Martynas Vaitys. Apie mokyklą kaip vieną žiauriausių berniukų feminizavimo katorgų

Mokykla yra viena žiauriausių berniukų feminizavimo katorgų mūsų gyvenamoje aplinkoje. Niekur tiek teroro nesu patyręs prieš savo berniukišką būdą, kiek mokyklos institucijoje. Manau viena iš pagrindinių to priežasčių Lietuvoje yra lyčių lygybės idėja atkeliavusi iš sovietmečio, kurią vėliau puikiai papildė iš vakarų atėjusi mada politiniais sprendimais „stumti“ moteris į darbo rinką. Tai pasireiškia per edukacijos principus, kurie yra absoliučiai svetimi statistiniam berniukui/vaikinui (dalinuosi iš asmeninės patirties):

1. Problemų sprendimas pamokose daugiau grįstas kolektyvine kooperacija, bet ne individualiomis pastangomis;

2. Tekstinės informacijos perteklius ir iškėlimas aukščiau loginių, abstrakčių, vaizdinių informacijos perdavimo būdų;

3. Formali tarpusavio konkurencija yra malšinama nesukuriant jokios sistemos, kuri apdovanotų už pastangas būti geriausiam;

4. Turbūt didžiausia problema, mano manymu, absoliuti dauguma mokytojų yra moterys. Tarp berniuko ir moters visada egzistuos „mamiškas“ emocinis angažuotumas, kuris trukdys berniukui žvelgti į ją kaip į autoritetą. Pastebėjau, kad mokykloje berniukas arba mylėdavo savo mokytoją, arba jos nekęsdavo, bet niekada nenusistovėdavo formalus, racionalus, autoritetu grįstas tarpusavio ryšys. Moterys mokytojos pernelyg jautriai reaguoja į kai kuriuos berniukų elgesio niuansus, kurie yra puikiai suprantami vyrui mokytojui;

5. Pamokos yra pernelyg ilgos, 30 minučių yra tiek, kiek aš maksimaliai galėdavau skirti dėmesio pamokos metu, todėl pamokų skaičius turėtų padidėti, bet jų trukmė – ne;

6. Pernelyg trumpos pertraukos, kurių metu net ramiai pavalgyti neįmanoma. Taip pat daugelis mokyklų neleidžia mokiniams išeiti iš pastato – jokio gryno oro ar fizinio aktyvumo, kuris yra labai svarbus berniuko sugebėjimui apdoroti pamokos metu gautą informaciją;

7. Už inovatyvius problemų sprendimo būdus esi baudžiamas formalios mokymosi sistemos, kuri už kiekvieną metodologinį nuokrypį mažina balus, todėl netgi teisingai atsakytas klausimas gali būti nepriimtinas. Kuo tai susiję su berniukais? Berniukai yra labiau linkę ieškoti alternatyvių sprendimo būdų, labiau linkę rizikuoti.

Manau, kad šių principų taikymas švietimo sistemoje nėra tik atsitiktinis, tingaus politinio veikimo rezultatas, bet paprasčiausiai yra baiminamasi tų rezultatų, kurie atsirastų aukštojo mokslo pakopoje, jeigu vidurinėje būtų sukurta draugiškesnė berniukams mokymosi aplinka. Mano subjektyvia nuomone, jeigu viduriniame lygmenyje mergaitės turėtų prisitaikyti prie grynai berniukiško mokymosi modelio (dabar yra atvirkščiai), berniukų studentų skaičius mergaičių atžvilgiu būtų 2 prie 1.

Daugiau apoie šią problemą skaitykite Aušros Lėkos straipsnyje „Mokyklos skriaudžia berniukus“ lzinios.lt portale.

0 0 balsų
Straipsnio įvertinimas
Prenumeruoti
Pranešti apie
guest
4 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
4
0
Norėtume sužinoti ką manote, pakomentuokite.x
Scroll to Top