Liudvikas Jakimavičius. Išmokti gyventi

Daugiau nei prieš trisdešimtį metų mano a.a. tėvukas nusipirko apleistą sodybą miške ant upelės Dysnos kranto. Atvažiuojam apžiūrėti. Gryčia apėjusi krūmynais ir dilgėlynais, tvartelis pakrypęs, kiauru, pačiuožusiu šiferio stogu. Stoviu kiemo vidury tarp varnalėšų, niūrokai kraipau galvą, o tėvukas šypsosi. Jam dar tik šešiasdešimt. Suprantu, kas vyksta jo galvoje. Jis skaito mano mintis ir supranta, kad aš skaitau jo. Abudu suvokiam akimirkos reikšmę ir svorį. Čia ir dabar prasideda naujas siužetas. Ir ne šiaip kokia metų kitų istorija su įsigytu vasarnamiu. Siužetas likiminis, perkursiantis abiejų gyvenimo tikrovę ir tvarką.

Nors esu kaime gimęs, vaikystėje net karvę išmokęs melžti, kiaulėms paausius kasęs, vištas ir žąsis po kiemą ganęs, tą akimirką iki gyvuonies jaučiu, kad nesu kaimietis. Kaimas man nėra sava erdvė, kurioje jausčiausi kaip namie.

Lygiai taip ir mieste, kuriame gyvenu daugiau nei pusę amžiaus, buvau ir ilgai jausiuosi nuvorišas. Savo Literatų gatvelėje, klausydamasis senos vilnietės pasakojimų apie čia gyvenusius burmistrus, profesorius, šviesuolius, menininkus, prostitutes ir girtuoklius, kepyklėles, užeigas ir viešnamius, suvokiu „savas – svetimas“ dramą. Mano atmintyje nėra tų vaizdinių ir spalvingų praeities istorijų. Kas paties nepaveldėta ir neišgyventa, taigi to ir nėra. Gal ir nebūtina, kad būtų. Neįmanoma – sutrūkinėję tęstinumo ryšiai, kurių neišmoksi iš bukletų, knygų ar pasakojimų. Svetimoj bažnyčioj savas nebūsi, nors uoliau nei kiti su visais tuos pačius poterius kalbėsi ir žvakeles degiosi.

Kolizija labai žinoma, kiekvienos kartos išgyvenama, – priešintis ar prisitaikyti. Turgenjeviškas tėvų ir vaikų konfliktas. Todėl tas kaimas dar svetimesnis. Iš šalies primestas nelyg baudžiava. Žinau, ketvirtadieniais į pavakarę paskambins tėvas, sakys – važiuojam. Tu priešinsiesi, aiškinsi, kad turi svarbių reikalų, nors tie visi tavo reikalai – „pasitūsinimas“, pasiautėjimas savaitgalį su „chebra“ mieste – barai, naujos ir senos pažintys, smagių neįpareigojančių istorijų splynas.

Bet vis dėlto priešgyniaudamas, tarytum atatupstas paklūsti tėvui, važiuoji. Po to dar metų metus priešiniesi iš inercijos, iš įpročio priešintis, bet laikas gludina, slopina tavo protestą ir atžarumo skeveldras.

Ir vieną nušvitimo akimirką, stovėdamas greta seno tėvo su dūline prie atverto avilio, pagausi save: koks vis dėlto kvailas buvai, kad priešinaisi. Akimirksniu bičių zyzimas, kuris tave erzino, taps maloniu dūzgimu ir ranka bėginėjančios bitės ne įgelti tau taikysis, bet kažką savo šokio kalba pasakyti.

Iš šono žiūrint nieko neatsitiko. Viskas, regis, liko kaip buvę, bet su tavimi tą akimirką įvyko nedidelis sutaikymo ar susitaikymo stebuklas. Pasaulis buvo perkeistas.

