO teisinio pagrindo atsisakyti teikti paslaugą ar juo labiau bausti, nėra. Žmogus jau viską apmokėjo ir pažymėjo, pagrindo kelti papildomus reikalamis (tam kuris tau moka), nėra ir negali būti. Antra. Jeigu bilietas ne nuolatinis, o žymimas pusvalandžiui ar valandai, tai dabar nuo žmogaus kiekvieną kartą lups pinigus už pasižymėjimą, ar galios tie patys pusvalandžio ar valandos laikotarpiai kada… Skaityti daugiau »

Jules

Liberoidinės konciervų patyčios iš sveiko proto, kad visi būtų susipriešinę, nusialinę, pavargę ir labai pikti niekuo dėtų žmonių atžvilgiu. Štai toks runkelių valdymo menas – labai edukuotų ir vakcinuotų.

Paul Casimir

Seime pateiktas ir įstatymo projektas dėl „švaros zonų” miestuose. Vėl laisvininkai reiškiasi. Vykdo sorošinius nurodymus dėl ULEZ taikymo.

blue yellow zov MARINIE

….gavo pinigu ir reik juos ‘isisavint’,tai daro bile ka…,kad visus erzina,anyms do lemputes..

Mažiau parapijinio mąstymo

Gerb. Sinica, žvelkite plačiau- bilietus žymi ne tik Vilniečiai, bet ir pav. Salininkų ar Skaidiškių gyventojai, jau neminint Lietuvos piliečių, atvykusių dirbti iš tolimesnių Lietuvos vietų.Manau, metas susivokti,kad Vilnius yra ne Vilniaus, bet visos Lietuvos sostinė ( kas ,manau, sunkiai sekėsi Laisvės partijos merui), svetinga kiekvienam Lietuvos piliečiui.

dar

Gal vietoje „Planeta Vilnius” vėl bus „Planeta Lietuva”?

Šiaip

Pradėkime nuo tingumo…
IT sistemų „geležis” pasensta per 8-10 metų. Tenka ją keisti, kitaip prasidės gedimai. Nauja „geležis”, naujos ir programos. Negi pradės kurti visą keleivių kontrolės sistemą patys, „nuo nulio”? Žinoma, kad ne. Nusipirko kur pigiau. „Pigios” sistemos iš kur būna? Teisingai, iš Kinijos! Va, ir jaučiamas „kinietiškų autų” dvokas sistemoje – visus visada visaip kontroliuoti…
Gal šita prielaida klaidinga, programas pirko kažkur vakaruose? Spėčiau, giliau pasikapstę, ir tokios sistemos „šaknų” rastumėme Kinijoje…

Skaitytojas

Reikia griežtų ir protingų įstatymų, kurie stabdytų imigraciją ir rusų kalbą ir skatintų lietuvių gimstamumą. Bet tam pirmiausia reikia išgrūsti šimonkinus iš valdžios.

14
0
Norėtume sužinoti ką manote, pakomentuokite.x
Scroll to Top