Nida Vasiliauskaitė. Ką atsakyti žmogui, kuris yra „pasiryžęs aukoti dalį savo laisvės vardan bendro gėrio“?

Iš tinklo: „deja, aš esu pasiryžusi aukoti dalį savo laisvės vardan bendro gėrio. Jeigu žmogui jo asmeninė laisvė yra aukščiau už bendrą gėrį, tai tas žmogus ir yra svetimas demokratijai bei laisvės principams.“

Ką atsakyti į šį neįtikėtiną išpažinimą?

Štai ką: jei asmens laisvė subordinuotina bendram gėriui, tai visiškai pateisinama, pvz., suimti visą miestelį ir išsiųsti geležinkelio taigoje tiesti arba Černobylio reaktoriaus gesinti. Arba priversti moteris kasmet vaikuotis. Valstybei juk reikia. Ir visiškai pateisinta komunizmą ant kaulų stačiusi SSSR.

Bet taip išpažįstantis nėra „aš“, nėra nei „mes“, tad ir nebe pokalbio subjektas.

Neatsakyti nieko: just out.
Žemiau žolės.
Moralinis užribis.

0 0 balsų
Straipsnio įvertinimas
Prenumeruoti
Pranešti apie
guest
21 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Kis

Ka reiskia visus suimti ir issiusti-ka tai reiskia?O jeigu as laisvanoriskai gesinuir kitka daryciau?

Nida, ar klasikinę bendojo gėrio sąvoką

skiriate nuo „gerovės valstybės“ ir artimų jai sąvokų?
– Visi trys Jūsų pateikti pavyzdžiai nepakankami bendrojo gėrio sąvokos,
kuri galiausiai yra metafizinė ir kurios turinys apima transcendentinę asmens paskirtį amžinajam gyvenimui, o politinis projektas neturi jai prieštarauti, nusakymui.
Šį kartą, deja, Jūsų prielaida (bendrojo gėrio sąvoka – bonum commune) nėra tinkamai vartojama, jos turinys socialistiškai redukuotas,
todėl ir išvada, nors taisyklinga, bet – netinkama.
Vis dėlto pasvarstymo meninį įtaigumą – pripažįstu. NK

paaiškinkite

Kur reglamentuota, kad mano laisvė konfliktuoja su „tavo” laisve? gal tavo „laisvė” yra ne „tavo laisvė”, bet tik valdžios įpūsta migla?

elfe

mano kuklia nuomone musu bendraji geri, bendru susitarimu gina KONSTITUCIJA.
ir ka del to reiktu aukoti?.. nora nemoket mokesciu? nora lipt kitiems ant galvu?..

nors bendraji geri gali skirtingai suprast tautine valstybe sukurusi tauta bei savo interesa ginancios globalios korporacijos.

elfe

beje, jei demokratija grista daugumos valia, tai mazuma jaucisi neisgirsta.
jai tenka daugiau paaukoti.
o jei mazuma primeta daugumai savo valia, daugumai tenka daugiau aukoti ir demokratijos proncipas faktiskai sugriaunamas.
tad ka reikia daryti, kad kiekvienas individas turetu lygias galimybes augti ir klesteti, nepazeidziant kitu teises i tokias pacias galimybes?..
lygiai kaip ir didziosios valstybes JT, EU nepazeistu mazuju teisiu ar stambiosios korporacijos mazuju verslu?..

s.m.

Nida praleido dar vieną svarbų aspektą, – avys, nevertinančios asmeninės laisvės vardan bukų propagandinių lozungų, deja, nesugeba suvokti žmogiškųjų vertybių ir yra pasmerktos darvinistinei natūraliajai atrankai.
Aukoti ką nors galima vardan tikro ir realaus dalyko, bet ne dėl masių durninimui skirtų propagandinių butaforijų.
***
Vis dažniau susimąstau, kad gal toks ir yra Dievo planas, o siaube, sutampantis su eugeniko Čarlio Darvino planu. Apvalyti žemę nuo gyvių, nevertų būti žmonėmis.

ah1

taip, kai kuriems svetimi bardako principai. Na o jei atsiranda atsisakančių bardako ir bardako principų vardan visuotinio gėrio tai tik reikėtų džiaugtis bardako mažinimu. Tvarkai – taip, bardakui – ne.

