Nepriklausoma Jungtinės Karalystės aukštojo mokslo kokybės vertinimo institucija paruošė rekomendacijų juodraštį, pagal kurį iš baigiančiųjų studijas tikimasi, kad diplomo suteikimo metu jie pripažins egzistuojant rasizmą, klasinę diskriminaciją, neįgaliųjų diskriminaciją, homofobiją ir patriarchatą.
Kokybės užtikrinimo agentūra (QAA), kuriai patikėta stebėti ir patarti Jungtinės Karalystės aukštojo mokslo studijų kokybės ir standartų klausimais, ragina britų universitetus daugelyje kursų mokyti „dekolonizuoto požiūrio.“
QAA tvirtina, kad šios idėjos pateikiamos tik apsvarstyti, bet akademikai pasakojo portalui The Epoch Times, kad universitetai patirs „nemažą spaudimą jų laikytis.“
QAA skatina naudoti „etaloninius dalykų teiginius“, apibūdinančius tyrimo pobūdį, bei akademinius standartus, kurių tikimasi iš absolventų konkrečiose srityse. Juos rašo dalyko specialistai, o QAA palengvina šį procesą.
Pavyzdžiui, kovą paskelbtuose etaloniniuose dalykų teiginiuose, skirtuose klasikinei ir seniausių laikų istorijai, kuriuos kaip tiesą turėtų pripažinti ikidiplominių studijų studentai, randame „kolonijinę ir imperinę geografiją bei sisteminės nepalankios būsenos šiuolaikinį paveldą, pvz., rasizmą, klasinę diskriminaciją, neįgaliųjų diskriminaciją, homofobiją ir patriarchatą.“
„Geografinės sąvokos ir technikos prisidėjo prie britų ir Europos imperijų ekspansijos užjūrio šalyse, ją pateisinant naudojantis baltųjų, sveikųjų ir heteronormatyvine viršenybe,“ – priduriama.
„Homogeniški baltieji“
Rugsėjo mėnesį buvo paskelbti juodraštiniai etalonai įvairiems studijų dalykams, tokiems kaip biomokslai, ekonomika, matematika ir psichologija. Galutinis teiginių variantas bus paskelbtas 2023 metų pavasarį.
Psichologijai skirti etalonai tvirtina, kad kursai yra „istoriškai paremti tyrimais ir teorijomis iš homogeniškai apgyvendintų baltaisiais, išsilavinusių, industrializuotų, turtingų bei demokratiškų šalių ir neatspindi kitokių nuomonių ir indėlių įtakos šiai disciplinai.“
„Dėl to mokymo planuose dažnai pirmenybė teikiama siauram nuomonių spektrui (pvz., baltųjų, besitapatinančių su savo biologine lytimi, neturinčių negalios, vyrų) ir neįtraukiami ar marginalizuojami kiti,“ – priduriama.
Ekonomikos ikidiplominių studijų studentai turėtų būti mokomi, kad „svarbiausias iššūkis yra tai, jog ekonomika vis dar daugiausia baltųjų vyrų ir vakariečių sritis,“ o matematikos etalonai teigia kad turi būti pripažįstama, jog „mokymo planuose labai koncentruojamasi į istorinius baltųjų vakariečių vyrų darbus.“
Nubudusiųjų potvynio banga
QAA savo pranešime teigė, kad ji „nenurodo studijų sektoriui, ką įtraukti ar neįtraukti į mokymo tvarkaraščius.
„Dalykų etaloniniai teiginiai jungia akademinio darbo praktikų mintis apie tai, kokias naujas idėjas jie galėtų norėti nagrinėti dalyko mokymo programoje. Jie nepalaiko nei jų įtraukimo, nei neįtraukimo. Jie tik pateikia idėjas svarstymui,“ – priduriama.
Kristoferis Makgovernas (Christofer McGovern) iš Kampanijos už realų švietimą pasakojo portalui The Epoch Times elektroniniame laiške, kad „QAA yra nenuoširdi.“
„Agentūra puikiai žino, kad į jos gaires bus žiūrima kaip į „geriausią praktiką,“ net kaip į „Šventą raštą,“ – sakė jis.
Jis pridūrė: „Mes esame milžiniško, kvapą gniaužiančio masto nubudusiųjų imperializmo liudininkai.“
„Kolonializmas, dėl kurio akademinį darbą dirbantiems ir studentams reikėtų susirūpinti, yra šiandieninės imperijos kūrimas, o ne vakarykštės. Nubudusiųjų potvynio banga mūsų universitetų studentų miesteliuose skandina laisvą žodį ir saviraiškos laisvę. Šviesa virš universitetų miestelių gęsta ir mažai tikėtina, kad šios akademinių darbuotojų ir nubudusiųjų komisarų, dominuojančių mūsų mokymosi institucijose, kartos gyvenimo laikotarpiu vėl pamatysime ją įsižiebiant,“ – sakė jis.
„Pamoka, kurios turėtų mokyti universitetai, yra ta, kad rasės nenulemia charakterio ar gebėjimo daryti gera ar bloga. Lėta nubudusiųjų fanatikų mokymosi kreivė apsprendžia, kad tai pamoka, kurią sunku dėstyti,“ – pridūrė Makgovernas.
Tiesos atmetimas
Profesorius Denis Heizas (Dennis Hayes) iš grupės Akademiniai darbuotojai už akademinę laisvę elektroniniame laiške portalui The Epoch Times papaskojo, kad „pernelyg daug akademinių darbuotojų priima šias idėjas.“
„Ar tai yra dėstomu dalyku besiremianti organizacija, ar profesinė organizacija, dažnai pasitaiko, kad joje atsiranda siekis „dekolonizuoti“, kuris tėra madingų politinių kaprizų įsisavinimas. Bet tai yra ir pavojingas bet ko universalaus, to, kas vertinga visiems, atmetimas. Tai silpnina ir suskaido dėstomus dalykus,“ – sakė jis.
Heizas pridūrė, kad „leidimas individams ir fakultetams perimti šias idėjas atrodo liberalus, bet tai yra beprasmis gestas.“
Jis tvirtino, kad pernelyg daug akademinių darbuotojų sugers šias idėjas, nes jie „pasidavė gindami žinias ir jų siekimą,“ ir kad „reliatyvizmas bei tiesos atmetimas akademiniame gyvenime tapo įprastas.“
„Ją pakeitė postmodernizmo idėja, kad yra daug tiesų ir daug pagrįstų požiūrių, ir į reliatyvistinę akademinę kultūrą lengvai gali būti priimamas bet koks kaprizas ar mada,“ – sakė jis, pridurdamas, kad „jausti, jog propaguoji kažką, kairuoliškai teisingo ar šiuolaikiško yra lengviau nei siekti naujų žinių.“
Heizas ir Akademikai už akademinę laisvę prižiūri Uždraustųjų sąrašą, kuriame surašyti akademiniai darbuotojai ir kiti asmenys, susidūrę su pastangomis juos cenzūruoti ar neįsileisti jų į universitetų miestelius.
„Mums reikia ne daugiau kaprizų ir madų, bet realių debatų apie universitetų vaidmenį. Žodžio „universitetas“ etimologijoje yra ir užuomina, ir išeities taškas. Šis žodis yra apie visus, apie visumą, o ne apie atskirus fragmentus,“ – sakė jis.
„Vienintelis darbų, kuriuos reikėtų nagrinėti, įtraukimo kriterijus turėtų būti jų kokybė, o ne autoriaus epidermio spalva,“ – pridūrė Heizas.
Šaltinis: theepochtimes.com