Edvardas Čiuldė. Homoseksualizmas su žmogišku veidu (I)

Tas pats Rimvydas Valatka sako, kad mes privalome būti labiau žmogiški homoseksualų atžvilgiu, ką tikriausiai reikėtų suprasti kaip didesnio solidarumo su savo interesus išpažįstančiais kitokios lytinės orientacijos bendrapiliečiais raginimą.

Nesunku pastebėti, kad čia yra kaip tik tas atvejis, kai nespėjęs įsismarkauti R.Valatka dar atsargiai, tik vos ne vos, keliais punktyrais pažymi kokią nors temą, o jam jau iškart triukšmingai pradeda pritarti visas papūgaujančiųjų choras.

Taip į diskusijas dėl LGBT bendruomenės vadinamųjų teisių su trenksmu yra įvedamas privalomo žmogiškumo, išopėjusio jautrumo postulatas, gėjai užtvindo eterį savo pasakojimais apie patirtas nežmogiškas kančias, multiplikuojamas verkiančios, rankas grąžančios homoseksualo motinos plakatas.

Žinia, toks verksmingas arba greičiau rėksmingas, peraugantis į ištisinį klykimą tonas, trikdo. Savaime įdomu, kad pokalbį apie žmogiškumą aptariamu rakursu pradeda R.Valatka, kuris, kaip atrodo, dėl didesnės savo straipsnių intrigos galėtų užstatyti net švenčiausius žmogui dalykus, panašiai kaip pseudopoetas Neronas, siekdamas eilėraščio apie liepsnojančią širdį įtaigumo, padegė Romą, tačiau nežiūrint tos aplinkybės, apsimeskime, kad šis, mūsų dienų intrigos meistras, šįkart turi galvoje tik tai, kad net didžiausio susipriešinimo aplinkybėmis negalima sudeginti tarpusavio supratingumo tiltų.

Kitas dalykas, kad jautrumo ar didesnio žmogiškumo pageidavimas mūsų aptariamu atveju tampa ideologine norma, sukuriančia privalėjimo santykį, taip pat būtinąja sąlyga, siekiančiam karjeros ir pasisekimo visuomenėje žmogui. Tačiau ar gali būti kažkas dar blogiau nei žmogiškumas kaip karjeristinė demonstracinė vertybė, nei tokiu būdu karikatūrine patapusi žmogiškumo versija.

Tikriausiai nieko blogo, jeigu žmogus apsimeta protingesniu nei yra (tai didesniu ar mažesniu laipsniu būdinga kiekvienam iš mūsų), tačiau, kaip atrodo bent man, konjunktūrinis žmogiškumo demonstravimas yra naikinanti žmogiškumo substancinius pagrindus stichija. Kartas nuo karto iškyla būtinybė kažką paaukoti, tarkime, dėl mados ar konjunktūros poreikių, tačiau, nežiūrint jokių laiko vėjų, bent žmogiškumą privalėtume išsaugoti, neįtraukdami geranoriško nusiteikimo vienas kito atžvilgiu į viską permalančius konjunktūros malūnus. Čia nevalingai į galvą ateina Nobelio premijos laureatės W. Szymborskos žodžiai apie tai, kad protingas gerumas yra geriau už sentimentalų gerumą.

Nuo žodžio žmogiškumas (lot. humanus) atsiranda net atskiros Humanizmo epochos pavadinimas. Tačiau nepraleisiu progos drauge atkreipti dėmesį į tragikomišką žodžio homoseksualas painiavą.

Negaliu atsikratyti įspūdžio, kad apie didesnį žmogiškumą homoseksualų atžvilgiu kalba būtent žmonės su užmaskuota pašaipa, su intencija įpiršti tragikomišką semantinę sumaištį apie tai, kad neva homoseksualumo įvardijimas nurodo į seksą tarp žmonių, nes žodį homo mes iš inercijos į lietuvių kalbą verčiame iš lotynų kalbos žodžiu žmogus (terminologiniai pavyzdžiai iš lotynų kalbos, homo erectus, homo faber, homo sapiens).

Tačiau didžioji problema yra ta, kad tarptautinis žodis homoseksualumas yra neįtikėtinai barbariškas žodis, kai, pažeidžiant įprastą tarptautinių žodžių darybos praktiką, terminologinis įvardijimas yra sudaromas iš dviejų skirtingų senovės kalbų žodžių, t. y. – gr. homos – vienodas + lot. sexualis – lytinis). Jeigu būtų leista savivaliauti man, tai homoseksualumą vadinčiau ne kaip kitaip, o būtent nevaisinguoju pagal prigimtį seksualumu (pagal gr. žodį – agonoseksualumas, jeigu norite, su lotyniška žodžio sudėtine dalimi – steriliseksualumas).