Ne vienerius metus, žengdamas per slenkstį į tą mūsų trobą, kakta trinktelėdavau į durų staktą. Pažirus žiežirboms iš akių, dažniausiai riebiai nusikeikdavau – po velnių, kokie čia neūžaugos gyveno ir tą namą statė. Kaip ir kiekvienu klausimu, kodėl kaimo gryčiose tokios žemos staktos, yra du skirtingi požiūriai. Kaip nuo laikų pradžios visomis temomis, taip ir staktų klausimu ginčijasi fizikai su metafizikais. Šiuo atveju metafizikų pozicijas gina etnologai, kurie teigia, kad žemos durys į trobesius turėjusios sakralinę ir religinę prasmę, kad žmogus, iš natūrinės erdvės įžengdamas į kultūrinę, nusilenktų. Religinė prasmė panaši. Galvos nulenkimas yra puikybės išsižadėjimo, susitaikymo ir nuolankumo ženklas.

Sekuliarūs natūrfilosofai iš idealistų šaiposi: esą tie kiekviename niekniekyje linkę įžiūrėti sakralias prasmes, kai viso labo žemos statinių durys ir maži langai paaiškinami grynai pragmatiniais šilumos taupymo sumetimais – mat namuose žiemą būdavo laikomi gyvuliai. Nesu tų dalykų žinovas, bet man vis dėlto kyla klausimas: kodėl durys statytojų buvo žeminamos, bet siaurinamos nebuvo, jei siekta tik taupyti šilumą?..

Kaip ten bebūtų, dabar jau nebedaužau kakta į staktą, tik smagiai pasijuokiu iš svečių, kai vos ne kiekvienas, per slenkstį žengdamas, savo kakta ją pabučiuoja.

Sakyčiau, pagaliau į dienų pabaigą gal atrandu žiūrėjimo kampą, kaip suderinti save su aplinka, nesvarbu – miestu ar kaimu. Sunkiau su žmonėmis – daugiau reikia stengtis. Mano santarvės su pasauliu filosofija labai paprasta – turi tik prisipažinti, kad esi toks koks esi, nė per nago juodymą ne didesnis, o vieta, kur esi, ir yra tau skirta vieta. Kol to neperžengi, esi tragikomiškas.

„Mažoji studija“

0 0 balsų
Straipsnio įvertinimas
Prenumeruoti
Pranešti apie
guest
60 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Taip,

reikalingas ir miestas,ir kaimas.Pusiausvyrai.Nors dabar kaimus atstoja miesteliai,miestelių pakraščiai.Nedideli atstumai Lietuvoje pasauliniais mastais ir galima dirbti kaime : kompiuteriu kurti produktus,teikti paslaugas.O infrastruktūra kaip mieste.

Negali nepasidžiaugti ir gerais

dalykais.Dabar E.Mildažytės „Bėdų turguje” buvo atkreiptas dėmesys ir teikiama pagalba dailininkui,Lietuvos litų kūrėjui,heraldikos Tėvui ir t.t…Kurį negražiai apgaudinėjo Vilniaus savivaldybė.Ir Kauno miesto meras V.Matijošaits ne tik aukojo,bet ir bandys rūpintis dailininko gyvenamosios vietos reikalais…Taip ir turi būti.”Padėkite nešioti vieni kitų naštas”…(pagal Matą).

Belieka

šiais laikais stebėtis kaip vis dar kaimuose ar rajonuose nuperkamos sodybos.

Juozapas---Liudvikui

Sveikas gyvas Tamsta.
Turėjau didelio malonumo skaityti šį Tavo tekstą.
Labai gražiai parašyta.
Paprastai suprantamai ir giliai.
Verčia sustoti, susimąstyti.
Puikus esė. Aukštos prabos.
Labai patiko.
Dėkui.

Pragmatikas

Perskaičiau vienu ypu. Sava. Gera. Nostalgiška. Ačiū.

Jooo

Senatvė suraukšlėja kaktą,suriečia į kuprą,bet ištiesina protą.

Kaimas gali būti labai modernu,

tai įrodo ir Švedija.Teko pažinti inteligentus,kurie nusipirko kone griuvėsius ir kaip tvarko,su kokiu polėkiu,su idėjomis…Laimingi.

Diedukas

Gerai iš pasąmonės užkaborių ištraukta ta sakralinė kaimiška stakta. Ne syk sirgęs guzais kaktoj nuo jos, nelabosios…

Laimingas zmogus,

Kaip miela,kaip gera tureti kaima…

Diedukas>Na tai išmokyk...

