KT pripažino, kad pedagogų darbo apmokėjimo tvarka yra antikonstitucinė, bet nutarimą skelbs tik 2017 m. sausio 2 d.

Konstitucinis Teismas spalio 29 priimtame nutarime pripažino, kad Vyriausybės nutarimas „Dėl biudžetinių įstaigų ir organizacijų darbuotojų darbo apmokėjimo tvarkos tobulinimo“ tiek, kiek juo reguliuojamos esminės biudžetinių įstaigų ir organizacijų darbuotojų, tarp jų valstybinių ir savivaldybių mokyklų pedagogų, darbo apmokėjimo sąlygos, prieštarauja Konstitucijos 48 straipsnyje įtvirtintai teisei gauti teisingą apmokėjimą už darbą, 128 straipsnio nuostatai, kad sprendimus dėl valstybės esminių turtinių įsipareigojimų priima Seimas, taip pat konstituciniams teisinės valstybės, valdžių padalijimo principams.

Konstitucinis Teismas šią bylą išnagrinėjo pagal pareiškėjo Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo prašymą ištirti minėto Vyriausybės nutarimo atitiktį Konstitucijai ir Švietimo įstatymui tiek, kiek juo Švietimo ir mokslo ministerijai buvo pavesta nustatyti valstybinių (išskyrus aukštąsias mokyklas) ir savivaldybių mokyklų pedagogų darbo apmokėjimo tvarką.

Konstitucinio Teismo nutarime konstatuota, jog, ginčijamu Vyriausybės nutarimu nustačius biudžetinių įstaigų darbuotojų, tarp jų valstybinių ir savivaldybių mokyklų pedagogų, tarnybinių atlyginimų dydžius ir kitas jų darbo apmokėjimo sąlygas, nebuvo atsižvelgta į tai, kad pagal Konstituciją esminės asmenų, gaunančių atlyginimą iš valstybės biudžeto lėšų, darbo apmokėjimo sąlygos, lemiančios jų darbo užmokestį, turi būti nustatytos įstatymu.

Šiuo nutarimu Konstitucinis Teismas taip pat prieštaraujančia Konstitucijai pripažino Švietimo įstatymo nuostatą, kuria Seimas pavedė Vyriausybei nustatyti valstybinių ir savivaldybių mokyklų pedagogų darbo apmokėjimo tvarką, nenustatęs esminių jų darbo apmokėjimo sąlygų. Tokiu pavedimu buvo nepagrįstai išplėstos Vyriausybės galios. Konstitucinis Teismas pažymėjo, kad įstatymų leidėjas privalo paisyti iš Konstitucijos kylančios teisės aktų hierarchijos, todėl jis negali pavesti Vyriausybei ar kitoms institucijoms poįstatyminiais aktais reguliuoti tų teisinių santykių, kurie pagal Konstituciją turi būti reguliuojami įstatymais. Vyriausybė, savo nutarimu reguliuodama darbo apmokėjimo santykius, gali tik detalizuoti, sukonkretinti įstatyme įtvirtintą teisinį reguliavimą, nustatyti jo įgyvendinimo tvarką, reglamentuoti procedūrinius darbo apmokėjimo aspektus.

Pagal Konstituciją ir Konstitucinio Teismo įstatymą nuo oficialios šio nutarimo paskelbimo dienos Švietimo įstatymo ir minėto Vyriausybės nutarimo nuostatos, pripažintos prieštaraujančiomis Konstitucijai, negalėtų būti taikomos. Kad neatsirastų biudžetinių įstaigų darbuotojų, tarp jų valstybinių ir savivaldybių mokyklų pedagogų, darbo apmokėjimo teisinio reguliavimo neapibrėžtumo, dėl kurio galėtų būti iš esmės sutrikdytas jų darbo apmokėjimas, šis Konstitucinio Teismo nutarimas Teisės aktų registre oficialiai bus skelbiamas 2017 m. sausio 2 d.

lrkt.lt

0 0 balsų
Straipsnio įvertinimas
Prenumeruoti
Pranešti apie
guest
4 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
4
0
Norėtume sužinoti ką manote, pakomentuokite.x
Scroll to Top