Vašingtono metro sistema yra labai gerai išvystyta. Wikipedia duomenimis jos užimtumas yra antras JAV. Tai reiškia, kad ji gana neblogai gali susirinkti pinigus už bilietus.
Pradėta eksploatuoti nuo 1976 metų, dalis metro sistemos jau pasiekė savo kritines eksploatacijos ribas. Po prasidėjusių problemų su instaliacija, dėl kurių 2015 metais buvo sužeista arti 100 žmonių, metro vadai kreipėsi prašydami federalinės paramos metro instaliacijos atnaujinimui. Buvo prašoma 300 mln dolerių. Tas buvo 2016 metais
Kadangi dalis metro sistemos buvo užbaigta šiame šimtmetyje, akivaizdu, kad atnaujinti reikia ne visus 171 km. Mažesnį. Skaičiuojant visam kilometražui būtų 1,75 mln/km. Akivaizdu, kad tas skaičius didesnis.
Panašu, kad JAV galioja panašūs lėšų skyrimo principai, kaip ir Lietuvoje. Jei reikia mašinos, prašyk dviejų. Tada vieną gausi. Metro remontui buvo skirta 150 mln. Tačiau jau 2017 metais skaičiuojama, kad net ir 500 mln dolerių gali būti per mažai. O tai jau beveik 3 mln/km. Skaičiuojant irgi visam kilometražui.
Kas vyko toliau. Mažėjo keleivių. Vien per vieną mėnesį jų skaičius sumažėjo 10 proc. arba 20 proc. lyginant su ankstesniais pikais. Tai prilygsta maždaug 150 tūkst kelionių per dieną. Likę matyt važinėja ir meldžiasi kaip viena cituojama Vašingtono metro keleivė: „I always pray before getting on trains: ‘Get me there safely. Get me home safely.’“
Grįžkim į Lietuvą. Pilaitė – Centras. Tik viena 7 km metro linija. Jau nekalbant apie tai, kad už 2 km metro linijos nutiesimą galima atnaujinti visą viešojo transporto parką, po 25-35 metų vien tik šios linijos instaliacijos atnaujinimas reikalaus tiek lėšų, kad už tokią sumą mes galėtume nusipirkti maždaug 50 troleibusų skaičiuojant šios dienos kainomis, kas yra maždaug trečdalis kasdien į miestą išvažiuojančių troleibusų. Jau neskaitant, kad nuolat metro išlaikymą reikės subsidijuoti ir žymiai didesnėmis sumomis, nei dabar subsidijuojamas viešasis transportas dėl nepakankamo keleivių srauto, nuo kurio metro funkcionavimas laikomas efektyviu.