Kun. Andrius Narbekovas. Stambulo konvencija – Trojos arklys

ve.lt

Diskusijos dėl Stambulo konvencijos manęs nestebina, nes tai yra diskusijos dėl pasaulėžiūrinių dalykų. Nestebina, kad visuomenė susipriešinusi. Nestebina net tai, kad laikantieji save „praktikuojančiais katalikais“ bando mokyti vyskupus, ką jie turėtų daryti, nes kiti katalikai esą klaidina visuomenę. Pastaruoju metu jau ne kartą matėme, kad net netikintys ir ateistai bandė savaip interpretuoti popiežiaus Pranciškaus pasisakymus, Bažnyčios mokymą, prisiminė net ir Šventąjį Raštą, kai jiems buvo naudinga.

Artėja laikas šitai konvencijai atsidurti Seime, artėja tiesos valanda, kada bus aišku, kas yra kas. Manipuliuoti tuo, koks yra Bažnyčios požiūris į Stambulo konvenciją, nėra kaip, nes tikrai praktikuojantys katalikai turi įsiklausyti į Bažnyčios mokymą, kurį Lietuvos vyskupai išreiškė savo kreipimusi. Stambulo konvencijos ratifikavimui Bažnyčia nepritaria. Vyskupų konferencijos kreipimesi sakoma: „Stambulo konvencija iš esmės tik atkartoja Lietuvos Respublikos teisėje jau įtvirtintas nuostatas, tad šios konvencijos ratifikavimas nepadėtų sumažinti smurto apraiškų skaičiaus, bet sukurtų kitų rimtų problemų. Palaikome ne problemišką Stambulo konvenciją, bet visas priemones, leisiančias realiai įgyvendinti jau egzistuojančias Lietuvos teisės normas, numatančias smurto prieš moteris prevenciją ir užkardymą.“

Gerai žinome posakį, kad „gerais norais kelias į pragarą grįstas“. Kas galėtų prieštarauti norui apsaugoti moteris nuo smurto?

Vis dėlto kokias rimtas problemas, ratifikavus konvenciją, įžvelgia vyskupai? Savo kreipimesi jie pabrėžia, „kad kuriamos dirbtinės strategijos, norinčios sulyginti vyrą ir moterį. Tokios lygybės strategijos siekia visus suvienodinti, panaikinti skirtumus tarp vyro ir moters, o pirmas šio proceso žingsnis – suteikti dominuojančią reikšmę socialinei lyčiai – tam, kas nėra duotybė, bet yra socialiai sukonstruojama. Dirbtinai konstruojamos socialinės lytys užmaskuotai pateikiamos Stambulo konvencijoje, prisidengiant siekiu apsaugoti moteris. Kilniu smurto prieš moteris užkardymo tikslu, visuomenei primetamos ideologinės nuostatos, nederančios su prigimtine žmogaus teisių samprata, ir bandoma konstruoti dirbtinį požiūrį į moterį ir vyrą. Žmogus geriausiai apsaugomas pripažįstant jo prigimtį ir vaidmenį, suteikiant visas galimybes būti savimi, o ne primetant visuomenei iškreiptą požiūrį į lytį“.

Ką reiškia „socialinė lytis“ ir kokių rimtų problemų tai gali sukelti? Ši sąvoka yra kūrinys „gender teorijos“, kurią popiežius Pranciškus yra pavadinęs „ideologiniu kolonializmu“. Ideologinio kolonizavimo pagrindinis įrankis yra kalba. Keičiant kalbą, keičiama ir žmonių sąmonė.

Konvencijoje draudžiama diskriminacija dėl „lyties tapatybės“. Suprantama, kad diskriminacija yra nediskutuotinas blogis. Tačiau pagal „socialinės lyties“ sampratą nesvarbu, koks gimei, nes lytis yra socialinis konstruktas. Štai JAV jau yra priskaičiuojama per 30 socialinių lyčių. Būtent tai sukuria rimtas problemas, gerokai svarbesnes nei privalomą bendrų tualetų įrengimą. Jei vyras taps „transmoterimi“, bet kas nors tokio asmens nelaikys moterimi, tas galės būti nubaustas. Galės būti nubausti mokytojai, jei nenorės berniuko, save laikančio mergaite, vadinti mergaite. Konvencijoje numatoma pareiga medžiagą apie „nestereotipinius lyčių vaidmenis“ įtraukti į visas privalomo vaikų ugdymo programas.