Tai kad jau turit mokytoją…

Koks čia kaimas,jei

pas mus dvare dabar koncertavo R.Lampsatytė ir t.t…Čia Europos vidurys…Ne mes į Vilnių,o Vilnius,Kaunas pas mus…Aukščiausia kultūra…Gamta,parkai,senovinės rožės,šviežias pienukas,neužterštos daržovės,vynuogynai,geri keliai…Atvykit…

Atstumtiesiems

Nerandat vietos? Susikūrėt demokratų judėjimą, judėkit. Kam kiauksėt portale? Kopipastint per straipsnius? Civilizuota šviesuomene pasivadinę, rodykit pavyzdį, steikit tinklalapį, burkit bendraminčius. Gana verkšlent, nuskriaustieji! Ar visi kalti aplinkui, gal ne tik?

 Koks čia kaimas,jei

Dvaras, vynuogynai, lampsatytė? Kas ta lampsatytė? Kur čia toks kaimas?

ha ha, stakta

negi ponas Liudvikas nežino, kad šiltas oras kyla į viršų? Ir, kad dažnai varstant duris, tarsi propeleriu būtų išpūstas lauk?
Gyvuliai senai nebegyveno kartu. Nebent vištos po pečiu.
O susiaurinus duris kaip tu įneši ar išneši kokį baldą? Arba kibirus su naščiais?

Provokatoriui Biss-ui

Kam klaidini žmones? Ką nori pasakyti? Kur tie komentarai?

Juozapas

Sveikinu malonias „TieSOS” portalo skaitytojas-mamas su Motinos diena.
Linkiu visoms mūsų mamoms sveikatos ir Viešpaties malonės.
Gražios Šventės jums.

Vilija

Tokią dieną nedera brukti propagandą ir spjaudytis. Tiesiog netinka. Negražu. Gal galėtų p. N. Puteikis paaiškinti savo talkininkams, kad yra tam tikros ribos, galų gale etika bent elementari kažkokia?

Visa Lietuva didelis

gražus šveicariškas kaimas.Tikras lobis,kurio nesugebame pasiimti.

Miestas be kaimo

kaip Adomas be Ievos.

Mamas š tiesų gerbsime

tada,kai gerbsime moterį.Dabar gi moteris negauna normalios med.pagalbos.Todėl r gimstamumas mažėja.

Jurosk

to ha ha, stakta 2015-05-3 9:51

dažnai varstant duris – žemos jos ar aukštos – šiltas oras vienodai šauna į viršų…
Dėkui p. Liudvikui už tekstus.

Kaip manot? Ka lengviausia suvedziot?

Ogi – inteligentija! Kaip manot, kodel? Ogi, nes ji naiviai galvoja, kad kuo daugiau perskaitys knygu, tuo pasidarys ismintingesne. Na, butent jai todel ir yra skiriama visa ideologija tokia kaip _marksizmas, komunizmas, trockizmas, leninizmas, sionizmas, seksizmas, feminizmas, teritorializmas, neoliberalizmas, kapitalizmas, homoseksualizmas, fasizmas…_ – ir stai jie (inteligentai) naiviai patikeje, kad jau pakankamai “apsisviete”, skleidzia sias nesamones toliau per universitetus studentijai, po liaudi… Nors istorija aiskiai parode, kad kiekvienas is situ -izmu nepasiteisino, bet pats save sugriove, kad tai zmogaus paklydelio mastymas, kylantis is zmogaus ego ir tik viena vienintele idealogija yra verta demesio, (be tos galunes _-izmas:))ir pries kuria visi sitie -izmai nukreipti: tai meiles idealogija – KRIKSCIONYBE. Bet suraskit man bent viena inteligenta politika, kuris butu su ja susipazines… Skaityti daugiau »

Kaip manot? Nuo ko reik pradet pasauli keisti?