Tačiau drauge negaliu nutylėti, kad homo erectus lietuviškai reiškia – stačiasis, t. y. vaikščiojantis ant dviejų kojų žmogus, taigi truputėlį kažką kitą nei kažkas iš mūsų buvo galbūt linkęs greitomis pagalvoti, ar ne?

Kaip matote, vėl mane užnešė į neskoningo dviprasmiškumo lankas, – jeigu būtų gyva mano a. a mama, dėl tokio sūnaus nepraustaburniškumo labai nuliūstų, tačiau net ir tokiu atveju ji, neabejoju, tikrai nesiveržtų paūbauti ant prezidento krūtinės ir nesistengtų susikurti reklamą sau iš nelaimingo vaiko nešvankumo.

Daug kartų visai ne retoriškai kėliau klausimą – kas tai yra nevalyvos isterijos aukštumas pasiekęs seksualinių mažumų teisių klausimas, tokiu atveju, kai homoseksualų santykiai visuomenėje nėra kaip nors kriminalizuojami?

Negaliu patikėti, kad neretai dirbtinai pakurstomų aistrų laužas liepsnoja tik dėl vadinamojo Partnerystės įstatymo, kurį būtų galima pavadinti teisinės kazuistikos klausimu, jeigu ne kelios labai reikšmingos aplinkybės.

Kad ir kaip ten būtų, Partnerystės įstatymas nėra toks drastiškas išbandymas vaizduotei kaip reikalaujanti žmogaus lyties dekonstrukcijos ir drauge žmogaus nužmoginimo Stambulo konvencija. Tačiau Lietuvoje susiklostė ypatinga, jeigu norite, ekstremali situacija, kai dėl valdančiosios koalicijos indokrinacijos pertekliaus visos valstybinės žmogaus teisių gynimo institucijos buvo atiduotos išimtinai į labai angažuotų viena kryptimi homoseksualų rankas, tokiu būdu kraštutinai susiaurinant, neįtikėtinai nususinant ir faktiškai nužmoginant žmogaus teisių konceptą.

Ką visa tai reiškia, geriausiai pasimatė nelegalių migrantų krizės metu, kai tokie „žmogaus teisių gynėjai“ stojo prieš Lietuvos žmonių ir valstybės interesus. Todėl, kaip atrodo bent man, vardan žmogiškumo privalome susilaikyti ir atidėti diskusijas dėl Partnerystės įstatymo geresniems laikams, neprarandant vilties, kad mūsų bendrapiliečiai homoseksualai anksčiau ar vėliau praplės savo vaizduotės ribas, neapsiribodami tik siauru užsiangažavimu išimtinai vieno dalyko naudai.

0 0 balsų
Straipsnio įvertinimas
Prenumeruoti
Pranešti apie
guest
8 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
ah1

Yra Europos žmogaus teisų ir laisvių konvencijoje apibrėžtos teisų ribos, o kam nepatin ka tegu marširuoja po Briuselio langais prieš Europos žmogaus teisų ir laisvių konvencijos ribas ir reikalauja Europos žmogaus teisų ir laisvių konvencijos pakeitimo Briuselyje po EP langais

tiek

labai naudingas straipsnis.

Dzeikas

Pabezdejimas i vandeni.
Nesupratau apie ka straipsnis: apie Valatkos issidirbinejimus zmogiskumo homoseksualistu klausimu? Lingvistini zodzio „homoseksualistas” skambesi ir emocini uztaisa?
Autoriau, pederastijos sklaida, prievartine sklaida tema aktuali. Taciau mintis derareiksti aiskiai. Ir isvadas geriau pradzioj rasykite, o tada jau samprotaukite. Bus aisku ka norite pasakyt.