Kadangi ratifikavus konvenciją, teisiškai ji įgyja viršenybę šalies įstatymų atžvilgiu, pagal ją privalėtume pritaikyti mūsų įstatymus. Todėl turime pagalvoti, ar norime, kad konvencija spręstų, kurias socialines normas turime naikinti ir kokius vaidmenis be lyčių stereotipų turime perduoti savo šalies vaikams.

Sąvokos yra reikšmingos ir būtent dėl jų kontroversiškumo, ypač dėl „socialinės lyties“, kai kurios šalys atsisakė šią konvenciją ratifikuoti. Socialinės lyties sąvoka sujaukia supratimą ne tik apie lytį, bet ir apie patį žmogų. Lietuvių kalbos žodyne žodis „lytis“ suprantama, kaip iš prigimties kilusi, kaip duotybė, tikrai ne visuomenės apspręsta.

Lietuvos vyskupai pasisako už moterų prigimtines teises ir ragina ugdyti pagarbą asmens unikalumui, vyro ir moters lygiaverčiam skirtingumui, ragina stiprinti šeimų, sukurtų vyro ir moters santuokos pagrindu, identitetą.

Šaltinis: ve.lt

0 0 balsų
Straipsnio įvertinimas
Prenumeruoti
Pranešti apie
guest
36 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Viskam pritarčiau,

išskyrus puikybe ir savo išskirtinumu persunktą pirmąją pastraipą. Nesolidu. Tarsi tai, dėl ko nuogąstauja tie ,,praktikuojantys katalikai”, nebūtų tiesa. Štai tokiu būdu ir prarandamas ryšys su žmonėmis ir, kas žino, gal net su Dievu. Tikiuosi, žmonės patys sugebės kaip nors apsiginti nuo tos Stambulo konvencijos nepriklausomai nuo tikėjimo ar ,,praktikavimo”.

Viskam pritariančiam

Kritikuojate „puikybę ir išskirtinumą”, kurių straipsnyje neįžvelgiau. Nepastebėjau ir galimybės prarasti „ryšį su žmonėmis ir gal net su Dievu”. Turėjote su juo kontaktą tuo klausimu :)? Man straipsnis patiko savo logika ir tikslumu. Stambulo konvencijos prakišinėtojai mėgina maskuoti savo genderizmą apsimestiniu moterų teisių gynimu, kuris konkrečiu atveju yra perteklinis. Manyčiau, su tuo sutinkate ir Tamsta.

Juozas

Diskusijose apie Stambulo konvenciją labai svarbu pabrėžti jos dvi sudedamąsias dalis, ką sėkmingai ir daro kunigas. Bet net pirmoji- smurto prieš moteris- dalis negali būti priimta, nes prieštarauja mūsų šalies Konstitucijai- sudaro sąlygas diskriminuoti pagal lytį. Juk iš tiesų smurtas neturi lyties, jis tiesiog smurtas, ir yra pakankamai griežtų BK straipsnių jam užkardyti. Gal būt, nepakankamai dirba policija, bet tai juk pataisoma. Na o visa kita jos dalis nieko verta, neatitinka daugelio žmonių sampratos apie šį pasaulį. Pagaliau jos priėmimas gali iš viso nutraukti visuomenės vystymąsi, normalų dauginimąsi.

>> 16:02

Puiku, demagogijos meistreli. Kur jau ten įžvelgsi tas galimybes prarasti ryšį. Bet matai koks reikalas. Žmonės šunis – kates myli labiau negu jūs žmones. Tai ar tikrai atstovaujate Dievui? Todėl nėra reikalo ironizuoti. ,,…Laikantieji save ,,praktikuojančiais katalikais” bando mokyti vyskupus…” Koks siaubas, ar ne? 🙂 O kas dar, jeigu ne ,,praktikuojantys katalikai”, galėtų tikėtis iš vyskupų ir kunigų, kad jie paremtų juos kovoje už dieviškosios etikos išlaikymą šalyje, už jų vaikų apsaugą nuo išsigimėliškos ideologijos ir net fizinio žalojimo? Bet kad tie tildantys ,,praktikuojančius katalikus” truputį pavėlavo. Žmonės jau patys renka parašus ir tikriausiai imsis ir kitų priemonių, jeigu kitaip nebus išgirsti. Ir praktikuojantys, ir nepraktikuojantys katalikai, ir kitų tikėjimų atstovai, nes tai visiems aktualu, išskyrus tuos, kas meldžiasi tik… Skaityti daugiau »

StasySG

Pritariu tam, kas parašė: „Man straipsnis patiko savo logika ir tikslumu”

> 16:57

Tokių straipsnių jau buvo dešimtys. Įvairiuose šaltiniuose.