Keistai atrodo ne tai, kad dauguma zmoniu pasiduoda proto kontrolei, keista tai, kad dar yra tokiu, kurie nepasiduoda. Faktas.
… Jei tu nusiperki kazka ko tau visiskai nereikia, jau tu kontroliuojamas (reklama). Jei paskaitei naujienas apie nauja skandala, ir leidai sau supykti, pajusti antipatija zmogui, kurio net nepazisti – jau tavo protas pasiduoda medijos manipuliacijoms…
Nagi, nagi, tik zvilgtelkit i veidrodi ir pamatysit zmogu, nuo kurio reikia pradeti si pasali , koki ji mato musu akys, keisti.

Mes kuriam savo realybe pirmiausia savo mintimis, zoziais, po to veiksmais. Keisdami mintis, pradedam keisti savo realybe, savo gyvenima.

>Kaip manot?...

Daug gražių minžių, bet vis dėlto krikščionybė nėra jokia ideologija, kadangi tai, ko moko krikščionybė, vyksta REALIAI ir ji niekam kitkam netarnauja (kaip ideologijų atvejais).
Pvz., sakramentai veikia TIKROVIŠKAI (gydoma, išganoma siela ir pan.), o ne menamai. Tipiškos ideologijos yra marksizmas, feminizmas ar genderizmas – kiekvienoje jų kalbama tai, kas prieštarauja tiek žmogaus prigimčiai, tiek Kūrėjo Valiai.
Krikščionybės pavertimas viena iš ideologijų, jos nutikrovinimas yra senoji Antikristo svajonė.

mintys Motinos dienai

Elvyra Žebertavičiūtė: „Motinos diena yra prasminga šventė, juk visa žmonija parėjo iš tų motinų, na, vyrai kiek prisidėjo, bet kančios atiteko joms ir dažniausiai visas rūpestis – joms. Gimdyti vaikus – šventas moters reikalas, ir žinot, kas mane labiausiai piktina? Tas absurdas, kurį matau, kai Seime bandoma šeimą, kurioje gimsta žmogus, teisiškai prilyginti susiporavusiems homoseksualams. Ta mūsų Lietuvėlė tokia mažutė, ir netradicinės lyties atstovų turėtų būti santykinai nedaug. Žiūrėkim į gamtą: na, būna anomalijų, net apsigimimų būna, Dieve jiems padėk, bet tai retenybės, išimtys. Tad kodėl mums norima įteigti, kad Lietuvoje lyg niekur nieko privisę šitiek daug homoseksualų ir kad jų kas metai vis daugyn kone geometrine progresija? Ir kad jų jau tiek, jog reikia kaitaliot įstatymus? Kodėl mažai kas… Skaityti daugiau »

Portalo šulai savą dergėją myli...

Portalo šulai saviškio, kitų visuomeniškų žmonių aršaus dergėjo ir kriminalizuotojo, LS tarybos nario Liudviko K. komentarus myli, saugo ir brangina.
O pastarojo sukčiais išvadintų oponentų apsiginančius komentarus uoliai trina.:)
Pagarba ,,demokratiškiems” ponams L. Šopauskui ir R. Bingelienei už ,,principingumą” tapšnojant trečiajam LS žlugdytojui per petį.
Ir ačiū už aršią ,,trynimo kovą prieš kitas nuomones.

Liepa

Kaime viskas tikra: ir daiktai,ir jų prasmės.Kokią energiją skleidžia miesto”modernios” dėžutės,pilki šaligatviai ir tepalais dvokiantis asfaltas?Taigi..//Šimtametė trobelė kaime su”nepatogiom”staktom yra didelis lobis tam,kas tai supranta: tam,kuris neprarado ryšio su Žeme, su savo Tėvais; tam,kuris mato šokančias biteles ir išmoko vieną sudėtingiausių gyvenimo dėsnių,-kad viskas slypi Paprastume…//Ačiū mielam Liudvikui už dalijimąsi gražiomis mintimis.//

Narvydas

Autorius parašė tikrai puikų rašinį. Viską užvaldžiusio popso laikais tokia kūryba yra maloni staigmena. Nesuprantu, kodėl kažkas nuolat puldinėja rašytoją, juk jis savo rašinyje politikos visiškai neminėjo. Prie ko politika po šiuo kūriniu? Jeigu man nepatinka koks nors autorius , aš nevaikštau po bibliotekas trukdydamas kitiems skaityti to autoriaus knygas.