Dzeikas

Visdelto isiskaitykite i straipsnio uzvadinima , nes cia savrbus KIEKVIENAS uzvadinimo zodis. Na jeigu tu(as , jis, ji, mes) pasiryze aukoti SAVO, dar karta – S A V O. Tada viskas tvarkoj, tu aukoji SAVO laisve ir pats tu atsakai uz savo sprendima. Bet tokie zmogeliukai zodi „savo” pasako del proformos ir po 3 sekundziu pamirsta sia svarbia detale.Tokie, atsip., zmegeliuksciai turi omenyj JUSU LAISVE! Jusu laisve ir pamins , ir vardan bendrojo gerio tai yra geras. Ar eisite kaip sovietinis kultinis sventasis Pavlas Korciaginas siauruko tiesti, nes ligonines sala ir reikia malku mesteleti i miesta? Nezinau. Ar norite,kad valdzia imtusi „ryztingu priemoniu”, sugaudytu kaip negrus dziunglese praeivius , besispyriojantiems kulka i pakausi, arba jeigu humaniskai pistalieto rankena marmuzen ir… Skaityti daugiau »

Dzeikas

ah1ui:
JAV to „bardako” pilnos kelnes ir kazkaip nemirsta.Gyvena ir sviestui su ikrais uzdirba. Duonos seniai nebevalgo – tai elgetu maistas. Amerikieciai perka duona tik padazui nuo lekstes nuvalyti.
Jo, vaikeliai pasivoge tevelio strielba buna klasiokus issaudo. O ten kur „bardako nera” ta darba padaro banditai, nes ginklus turi tik jie, ir „nebardako” gynejai.
Avims ju neduoda. O jeigu ir duoda, tai avi tuo ginklu vilka nusovusia atiduoda vilko giminems , kaip kompensacija uz moraline skriauda.
Tvarka turi but! Saudys mat cia kiekvienas…

Man rodos,

čia susipykta su logika ir smarkiai sumaišytos sąvokos. Laisvė, auka ir bendrasis gėris niekaip vienas kitam neprieštarauja, tai ir rinktis nereikia. Svarbu tik štai kas: ir aukotis, ir tarnauti bendrajam gėriui gali tik LAISVAS žmogus. Beje, demokratijai laisvė irgi niekaip nekenkia. Pasakyčiau tai asabai: eik tu verčiau bulvienės virti – gal bent į ją neprikrausi ir želatinos, ir krienų, ir braškių uogienės.

Mike Adams (News Target)

https://www.newstarget.com/2021-05-06-vaers-data-show-increase-in-vaccine-deaths-2021.html Remiantis vyriausybės duomenimis, paskelbtais VAERS.hhs.gov, po kovido skiepo 2020 m. mirė 82 žmonės., o 2021 m. iki šiol yra mirę 3317. Iki šiol paskiepyta mažiau nei pusė JAV gyventojų. Jei ši tendencija išliks, tikėtina, kad iki 2021 m. galo VAERS sistemai bus pranešta apie 12 000, – 15 000 mirčių po skiepo. Informuoti medicinos stebėtojai pažymi, kad VAERS užfiksuoja tik nuo 1% iki 10% faktinių mirčių ar simptomų, o tai reiškia, kad po skiepo jau mirė 33 000 -330 000 amerikiečių. Iki šiol jiems pavyko skiepyti tik užmaršių, patiklių amerikiečių, kurie yra per kvaili, kad suprastų, jog vyriausybė jiems meluoja, „žemai kabančius vaisius“. Dabar jie susidūrę su dvejojančiais siūlo finansinę naudą, nemokamą alų ir kitas kvailas paskatas bandydami suleisti… Skaityti daugiau »

123.

Petys už laisvę, va tep.

Al.

Nidos cituojama autorė, atrodo, numato, kad ,,bendrasis gėris” yra kažkoks visiems žinomai sutartas dalykas. Bet ,,bendrasis gėris” yra nuolat nustatomas iš naujo per ,,visuomeninę sutartį”, t. y. demokratinio valdymo pagalba. O tą galima patikimai pasiekti tik turint laisvus visuomeninės sutarties dalyvius. Logika čia panaši į tą kodėl Dievas, būdamas toks geras, sukūrė ne tik Gėrį, bet ir Blogį. Todėl, kad aukščiausias Gėris yra Laisvė, o tam žmogus turi turėti pasirinkimą. Pats Galėjimas Pasirinkti yra vertingesnis už šios minutės naudą.