Pasiūlymas

Tiesos.lt – pervardint į stasys.lt

Tomas

Ar suvokiate kas atsitiko tolimais 197…kažkelintais,kai vieno balso persvara,psichinis sutrikimas tapo norma.Todėl ar nevertėtų mums visiems laikams pabaigti šitas diskusijas grįžus į pradinį etapą ir priimti dokumentą ,kuris pripažintų,kad homoseksualai serga psihiniu lyties tapatybės identifikavimo sindromu. Ir tada baigtūsi visos šitos iki absurdo kvailos diskusijos visiems laikams.

Algimantas

ačiū ir pagarba kunigui Andriui Narbekovui
už labai tiesią sąžiningą ir aiškią poziciją.
Nesidangstant ir nesislapstant
kaip tik ką pasielgė kitas kunigėlis
SVEIKINU GERB. KUNIGĄ ANDRIŲ
taip aiškiai ir paprastai išsakius
esminius dalykus kiekvienam žmogui.
Gal visuomenė susitelks ir Dievas jai padės
atstovėti prigimtinės teises ir tapatybę.

Raimis susirūpinęs

Ar galite pasakyti, kiek ilgai ši injekcija mane saugos? – Ne! – Ar pasiskiepijusiems nereikės dėvėti kaukių? – Reikės! – Ar galės įprastu režimu dirbti smulkus ir vidutinis verslas? Barai, restoranai, parduotuvėlės ir pan.? – Ne! – Ar dėka šių skiepų kultūrinis gyvenimas grįš į savo įprastines vėžes? Dirbs muziejai, teatrai, sporto renginiai ir pąrodos? – Ne! – Ar pasiskiepiję vėl galėsime stiprint imunitetą – kaip įprastai lankyti sporto sales, baseinus ir lankytis kitose tam skirtose vietose? – Ne! – Jei paskiepysime visus vaikus, ar mokyklos galės dirbti normaliu režimu kaip įprasta? – Ne! – Ar pasiskiepijęs būsiu atsparus COVIDui? – Nežinome! – Ar pasiskiepijęs nustosiu būti potencialiu viruso skleidėju? – Nežinome! – Jei aš pasiskiepysiu, ar man negalios socialinės… Skaityti daugiau »

Pagarba kun. Andriui!

Stambulo konvencija tikrai yra Trojos arklys ir tai yra tiesa,
kadangi akivaizdžiai keisdama šeimos sampratą, Konvencija ardo valstybės,
už kurią pralieta gausybė geriausiųjų (Platonas sakytų, „aristokratų”) kraujo, pamatus („šeima – valstybės pagrindas”).
Genderizmo virusu užkrėsta destruktyvi Stambulo konvencija prieštarauja Lietuvos Konstitucijai, vadinasi, privalome pastarąją ginti iki kraujo.
Kaip ir Lietuvos valstybę.

Rasa

O kodėl stambulo konvencijos pavadinime nurodoma: tai apie moterų apsaugą nuo smurto, bet nepažymi, kad norima įtvirtinti translyčių asmenų ideologiją? 2. O kodėl nekalbama apie vyrų diskriminaciją, juk jie irgi visų visuomenių dalis? 3. Ar gali demokratinėse visuomenėse visiškai maža grupelė piliečių (šiuo atveju LGBT) primesti savo ideologiją visiems ir dar su tokiu suktumu – prisidengiant moterų apsauga???

Niekas nesikeis,

nes krikščioniško tikėjimo pamatai ne vien kiekvienam normaliajam suprantamos tiesos, kurias krikščionis besąlyiškai privalo ginti, bet ir pranašystė apie antikristą ir jo laiką. Siaubingi prigimties iškraipymai – tai tik viena antikristo laiko žymė, bet pradėkim nuo „religinės simbolikos” draudimo ir kiekvieno asmens elektroninio valdymo. Asmens nebėra, yra buvusio asmens pajungimas standartizuotam elektroniniam kontrolės ir valdymo „asmens identifikavimo dokumentui”, kuris pats veikia, o vergas tik priedas prie jo. „Nei pirksi, nei parduosi”. Kaip patogu! Kokia čia dar šeima! Amen: arba pritari antikristo tvarkai, arba ne. Vidurio nėra ir nebus, bus tik satano vergų biorobotizacija. Apie tuos požymius kalbėta dar prieš dešimtmečius, bet niekas nekreipė dėmesio. Deja, ir dabar hierarchai drovisi apie tai aiškiai ir nedeviprasmiškai prabilti. Mat bus „Bažnyčios persekiojimas”. O… Skaityti daugiau »

Tomui

Taip 1973 metais traukinys nuvaziavo nuo begiu.