Liepa-Juozapui

Sveiki,Juozapai.// Kas jei ne Jūs,taip gražiai pasveikins svetainės skaitytojas?Ačiū Jums! // Gražus straipsnis,daug šviesos,jautrumo,žmogiškos šilumos. Gerb. L.Jakimavičius turi literatūrinį talentą,labai netgi turi… //
Tik kažkaip tą šventinę nuotaiką gadina kažkokie nei į tvorą,nei į mietą pikti komentarai.// Kas čia vyksta pastaruoju metu? Iš kur čia vėjas pučia?Gal galėtumėt keliais žodžiais paaiškint prie progos,žinoma?…//

Diedukas "tapšnotojui"

Turėjom jau vieną „tapšnotoją”. Ir kuom tas žodis tamstai toks mielas? Matyt jaukiai jautiesi toje substancijoje iki ausų paniręs? Šiandien esi hiperaktyvus. Kas žinot, kaip ten su mėnulio fazėm?

L.Jakimavicius paseno

Trimitai gaudzia- as senas ir susiraukslejas.Kiemo dvarponiai kikena-ta ip ,taip stakta praeidavai.At mintis slubuoja.Duris praeidavai aukstai pakelta galva.Kaimynas trenkdavo i stakta

straipsniukas juokingas

Kaimo nekenčia brrr…Mieste nepritapo-visiškai negirdetas.Nebent Kunigaikštis prisimena…Atsistojo prie D.Kuolio,vistiek nežinomas.10 kart išejo iš kaimo,bet kaimas iš jo neišejo.

to"nesenstančiam"2015-05-3 18:36

Naudojat botoksą?Periodiškai gulatės po skalpeliu?Tai,matyt,esat galimai…Landau,ar ne? Reikalas tas,kad jūsiškių sielos raukšlių ir smegenų vingių erozijai koreguoti jokios procedūros nepadės.Nesvajokit kaip L.Jakimavičius kakta staktų daužyti,-tokio lygio reik nusipelnyt doru gyvenimu.Pats esat tokiam primityviam neišsivystymo lygyje,kai dar net per slenkstį perrėpliot negalit.Lerva yra lerva.Tokia nemaloni ir pasyvi stadija.

Naglistams

Lėtai. Be naglos komandos. Perskaitykite šį tekstą :

,,Mano santarvės su pasauliu filosofija labai paprasta – turi tik prisipažinti, kad esi toks koks esi, nė per nago juodymą ne didesnis, o vieta, kur esi, ir yra tau skirta vieta. Kol to neperžengi, esi tragikomiškas. ”

Liudvikas tai taiko sau ir visiems kitiems, net Didžiajam ,,krikščioniškos demokratijos” vedliui NP.

drenažas

kad nudrenuotų antisisteminius, režimas ir sukūrė puteikinį Projektą.
projekto nagla iškaba, dekoratyvinio bruzdėjimo “galva” tam labai tinkama.
nors pagal galvos turinį Kandidatas yra pusgalvis, bet tai ne kliūtis stumti tokį imitacinį prachvostą.
kalbas gali parašyti ir kiti.
ir rašo.
ans tik perpasakoja.
tam gabumų miglų Pūtikas tikrai turi.
neduok pavalgyti, duok pašnekėti.
lig šiol režimui visada pavykdavo sklandžiai nukanalizuoti pavojingus Lovio partijosm judėjimus, bet šį kartą buvo apsiskaičiuota.
daug metų tarnavusi trojos arklių įdiegimo sistema užsikirto.
ne ant prastų pataikė.
ir tai yra istorinis precedentas- visuomenininkams pavyko pirmą kartą per kevirtį amžiaus atsilaikyti prieš Sistemos kląstą.
tai yra reikšmingas precedentas.
Projekto autorių, lėlininkų užulisiuose šiuo metu tvyro sumišimas – tokio įvykių eigos posūkio Režimas nebuvo numatęs.
smagu.

