„Kijevo chunta“ išnyko iš rusiškosios televizijos naujienų

cenzor.net.ua

Nuo rugsėjo 4-os dienos rusiškuose televizijos kanaluose visiškai nebeužsimenama apie „Kijevo chuntą“, nors dar prieš dieną šis terminas buvo pavartotas penkis kartus.

Apie tai pranešė „Echo Moskvy“ žurnalistas Vladimiras Varfolomejevas, pasiremdamas žiniasklaidos monitoringo tarnybos „Medialogija“ duomenimis, atspindinčiais televizijos kanalų pateikiamose naujienose įvairių terminų bei asmenų paminėjimo dažnį ir skaičių. Tokią pat informaciją paskelbė ir portalas „Cenzor.net“, nurodydamas interneto leidinį „Savaitės veidrodis“ („Зеркало Недели“).

Internete šią temą buvo pradėta plačiai aptarinėti po to, kai „Veidaknygės“ puslapyje resursas „Sputnik i pogrom“ paskelbė duomenis, liudijančius apie Rusijos Valstybinės televizijos ir radijo kompanijai atsiųstus naujus vadinamuosius „temnikus“ (temų sąrašus). Ten nurodoma, jog nuo šiol draudžiama Ukrainos prezidentą Petró Porošenką vadinti „nusikaltėliu“, o buvusio teroristų karo vado Igorio Girkino apskritai negalima rodyti ekrane. Taip pat rekomenduojama vengti pavadinimų „Donecko liaudies respublika“ ir „Luhansko liaudies respublika“ – geriau sakyti: „Donecko sritis“ ir „Luhansko sritis“. Šį pranešimą savo „Twitter“ puslapyje išplatino Valstybės Dūmos deputatas Dmitrijus Gudkovas.

Rusijos televizijos kanalai ukrainiečių valdžią žodžiu „chunta“ pradėjo vadinti po to, kai šių metų vasarį iš šalies pabėgo prezidentas Viktoras Janukovyčius ir valdžią į savo rankas paėmė išrinktoji Aukščiausioji Rada: laikinuoju prezidentu buvo paskirtas Oleksandras Turčinovas, o premjeru tapo Arsenijus Jaceniukas.

Pagal vartojamą terminologiją Rusijos ir Ukrainos žiniasklaidos priemonės ryškiai išsiskyrė nuo pat konflikto rytų Ukrainoje pradžios: absoliuti Rusijos žurnalistų dauguma pietryčių Ukrainos separatistus vadina „sukilėliais“, o ukrainiečių žiniasklaida – „teroristais“. Agentūros ITAR-TASS tekstuose „Donecko liaudies respublika“ vadinama „pasiskelbusiaja“, o ukrainiečių leidiniuose – „neteisėta“.

Pažymėtina, jog internete rusiškos propagandos „liapsusai“ ne kartą buvo sukėlę didelį rezonanasą. Pavyzdžiui, daug dėmesio buvo sulaukęs „Pirmojo kanalo“ reportažas apie vaiką, neva nukryžiuotą Slovjanske po to, kai miestą užėmė ukrainiečių pajėgos. Dar vieną žinomą „liapsusą“ smulkiai aprašė Arina Borodina „Forbes“ puslapiuose: kažkokį Andrejų Petkovą vienas televizijos kanalas paskelbė esant „vokiečių samdiniu“, o po pusvalandžio kitas – smogiku. Šioje istorijoje ypač pasižymėjo kanalai „Rossija 1“ ir „NTV“. Galiausiai kanalas „NTV“ šį prieštaravimą paaiškino tuo, jog Petkovas – beprotis.

censor.net.ua | newsru.com

Iš rusų kalbos vertė Jeronimas Prūsas

0 0 balsų
Straipsnio įvertinimas
Prenumeruoti
Pranešti apie
guest
4 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Beta

Suveikė sankcijos?
Ar Putinas naują šunybę sugalvojo?

Vatnikas

Istoriją apie Andrejų Petkovą „Forbes” nurašė nuo vieno rusofobija neužkrėsto komentoriaus, tik iškraipė jo gylias mintis į kitą pusę. Komentorius rašo sekančiai:
Brinkazis 2014-04-14 12:50
Rusijos žiniasklaidoje klesti toks nuomonių pliuralizmas, koks neįsivaizduojamas netgi demokratiškomis save laikančiose šalyse! Štai nesenas pavyzdys, kaip dvi Rusijos televizijos parodė dvi priešingas nuomones apie tą patį “įvykį”, bet nei viena jų nesulaukė valdžios sankcijų! Pats siužetas, atrodo, apie užgavėnių persirengėlius, bet parodytas prieš Verbų Sekmadienį (nes maslenica yra pati mėgstamiausia rusų šventė, tai jie ir švenčia ją ištisus metus). Verta pamatyti:
http://youtu.be/W_hwHiLiOvY

Beta Vatnikui

Na ir prajuokinai!

A. N.

Rusijos saugumas jau ruošia naujas rekomendacijas. „Kijevo chunta” savo juodą darbą jau padarė, daug žmonių Ukrainos rytuose išgąsdino, dabar reikės gąsdint kuo nors kitu.

4
0
Norėtume sužinoti ką manote, pakomentuokite.x
Scroll to Top