Al.

,,Nestebina net tai, kad laikantieji save „praktikuojančiais katalikais“ bando mokyti vyskupus, ką jie turėtų daryti, nes kiti katalikai esą klaidina visuomenę. Pastaruoju metu jau ne kartą matėme, kad net netikintys ir ateistai bandė savaip interpretuoti popiežiaus Pranciškaus pasisakymus, Bažnyčios mokymą, prisiminė net ir Šventąjį Raštą, kai jiems buvo naudinga.”
Tai yra autoritarinis mąstymas. ,,Viską valdžia išaiškins” ? O kaip su tiek kartotu ,,Bažnyčia – tai visi mes” ?
Deja, liūdna sakyti, bet mūsų vyskūpai yra bailūs prisitaikėliai. Pasiteisinant, kad Bažnyčia nesikiša į politiką.

gerb. Narbekovai

O kaip jus pakomentuotumet Gruso nuotraukas kartu su LRT direktore .Abu maloniai sypsosi ir zvelgia ta pacia kryptimi.Ar netaip?

Cha>>>

O gal nuotrauka lrt direktorė su vysk. G. Grušu? Negi vyskupas ją pamatęs turėjo bėgti, kaip velnią matydamas? Gal ir matė, bet nebūtina bėgti, nes tamsta būtumei vis tiek savaip pakomentavęs.

Deivis

Homoseksualizmas yra neįtikėtinas blogis

Cha>>>

Ne vienas ale gudrutis nori pašokdinti katalikų bažnyčią,bet… štai ji ne pagal kiekvieną dūdelę šoka. Prisimenu, kaip buvo reikalaujama pasiaiškinti dėl popiežiaus Pranciškaus pasisakymų sumontuotame filmuke. Tipo, mes jums tokių dalykų prikursime, tik spėkit „atsišaudyti”. Neišdegs.

Cha>>>13:54

Blogis esi tu pats, nes esi trolis, o homoseksualizmas, kaip toks nėra savaime blogis. Tas pats ir su visomis kitomis dvasinėmis ir kt. ligomis. Jei visuomenė sveika, tada pasveiksta ir kiti nuo visokių …izmų. Tavo trolizmas, kur kas yra blogesnis, nes tarnauji šėtonui.

Deivio

Kai tavo kunigai petterastai, tai ir tau vaidenasi šėtonas kiekvienam lange.

Deivis tam Cha

Aš netarnauju šėtonui. Aš ir esu Šėtonas 🙂

>>>16:40

Tai benski išpažintis. Šiaip šėtonas mėgsta būti nematomu, o tu čia taip ėmei ir apsinuoginai. Manau, kad tu esi tik šėtono suskis.

 I Gavėnios savaitės (KV) Penktadienio

Dievo Žodis Skaitinys (Ez 18, 21–28) Štai ką sako Viešpats: „Jeigu kaltasis nusigręš nuo savo darytųjų nuodėmių, pradės laikytis mano įsakymų, elgsis dorai ir teisingai, tada jis liks gyvas, nemirs. Nė vienas iš nusižengimų, kuriais nusikalto, nebus jam įskaitytas. Dėl savo teisiųjų darbų jis liks gyvas. Nejaugi aš trokštu, kad mirtų kaltasis? – tai sako Viešpats. – Ar jis neliks gyvas, jeigu pames piktuosius kelius ir atsivers? O jeigu teisusis nustos sąžiningai gyvenęs, pradės neteisingai elgtis, darys visas tas baisybes, kurias ir bedievis daro, nejaugi tada jis liks gyvas? Nė vienas iš jo teisiųjų darbų nebus jam įskaitytas. Dėl savo neištikimybės ir nuodėmių, kurias jis padarė, dėl jų turės mirti. Jūs sakote: ‘Viešpaties elgesys neteisingas’. Bet paklausykite Izraelio namiškiai: ar… Skaityti daugiau »