Tikra tiesa

„Viskas, regis, liko kaip buvę, bet su tavimi tą akimirką įvyko nedidelis sutaikymo ar susitaikymo stebuklas. Pasaulis buvo perkeistas.“

Atviras laiškas D.Kuoliui

Gerb. Dariau, ponas Liudvikas J., prisistatydamas kaip LS aukštas veikėjas, akivaizdžiai juodina, šmeižia kitus eilinius visuomneiškus žmones bei demokratiškus politikus ir pats daro ,matomai, kriminalinę veiką… Ir priedo,pasididžiuodamas rodo biurokratinėms ,,lovio ” ir TSKP partijoms būdingas nuostatas: ,,taryba dar nesvarstė tokio klausimo” .Reiškia – tarybos neaprobuotas pilietinis aktyvumas, tarkim , komentaruose yra blogis, tad ,kovokim su tuo. ko partija nepatvirtino (su,neva ,,,sukčiavimu”, kai pilietiški žmonės ragina kitus pilietiškus remti kitus vis. ar pol. darinius…). Kaip satyriko talentą ir visuomenininko pasišventimą turintį žmogų poną Liudviką J. gerbiu, bet , besireikšdamas kaip politikas, kaip LS tarybos narys , mano manymu, jis daro neatitaisomą žalą partijai ir visuomenininkų bendram veikimui.. Gerb. D. Bingelienė kažkodėl toleruoja tokius tekstus , o atsikertančius komentarus – atseit… Skaityti daugiau »

Keistutis Atviram laiškui

Ką norite pasakyti sakiniu apie „pavienes pagrindinio dem. jėgų atstovo Seime N. P. klaidas”? Jei jau pasakėte A, tai sakykit ir B, provokatoriau. Apie kokias klaidas čia ūturiuojat? Puteikis nedarė ir nedaro jokių klaidų – nei pavienių, nei serijom – kaip ir Grybauskaitė. Jie abu kariauja mažuosius karus.

StasysG

Ačiū Autoriui už rašinį.

Atviras laiškas D.Kkuoliui

Gerb. Dariau, ponas Liudvikas J., prisistatydamas kaip LS aukštas veikėjas,komentaruose akivaizdžiai juodina ir žemina kitus visuomeniškus žmones bei politikus. Už visuomeninę nesavanaudišką veiklą kitiems smesdamas kriminalinius kaltinimus pats daro ,matomai, kriminalinę veiką… Be to, pasididžiuodamas rodo biurokratinėms ,,lovio ” ir TSKP partijoms būdingas nuostatas: ,,taryba dar nesvarstė tokio klausimo” .Reiškia – tarybos neaprobuotas pilietinis aktyvumas, tarkim , komentaruose yra blogis ir , reiškia ,kovokim , su tuo ,ko partija nepatvirtino ( ,,su,neva ,.sukčiavimu”, kai pilietiški ragina kitus pilietiškus remti kitus vis. ar pol. darinius…). Kaip satyriko talentą ir visuomenininko pasišventimą turintį žmogų aš poną Liudviką gerbiu, bet , besireikšdamas kaip politikas, kaip LS tarybos narys , mano manymu, jis daro neatitaisomą žalą partijai ir visuomenininkų bendram veikimui.. Ir gerb. D.… Skaityti daugiau »

vis dar Apolonas?
Algirdui K.(Atviras laiškas D.Kuoliui)

Šuns balsas į dangų neina…

Elvyra Z. dėl tikių kaip 20;14

Tikriausiai kažkokie paaugliai, vaikėzai įsisuko niekus rašinėti. Suaugę tokiomis nesąmonėmis juk neužsiiminėtų. Tiek to, nejudinkite tų nebrendylų. Pažais, pažais ir atstos.

VISIEMS !

GANA!

Skaitytojas

Palaikau Lietuvos Sąrašo partijos Tikruosius narius, iškeltus uždavinius.Būkite ryžtingi,atsisveikinkit pagaliau su savo praėjusių rinkimų”bendražygiu”,kuris patapo kaip laikas parode gyvate užantyje.Kaip skaitytjas galiu paremt tik šiuo komentaru.