habilitas

R. Valatka yra „zapievala”, kaip V. Žirinovskis Rusijoje. Kai reikia prabilti polit-ne-korektiškai žodis „fas” tariamas, būtent, jam. Po Šeimų maršo mitingo R. Valatka Prezidentą išvadino homofobu, pažedinėjančiu Konstituciją ir neatstovaujačiu visų gyventojų, nors nėra toks kvailas, kad nesuprastų, jog prezidentas ne seimo narys, kaip V. Raskevičius eidamas į Seimą ir žadėjęs atstovauti tam tikrą „profesionalų” grupę. G. Nausėda turėjo programą, kam patiko – balsavo, kam nepatiko, balsavo už I. Šimonytę arba iš viso nebalsavo. Visi turi teisę gyventi, bet ne kitų sąskaita, reikalaudami sau išskirtinių teisių ir privilegijų, dėl kurių reikia keisti Konstituciją ir kurti atskirus, tik tam tikrai grupei skirtus, įstatymus. Daugiau kaip savaitę laiko beveik visi transliuotojai nieko kito nerodė ir nekalbėjo: „Mama auginati LGBT vaiką”, lyg tai… Skaityti daugiau »

bjž

Dėkui Autoriui už protingas mintis.O visos tos Žmogaus teisės Lietuvoje yra tapusios „homikų” teisėmis,nes „normalus” privalo juos gerbti ir jiems pataikauti.Tai homikai nori pakeisti pasaulį,jo moralę,etiką.Gaila,kad Lietuvos valdžia su tuo nekovoja kaip Vengrija,Lenkija ir net …Rusija.Taip sakant, iš vieno š…išlipom į kitą įlipom.

stasys

Paprastas klausimas str. kaip atrodo žmogiškas veidas kai jam užduodamas tokio pobūdžio klausimas. Ar jis turėtu persikreipti pykčio ir nepasitenkinimo priepuolyje ginant tas ‘ tradicines vertybes’ ? – Na sutinku su autoriumi jog R.Valatka ne tas asmuo kurio veidu ‘žliaugiantis prakaitu’ susirūpinimas galėtu visus vienodai sujaudinti visuomenėje . Gana kontroversiškai vertinama asmenybė o to ir reikia geram ilgamečiui žurnalistui turinčiam tiek metu žurnalistinio darbo patirties. – Pabandyti ryžtis ir sugebėti pažvelgti į visuomene kankinačius klausimas -nesutarimus visais įmanomais ‘rakursais’ (pusiu) netgi jei reikia ryžtis tiems ne tradiciniams, žurnalisto pradžiamokslyje įrašyti pirmi svarbiausi požymiai- reikalavimai . Geras žurnalistas visada paieškose sau to dar nematyto , neregėto ..boluojančio forizonte pagautas smalsumo ir vedamas pareigos su atsakomybe ..lig Jis butu tas vienintelis vinys… Skaityti daugiau »

Prašalietis

„.. Rimvydas Valatka sako, kad mes privalome būti labiau žmogiški homoseksualų atžvilgiu”…, ką reikėtų „suprasti” ne tik kaip ” kaip didesnio solidarumo su savo interesus išpažįstančiais kitokios lytinės orientacijos bendrapiliečiais”, bet ir visiems be išimties lansberginio durnių laivo keleiviams „bendro tautinio gėrio vardan” būti pasiruošusiems paaukoti savo dar kol kas „nekaltybę” išlaikiusias išanges pidariniam „tratinimui”, kas pagaliau homoseksualinių(pagal antikos graikus-pidarinių) mažumų „seksualines teises” ne tik užtikrintų, bet jas ir išplėstų iki pasaulyje pirmaujančių lygio. Pasekoje, lansberginio durnių laivo seksualinė mažuma netolimoje ateityje pasidarytų dauguma… „Progresyvus švietėjiškas” darbas vyksta pilnu tempu pradedant mokymo įstaigomis, baigiant tarybinės, šiandiena lietuviškos triznos flagmanu kaip „Komjaunimo Tiesa”,šiandieninis LRytas pavarė šiandieniniame numeryje suinteresuotiems išsigimusios psichikos sekso „progresistams””progresyvų ir informacinį” straipsnelį pavadinimu – „Prieš, per ir po… Skaityti daugiau »

Kis

Juokas neima,Valatka LGBt pranasas,mokina zmones kaip reikia pataikauti ne zmonems.Kokiu tesiujiems truksta?Vaikus auginti reikia pasigaminti,o prievartauto senatveje svetimaberniuka ar mergaite tai nera tai kas sakoma,o ka galvuojama nesunkiai matyti?Gaunasi kaip pasakime;ar nematei durniaus.Iprasta tapo,kai pimpalas nelabai,susitaupes seimo narys nusiperka anuke ir santykiauja.To norima?Sakykite,jeigu to norite ,kam tie isvedziojimai?

8
0
Norėtume sužinoti ką manote, pakomentuokite.x
Scroll to Top