Artūras Račas. Apie įtaką ir pašvinkusių kiaušinių poveikį „elitui“ ir „tautai“

faktai.lt

Šiandien pakalbėkime apie įtaką.

Pradėkime nuo to, kad, pavyzdžiui, aš esu gana įtakingas žiniasklaidos atstovas Lietuvoje. Nepaisant to, kad šiuo metu vadovauju nedidelei žiniasklaidos priemonei, kuri nuo kitų skiriasi iš esmės tuo, kad nesiūlo jums krūtų dydžiu matuojamų moterų, stangrių užpakaliukų ar nelabai stangrių užkalnių, mano įtaka šiandien tokia pati kaip vienam didžiausių ir žiūrimiausių televizijos kanalų vadovaujančios Zitos Sarakienės, į didžiausių penketuką patenkančios televizijos „Lietuvos rytas TV“ direktoriaus Lino Ryškaus ar TV3 televizijos Žinių tarnybos vadovo Sigito Babiliaus.

Be to, aš esu du kartus įtakingesnis nei radijo stočių M-1, M-1 Plius ir „Lietus“ savininkė Rūta Grušnienė, gynybos ekspertu save pristatantis Aleksandras Matonis, geriausias radijo laidų vedėjas Aurimas Perednis ir tokio mažo žurnalėlio, kuriam vadovauja pats Rimvydas Valatka, savininkas Algimantas Šindeikis.

Skamba neįtikinamai? Kvailai? Juokingai?

Taip ir turėtų skambėti, nes viskas, kas pasakyta aukščiau, yra užkalnio rašliavų lygio kliedesiai, kuriais patikėti galėtų tik žmogus, visiškai nesuvokiantis, kas yra įtaka ir kaip ta įtaka per žiniasklaidą ir jos atstovus pasireiškia.

Pradėkime nuo to, kas yra įtaka. Kalbant labai paprastai, tai yra poveikis.

Lietuvių kalbos žodynas pateikia tokį pavyzdį: „Kiaušinių šviežumas viščiukų išeigai turi labai didelę įtaką“. Ta prasme, kuo šviežesni kiaušiniai, tuo daugiau viščiukų. Ir atvirkščiai – jei kiaušiniai jau šiek tiek pašvinkę, viščiukų gali ir visai nebūti. Arba – viščiukų tiek pat bus daug, bet jie bus nekokybiški, tai yra, dar labiau pašvinkę, nei patys kiaušiniai. Ir užaugę tikriausiai dės pašvinkusius kiaušinius.

Taigi, kiaušinių šviežumo įtaka būsimiems viščiukams gali būti dvejopa – kiekybinė ir kokybinė.

Žiniasklaidoje viskas panašiai – įtaką lemia kiekybė ir kokybė. Ir, kaip ir viščiukų, išsiritusių iš pašvinkusių kiaušinių atveju, bloga kokybė ne visada lemia kiekybę. Nes pašvinkę viščiukai, kaip jau žinome, taip pat dauginasi, tai yra, deda pašvinkusius kiaušinius.

Lietuvos žiniasklaida ir Lietuvos visuomenė yra labai gera šių procesų iliustracija, nes žiniasklaidos siūlomų pašvinkusių kiaušinių nuolatinis vartojimas davė akivaizdžių rezultatų.

Kalbu apie Monikos Garbačiauskaitės-Budrienės vadovaujamo portalo šią savaitę paskelbtą 43 „įtakingiausių žiniasklaidos atstovų“ sąrašą, kurį sudarinėjo „elitas“ ir „visuomenė“.

Jau tikriausiai girdėjote, kad „elitas“ įtakingiausiais paskyrė LRT laidų vedėją Edmundą Jakilaitį, pačią Moniką, R.Valatką, G.Vainauską ir A.Siaurusevičių, o „visuomenė“ nusprendė, kad įtakingiausi Lietuvos žiniasklaidoje yra Edita Mildažytė, Rūta Janutienė, Arūnas Valinskas, R.Mikelkevičiūtė bei jau minėtas E.Jakilaitis.

Štai jums ir „pašvinkę kiaušiniai-pašvinkę viščiukai-pašvinkę kiaušiniai“ proceso rezultatas (čia, žinoma, nekalbu apie konkrečias pavardes, išskyrus M.Garbačiauskaitę-Budrienę).

Nes tik pašvinkusius kiaušinius vartojantis elitas gali manyti, kad E.Jakilaičio įtaka yra didesnė nei jį samdančio A.Siaurusevičiaus, o pastarasis yra tris kartus įtakingesnis nei didžiausios Lietuvos televizijos direktorė L.Blaževičiūtė ir turi keturis kartus daugiau įtakos nei „MG Baltic“ grupės žiniasklaidos priemonėms iš esmės vadovaujantis R.Kurlianskis.

Nežinau, kokioje vištidėje reikia gyventi, kad galėtum skelbti, jog buvęs nišinio religinio portalo redaktorius A.Navickas, neseniai pasukęs į konservatyvią politiką, įtakos turi daugiau nei didžiausios naujienų agentūros BNS Politikos skyriaus redaktorė Jūratė Damulytė ir yra penkis kartus įtakingesnis nei LNK Žinių tarnybos vadovas R.Agintas.

