Veidaknygė
Vaikus nuo smurto apsaugoti gali ne išplaukę smurto apibrėžimai ar įstatymo kableliai, o darnus visos Vaiko teisių apsaugos sistemos darbas. Kaip apibrėžimai padės socialinei darbuotojai atlikti jai pavestas pareigas, jei ji atsakinga už 3000 vaikų?!
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija (SADM) iki šiol dar nėra nustačiusi grėsmės vaiko gyvybei, sveikatai ir saugumui įvertinimo kriterijų ir vaiko paėmimo tvarkos, šeimos gyvenimo sąlygų vertinimo kriterijų. Be to, esamas socialinių paslaugų tinklas gali patenkinti tik 19 proc. socialinės rizikos šeimose augančių vaikų poreikį. Neinvestuojama į žmones, tiesiogiai dirbančius su šeimomis, pagalbos paslaugos nepasiekiamos.
Smurtas prieš vaikus yra uždraustas – įstatymo nuostatų per akis. Visi kraupiausi vaikų žalojimo atvejai susiję su alkoholizmu, narkomanija, psichinėmis ligomis. Tačiau kodėl šiurpių nusikaltimų akivaizdoje kalbama ne apie tai, o apie smurto apibrėžimus ir pataisas, atveriančias kelią norvegiškam vaikų globos verslui? Isteriškas Šakalienės bendraminčių choras siekia tik vieno – kuo greičiau įteisinti profesionalios vaikų globos biznelį – ir priemonių nesirenka – tai manipuliacijos, demagogija, įžūlus melas.
Nors dar 2013 m. Valstybės kontrolė ištyrė priežastis, kodėl Vaiko teisių apsaugos sistema yra neefektyvi. Ir iki šiol pateiktos rekomendacijos nevykdomos. Atsakomybę turi prisiimti Vaiko teisių apsaugos kontrolierė ir neveiksnūs SADM specialistai, aplaidžiai vykdę savo pareigas pareigūnai.
„Vaiko teisių apsaugos problemoms spręsti trūksta ir išteklių, ir koordinavimo“, – nustatė tyrimas (pranešimą spaudai skaityti ČIA; ataskaitą – ČIA).
Ir būtent Vaiko teisių kontrolierė pagal VTA kontrolieriaus įstatymo 12 str. 13 punktą turėjo „13) koordinuoti valstybės ir savivaldybių institucijų bei įstaigų, nevyriausybinių organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų veiksmus sprendžiant su vaiko teisių ir jo teisėtų interesų apsauga ir užtikrinimu susijusius klausimus bei skatinti bendradarbiavimą tarp žinybų“.
Būtent Edita Žiobienė, remiantis šio įstatymo 11 str., „kontroliuoja ir prižiūri, kaip yra įgyvendinamos Lietuvos Respublikos Konstitucijos, Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių, Europos Sąjungos teisės aktų, Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių vaiko teisių ir jo teisėtų interesų apsaugą, nuostatos Lietuvoje“.