>  to atviras laiškas

jei jau atviras laiškas, tai turi būt ir atviras parašas. O pasirašo anonimas.
Ir greičiausiai koks Kasperavičius. Jau vien tai, kad toks keikūnas, kaip išsiaiškinau, Kasperavičius palaiko Puteikį, Puteikiui anaiptol nepadeda. Tad ir iš Čilinsko kažkieno perimtas Demokratinis judėjimas užsitraukia didelį įtarimą…

išmokti gyventi nelengva

Nes ir mokyklose to nemoko.
Oho, o jei tie, kurie gerai valdo žodį, dar žinotų ir ką tas ŽODIS reiškia!
Jei žmogus turi Dievo prigimtį, jei jis yra individas, turintis laisvą valią su teise rinktis, tai iš to seka, kad jis su savo gyvenimu gali daryti ką nori. Laisvė jo, bet ta laisvė yra mentalinio ĮSTATYMO viduje. Įstatymas yra ŽODIS. Išties laisvas individas yra tik tuomet, jei supranta įstatymą. Je ne – jis pats save baudžia – ligomis, vargais, nesekmėmis…
Cituoti | Siūlau šalinti

išmokti gyventi nelengva

„Ką pasėsi, tą ir pjausi”dėsnis sako, kad net dirva moka naudotis kūrybine galia. Jei pasėsi viržius, tai ir pjausi viržius, jei rugius – pjausi rugius. Rašytojo galioje rinktis, ką jis nori sėti. To, ką pasėjo Leninas su Marksu, Trockiu ir Stalinu rezultatas – Melo imperija. Taip kaip dirva priima visas sėklas jon sudėtas ir „dirba” su jomis, taip ir protas priima visas mintis, žodžius, kurie inkarnuojasi į aplinką, aplinkybes. Kiekvienas iš mūsų esam apsuptas minčių atmosferos. Ir nuo jų priklauso ar jaučiamės gerai, ar blogai. Kokioms mintims leidžiamės užvaldomi, tokius įvykius ir žmones pritraukiame. Sėkmingas žmogus mąsto tik apie sėkmę, o ne apie praeities nuoskaudas ar tai ko nenori, ko bijo, nes panašus pritraukia panašų. Mąstau, vadinasi esu tas, ką… Skaityti daugiau »

aistis

Per neatitrūkimą nuo gimtosios žemės yra išlaikytas tūkstantmetis kapitalas, tūkstantmečių mąstysena ir jausena.

Tas mažas žemės gabalėlis, per autochtoniško gyvenimo amžius dvasines jėgas kaupęs savy ir jų neišparceliavęs, savo galimybėmis kartais nustebina — jis sproginėja. Juk kūrybinės galios kulminacinis punktas — Čiurlionis išsprogo tautos atgimimo laikais iš pačių gelmenų tokiu didingu akordu, kurs gali gimti tik iš turtingų resursų.

aistis

Gimtosios žemės meilė nėra vienintelis dvasinių turtų resursas. Ji yra tik pati esmingoji ir tikroji priemonė, raktas į seifą, į visą praeities kapitalą. Šį magišką raktą vartojant, iš pasąmonės išplaukia savita jausena ar giliai persunkta mąstysena. / Kiekviename didesniame mūsų kūrėjuje, pvz. R.Granausko kūryboje, jaučiame kartais net gaivalingą meilę savo žemei. Jų kūriniuose taip pat pastebime net apčiuopiamų elementų, kurie leidžia lengvai suvokti, kiek kūrėjas yra susijęs su savo kamienu. Tai liaudies meno ir tautosakos motyvai. Net Čiurlionio kūriniuose randame tokius intymius, gilia meile dvelkiančius peizažus (triptikas „Raigrodas“), žemaičių koplytstulpius, kapines ar primityvias varpines su skambančiais varpeliais. Beveik kiekviename Vydūno veikale rasime tautosakos elementų. Krėvė ir Sruoga neatskiriami nuo tautosakos tiek savo kūriniuose, tiek tautosakos tyrinėjimo ir rinkimo darbe. Net… Skaityti daugiau »

60
0
Norėtume sužinoti ką manote, pakomentuokite.x
Scroll to Top