 I Gavėnios savaitės (KV) Penktadienio

Dievo Žodis Psalmė (Ps 129, 1–4. 6–8) P. – Jei vis nedorybes minėsi, Viešpatie, Viešpatie, kas begalės išsiteisint?! Iš vandenų sietuvos šaukiuos tavęs, Dieve: Dieve, išgirsk mano balsą! Tegu tavo ausys klausos įdėmiai mano maldaujančio šauksmo. – P. Jei vis nedorybes minėsi, kas begalės išsiteisint?! Betgi tu atleisi kaltybes, ir vėl tau tarnausim. – P. Dieve, tavy mano viltys, tavo žodžiu pasitiki mano siela. Mano siela Viešpaties laukia labiau, kaip aušros – panaktiniai. Labiau, kaip aušros – panaktiniai, tegu laukia Viešpaties Izraelis. – P. Juk Dievas yra gailestingas: jis visuomet išvaduoja. Jis tikrai savo tautą išgelbės iš visų nedorybių. – P. Posmelis prieš Evangeliją (Ez 18, 31) Nusimeskite visas savo nuodėmes, – sako Viešpats, – ir sukurkite naują sau širdį… Skaityti daugiau »

 I Gavėnios savaitės (KV) Penktadienio

Evangelija (Mt 5, 20–26) Jėzus kalbėjo: „Jeigu jūsų teisumas nebus tikresnis už Rašto aiškintojų ir fariziejų teisumą, jūs neįeisite į dangaus karalystę. Jūs esate girdėję, kad jūsų protėviams buvo pasakyta: `Nežudyk’, o kas nužudo, turės atsakyti teisme. O aš jums sakau: jei kas pyksta ant savo brolio, turi atsakyti teisme. Kas sako savo broliui: `Pusgalvi!’ turės stoti prieš aukščiausiojo teismo tarybą. O kas sako: ‘Kvaily!’, tas smerktinas į pragaro ugnį. Jei neši dovaną prie altoriaus ir ten prisimeni, jog tavo brolis turi šį tą prieš tave, palik savo atnašą tenai prie altoriaus, eik pirmiau susitaikinti su broliu, ir tik tada, sugrįžęs, aukok savo dovaną. Greitai nusileisk savo ieškovui, dar kelyje į teismą, kad ieškovas neįduotų tavęs teisėjui, o teisėjas –… Skaityti daugiau »

 I Gavėnios savaitės (KV) Penktadienio Evangelijos

Mąstymas Prašyti širdies išlaisvinimo iš pykčio ir keršto, kurie atskiria mane nuo artimo Atsisėsiu arti Jėzaus ir su dėmesiu klausysiu kiekvieno Jo žodžio. Gavėnios pradžioje jis liepia man atlikti sąžinės patikrinimą, koks yra mano santykis su artimu. Prašysiu Jo savęs pažinimo malonės. Pirmiausia peržvelgsiu savo teisumą. Jėzus perspėja mane, dėl „sauso“ požiūrio į meilės artimui reikalavimus. Ar sugebu kitiems duoti daugiau negu privalau? * Pyktis ant brolio ir kerštingi žodžiai gali jį mirtinai sužeisti. Tai lyg „nevaldoma ugnis“, kuri degina ir naikina. Jėzaus akyse tokie žmonės yra labiausiai smerktini. * Ar neauginu savo širdyje pykčio, kurio nenoriu atsisakyti? Ar nežeidžiu ko nors kerštingu žodžiu? Atiduosiu Jėzui savo neužgesinamą pyktį ir kerštingumą. Melsiuosi už žmones, kuriuos sužeidžiau. * Mano dalyvavimas Eucharistijoje… Skaityti daugiau »

 I Gavėnios savaitės (KV) Penktadienio

Evangelijos skaitinį komentuoja kun. Algirdas Toliatas Jėzus, rodos, vėl užsiprašė neįmanomų dalykų. Viršyti teisumu fariziejus ir Rašto aiškintojus. Juk tai žmonės, kurie tobulai laikėsi Dievo įsakymų, meditavo Dievo Žodį dieną ir naktį, visą savo gyvenimą paskyrė ieškoti Dievo, gyventi dėl Jo. Kaip dar įmanoma gyventi teisiau? Jei mes pamėgintume įsivaizduoti, kaip turėjo pasijusti po tokių žodžių tuometinis žydas, tai turėtume sau pasakyti: jei teisumu neviršysite vienuolių, dvasininkų ir net paties popiežiaus, neįeisite į dangaus karalystę… Manau, jog tokie žodžiai nepradžiugintų nė vieno iš tų, kurie turi viltį tenai nukeliauti. Bet kas gi galėtų tenai patekti? Juk tai neįmanoma. Taip, žmogui tai neįmanoma. Bet Dievui viskas įmanoma, ir jis dovanoja savo karalystę veltui. Jokie mūsų nuopelnai neužsitarnaus Dievo karalystės. Jėzus nenori… Skaityti daugiau »