Kažkodėl milijardieriai

nesiaukoja dėl bendro ubagų gėrio, o lupa devynis kailius nuo prasčiokų ir moka minimalkę.

Prašalietis

Gerai yra „aukoti dalį savo laisvės” tiems, kas jos,”išsivadavus” iš sovietinės sąjungos okupacijos ir sėkmingai „sudalyvavus” KGB-sąjūdiniame ir „tautinių” profesionalių komunistų organizuotoje prichvatizacijoje, eurosojūze „sugebėjo susiveikti” daug. Klausimas yra ką daryti su „savo galimomis kam nors paaukoti laisvių dalimis” daugumai šiandieninių eilinių žmonių. Jie sovietinėje okupacijoje, nesiekdami būti Stakanoviečiais, dirbo nepersidirbdami 8 valandas, savo „laisvių dalis” po darbo, „laisvės ir nepriklausomybės vardan”, aukojo” darbo dienomis ir šventadieniais vieni vaikščiodami į svečius, kiti-krapštydamiesi kolektyviniuose soduose, dar kiti-ieškodami parduotuvėse „deficitų”, kiti- pinigų taupymui automobiliui ar kooperatiniam butui… Šiandiena 2/3 žmonių „laisvoje ir nepriklausomoje” Lietuvoje vakarietiškame eurosojūze eiliniai darbo žmonės dirba neskaičiuodami valandų už tautiškai patriotinį minimumą ir likusią „laisvę” tegali skirti bėgiojimui po parduotuves, ieškant akcijų ir nupigintų maisto ir kitų būtiniausių… Skaityti daugiau »

tiek

O ką gali pasakyti žmogui ,kuris nori gyventi tarp kitų žmonių ,o ne rinktis atsiskyrėlio”dervišo” kelią ?(juk gyvenant „tarp žmonių” ,pvz.kad ir daugiabučiame name,ne visada gali elgtis taip ,kaip šauna galvon. Dažnai pagrindinės elgesio taisyklės gyventojams ir svečiams net viešai iškabinamos.Ir ką? ).

Anupras

Šį kartą N. Vasiliauskaitės išreikšta pozicija beveik atitinka Briuselio direktyvas: šalin valstybes, individo laisvė yra aukščiau visko.

Anuprai,

užmiršai, kad valstybė yra žmonės. Dėl milijardierių gerovės ubagai pasiryžę bet kam – gali gyvybę paaukoti, kad tik jiems būtų geriau. Atiduotų viską vardan jų gerovės, kad tik Švabas taptų Pasaulio kunigaikščiu ir pan.

Dzeikas

Prasalaiciui: „Eiliniam darbo zmogui” zmogui reikalauti liberalizuoti DK – pirmoje eileje.Surengt straika turi buti 5 minuciu reikalas 50%+1 balsavusiuju darbininku dauguma. Lygiai kaip ir lokauto teise darbdaviui. Jeigu puskvailis brudas galvoja,kad verslas pinigus akvarele paiso, ir tereikia uz gerkles paimt ir „pinigu bus”. Reikalauti palengvinti verslo starto salygas(jokiu „licenziju” verslui, verslas – naturali zmogaus teise,lygiai kaip ir kvepavimas. Pradeda kas nori ir turi pinigu stalui prekems susideti). Darbdavys gali ismesti per 5d ispejamaji laikotarpi? O darbuotuojas gali ryte ispet, kad sian paskutine diena jis dirba.Kaip JAV: tinginiai iseje sedi 6 menesius ant 80% pasalpos , po to darbo iesko. Netinginiai darba susiranda per 3 dienas. Net as su bloga anglu kalba moneta norejau mest pas kuri is pakvietusiu eiti dirbt.… Skaityti daugiau »

> 2021-05-8 8:35

o tau, juliau Milaiti, kelias „minimalkes” kremlius moka, „nuo prasčiokų” nuluptų kailių už: dzeikinimą, prašalaitinimą, tiekinimą, kisinimą, anuprinimą? Kiek?!

Ir Anupras

jau Milaičiu tapo ar „Didžiuoju Sunulinimu”? Ir jis jau prisijungė prie švabistų judėjimo?

21
0
Norėtume sužinoti ką manote, pakomentuokite.x
Scroll to Top