Pašvinkusių kiaušinių dietos įtakos sugebėjimui blaiviai mąstyti pavyzdžių galima būtų pateikti ir daugiau: M.Šalčiūtės specialistas A.Tapinas įtakingesnis už „Verslo žinių“ vadovą R.Barysą, poros tūkstančių tiražo žurnalo „Valstybė“ vadukas E.Eigirdas įtakingesnis už antro didžiausio naujienų portalo 15min.lt leidėją T.Balžeką, pilvo šokių ant stalo specialistas A.Bačiulis įtakingesnis už trečio pagal skaitomumą portalo lrytas.lt vyr. redaktorių L.Dapkų.

Nepaisant to, kad visa tai skamba kaip visiškas absurdas, M.Garbačiauskaitė- Budrienė šį absurdą pateikia rimtai, vartojami terminai „unikalus“, „tyrimai“, „reitingai“, „profesionalumas“. O kaip gi kitaip – nes jei pripažinsi, kad skelbi absurdą, tavo pačios antroji vieta taip pat bus absurdas.

Blogiausia tai, kad šioje vietoje ir turime didžiausią paradoksą. M.Garbačiauskaitės antroji vieta „įtakingiausiųjų sąraše“, nepaisant viso to sąrašo kvailumo ir absurdiškumo, iš esmės atitinka realybę.

Nes Monika yra ta višta, kuri deda pašvinkusius kiaušinius, kurie, savo ruožtu, padeda atsirasti naujoms pašvinkusioms vištoms ir gaidžiams. Delfi – norim mes to ar nenorim – šiandien Lietuvoje iš tikrųjų yra viena pagrindinių žiniasklaidos priemonių, o M.Garbačiauskaitė-Budrienė toje žiniasklaidos priemonėje yra asmuo atsakingas už kiaušinius, kuriais kasdien šeriama visuomenė ir kuriuo kasdien maitinamas vadinamasis „elitas“.

Kaip pastarajam atsiliepia Monikos pateikiamų kiaušinių vartojimas, jau aptariau anksčiau, tačiau dar nekalbėjome apie tai, kokią įtaką Monikos ir panašių į ją siūlomi delikatesai turi visuomenei arba, kaip sako pati Monika, pristatydama save ir kitus „įtakingiausius“, tautai.

Viena prasme pašvinkę kiaušiniai „tautą“ veikia taip pat, kaip ir „elitą“: dingę sugebėjimai mąstyti ir visiškas nesusigaudymas realybėje. E.Mildažytė ir A.Valinskas yra labai geri laidų vedėjai, „šoumenai“, tačiau tik turėdamas vištos smegenis galėtum išdrįsti viešai sakyti, kad jų vedamos laidos turi kokios nors įtakos visuomenei ir joje vykstantiems procesams. A.Siaurusevičiaus „Best Western“ skydinėje praleista viena naktis turėjo daugiau įtakos visuomenei ir jos susivokimui apie šiandieninę žiniasklaidą, jos vertybes ir etiką nei visi A.Valinsko svogūnai ar E.Mildažytės obuoliai.

Tačiau tai, kad pašvinkusiais Monikos kiaušiniais maitinama „tauta“ to nesuvokia, net ne taip svarbu.

Mano subjektyvia nuomone, daug svarbiau yra tai, kad, Monikos „tautos“ nuomone, „įtakingiausių“ žiniasklaidos atstovų dešimtuke paskutiniąsias tris vietas užima vadinamieji „Radistai“, A.Ramanauskas ir A.Užkalnis. Jie yra aukščiau už visų didžiausių televizijų vadovus, visų portalų redaktorius ir net už pačią Moniką, kuri, „tautos“ nuomone, tarp įtakingiausių yra tik 23 vietoje.

Atrodo, neįtikėtina, kad žemiausius jausmus skatinantys, nė sakinio be įžeidinėjimų, patyčių ar rusiškų keiksmažodžių suregzti negalintys individai, visa savo esybe ir veiksmais nuolat demonstruojantys nepagarbą kitiems ir juos žeminantys, „tautos“ nuomone, yra vieni įtakingiausių?

Tačiau būtent taip ir yra.

Pamenate, pradžioje sakiau, kad pašvinkusių kiaušinių įtaka gali būti dvejopa ir kad iš pašvinkusių kiaušinių taip pat išsirita viščiukai. „Tautos“ požiūris į „Radistus“, A.Užkalnį ir A.Ramanauską bei jų įtaką – jau nebe pašvinkę kiaušiniai. Tai – iš tų kiaušinių išsiritę viščiukai. Kurie vieną dieną tikriausiai užkapos pačią vištą, kuri deda pašvinkusius kiaušinius.

Nors gal ne, nes pašvinkę viščiukai, nors ir dvokia, nėra kvaili, kad nesuprastų, jog tik vištos, dedančios pašvinkusius kiaušinius, dėka jie turi ką lesti.

Skanaus ir Jums visiems.

P.S. Bet žinote ką? Aš tikiuosi, kad jei perskaitėte iki šios vietos, jūs nepriklausote nei „elitui“, nei „tautai“. Ir kad renkatės, ką dedate į burną ir į galvą.

P.P.S O žinote, kodėl pagal Monikos kiaušinių logiką mano įtaka tokia pati kaip LNK televizijos vadovės? Viskas labai paprasta: manęs ir Z.Sarakienės nebuvo sąraše, iš kurio buvo leidžiama pasirinkti „elitui“ ir „tautai“. Nes sąrašą sudarė Monika ir jos parinkti draugeliai.

faktai.lt

0 0 balsų
Straipsnio įvertinimas
Prenumeruoti
Pranešti apie
guest
18 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
18
0
Norėtume sužinoti ką manote, pakomentuokite.x
Scroll to Top