Puiku,

Kunige Andriau, daugiau tokių straipsnių!

 I Gavėnios savaitės (KV) Šeštadienio

Dievo Žodis
Skaitinys (Įst 26, 16–19)

Mozė kalbėjo Izraelio tautai:
Tai Viešpats, tavo Dievas, tau šiandien įsako laikytis šių potvarkių ir nuostatų. Jų paisyk ir laikykis visa širdimi, visa siela.
Šiandieną tu pritarei Viešpaties pareiškimui, kad jis nori būti tavo Dievas, o tu jo keliais turi eiti, jo potvarkius, įsakymus bei nuostatus gerbti, jo balso klausyti.
Ir Viešpats pritarė šiandien tavo pareiškimui, jog tu, kaip jis tau žadėjo, tikėsies būti tauta, kuri priklausys jam kaip jo nuosavybė, ir gerbsi visus jo įsakymus; kad jis tave nori iškelti aukščiau už visas jo sutvertas tautas – ir garbe, ir šlove, ir didybe; kad tu, kaip jis tau žadėjo, tikėsies būti tauta, kuri Viešpačiui, savo Dievui, šventa“.

 I Gavėnios savaitės (KV) Šeštadienio

Dievo Žodis
Atliepiamoji psalmė (Ps 118, 1–2. 4–5. 7–8)

P. – Laimingi, kurie pagal Dievo įsakymus eina.

Laimingi, kurių nepeiktinas kelias,
kurie pagal Dievo įsakymus eina.
Laimingi, kas laikos jo žodžio,
kas iš širdies jojo ilgis. – P.

Tu pats išleidai įsakymus, Dieve,
mes privalome tobulai jų laikytis.
Lai būna mano vienintelis kelias:
žiūrėt tavo valios. – P.

Gryna širdimi tave šlovinti trokštu,
nuosprendžius tavo pažinęs.
Priesakus tavo vykdyti noriu,
tiktai neapleisk manęs niekad! – P.

Posmelis prieš Evangeliją (2 Kor 6, 2b)

Štai dabar palankus metas, štai dabar išganymo diena!

 I Gavėnios savaitės (KV) Šeštadienio

Evangelija (Mt 5, 43–48)

Jėzus kalbėjo:
„Jūs esate girdėję, jog buvo pasakyta: ‘Mylėk savo artimą’ ir neapkęsk priešo.
O aš jums sakau: mylėkite savo priešus ir melskitės už savo persekiotojus, kad būtumėte savo dangiškojo Tėvo vaikai; jis juk leidžia savo saulei tekėti blogiesiems ir geriesiems, siunčia lietų ant teisiųjų ir neteisiųjų.
Jei mylite tik tuos, kurie jus myli, ką gi užsitarnaujate? Argi taip nesielgia ir muitininkai? Ir jeigu sveikinate tiktai savo brolius, ką gi ypatingo nuveikiate? Argi to nedaro ir pagonys?
Taigi būkite tokie tobuli, kaip jūsų dangiškasis Tėvas yra tobulas“.
Katalikai.lt

 I Gavėnios savaitės (KV) Šeštadienio Evangelijos

Mąstymas Prašyti, kad galėčiau mylėti neatsižvelgdamas į asmenis, ir malonės išsilaisvinti iš nuoskaudų Prašysiu meilės Dvasios, kad perimtų mane iki gelmių ir atvertų mano širdį Jėzaus žodžiams. Ko labiausiai norėčiau Jo paprašyti? * „Girdėjote…“. Jėzus primena mokiniams, kad jų mintys ir širdis yra nuolat veikiama to, ką girdi: mylėti draugus ir neapkęsti priešų. Ką dažniausiai girdžiu šia tema šiandien? Kokią įtaką mano galvosenai ir laikysenai turi tokie pasakymai? * „O aš jums sakau…“. Jėzus duoda man suprasti, kad Jo mokymas dažnai priešinasi visuomenės nuostatoms. Ar sugebu stovėti Jėzaus pamokymų pusėje net tada, kai tai nėra modernu ir priešinasi daugumos nuomonei? * „Mylėkite savo priešus…“. Pirmiausia turėčiau prisipažinti Jėzui ir sau, kad turiu savo gyvenime priešų. To nepripažinimas gali pagilinti nesantaikos… Skaityti daugiau »

 I Gavėnios savaitės (KV) Šeštadienio Evangelijos

Skaitinį komentuoja Vincas Kolyčius (1922–2013) „Būkite tokie tobuli, kaip jūsų dangiškasis Tėvas yra tobulas“ Ką turėjo omenyje Jėzus, sakydamas „būkite tobuli“? Dievas žino, kad esame nuodėmingi, silpni, dažnai prislėgti.. O mintis apie tobulumą kartais atima net viltį, toks tolimas ir neįmanomas jis mums atrodo. Dievas visa tai žino ir mums nuolat dovanoja, nenustoja mylėti. Pasidaryti tobulam – tai mylėti taip, kaip Jis mus myli. Jėzus mums sako„ Mylėkite savo priešus, melskitės už savo persekiotojus“. Graikų kalboje meilei yra keturi žodžiai: 1. Storge – tai šeimos narių meilė vienas kitam. 2. Eros – vyro meilė moteriai. 3. Philia (filija) – meilė savo artimui, draugui. 4. Agape – tikra meilė, nepaisant, kaip kiti su manim elgiasi, aš vis tiek juos mylėsiu. Apie… Skaityti daugiau »

Raniero Cantalamessa OFM Cap. pamokslas

Trys atsivertimai. Apie trečiąjį atsivertimo kontekstą kalbama Apreiškimo Jonui knygos laiškuose septynioms Mažosios Azijos Bažnyčioms. Ypatingai griežtu tonu kreipiamasi į Laodikėjos Bažnyčią, priekaištaujama, kad jos nariai ir vadovai drungni, netekę uolumo (plg. Apr 3, 15–16). Panašiai ir šv. Paulius ragina Romos krikščionis: „Nebūkite apsileidę, bet uolūs, karštos dvasios“ (Rom 12, 11). Galėtume paprieštarauti: „Mielasis Pauliau, ne taip jau paprasta išsivaduoti iš drungnumo, jei esame jame giliai įklimpę. Patys juk negalime savęs ištraukti iš liūno, tempdami save už plaukų!“ Pasak pamokslininko, mes manome, kad nesame pajėgūs išsivaduoti iš drungnumo ir neveiklumo dėl to, kad praleidžiame negirdomis labai svarbų Pauliaus raginimo dėmenį – „būkite karštos dvasios“. Mes šio raginimo nepastebime arba neteisingai jį suprantame. Paulius čia kalba apie Šventąją Dvasią. Be pradinio… Skaityti daugiau »

Raniero Cantalamessa OFM Cap. pamokslas

Trys atsivertimai. Naujajame Testamente apie atsivertimą kalbama trimis skirtingais momentais, trijuose skirtinguose kontekstuose. Kiekvieną kartą išryškėja vis naujas aspektas. „Nesakau, kad turime išgyventi visus tris, su vienodu intensyvumu. Tačiau svarbu, kad kiekvienas surastų tą, kuris jam šiandien tinka“, – pradėjo savo meditaciją pamokslininkas. Apie pirmąjį atsivertimo būdą prabyla pats Jėzus savo viešosios veiklos pradžioje: „Atsiverskite ir tikėkite Evangelija“ (Mk 1, 15). Ką gi šiuo atveju reiškia atsivertimas? Iki Jėzaus atėjimo, Senojo Testamento laikais, atsivertimas visada reiškė grįžimą. Žmogus tam tikru savo gyvenimo momentu supranta, kad nuklydo nuo kelio. Jis sustoja, apmąsto savo situaciją ir nusprendžia grįžti į įsakymų laikymosi ir sandoros su Dievu kelią. Šiuo atveju atsivertimas suprantamas visų pirma moraline prasme, reiškia apsisprendimą liautis daryti bloga ir pradėti teisingą,… Skaityti daugiau »

36
0
Norėtume sužinoti ką manote, pakomentuokite.x
Scroll to Top