Paslaptingas Vilniaus savivaldybės įmonės filialas kloja bėgius Zuoko vizijai

Tomas Juškėnas | Alfa.lt

Paskutines sostinės mero kadencijos dienas skaičiuojantis Artūras Zuokas, bent jau kol paaiškės pirmųjų tiesioginių merų rinkimų rezultatai, skubina savo projektus, nors oficialiai jie atidėti net iki 2030 metų. Tačiau tai ne priežastis, kad prie jų darbuojasi net 8 iš biudžeto išlaikomi darbuotojai, kurie, manoma, „kloja bėgius“ tramvajui Vilniaus mieste. Tiesa, kokį realų darbą atlieka šio paslaptingo filialo darbuotojai, pasakyti sunku, nes rasti juos nebuvo taip paprasta.

Miesto vadovo proteguojamas milijonus eurų kainuosiantis utopinis tramvajaus projektas, neva išspręsiantis sostinės transporto problemas, dabar pačiame darbų įkarštyje. Tiesa, savivaldybėje balsuojant buvo priimtas sprendimas daryti pertrauką penkiolikai metų – iki 2030 metų. Kyla klausimų, ar reikalinga tokio filialo veikla, ką 15 metų jame ketinama daryti?

Neseniai buvo įkurtas savivaldybės įmonės (SĮ) „Susisiekimo paslaugos“ filialas, kuriame šiuo metu pluša jau 8 darbuotojai, kuria planus ir „kloja bėgius“ mero proteguojamai susisiekimo priemonei.

Analogiški filialai praeityje

SĮ „Susisiekimo paslaugos“ dar 2013 m. lapkričio mėn. įkurtas filialas paslaptingu pavadinimu „Transporto projektai“ iš pradžių nepasižymėjo didele veikla – įmonėje dirbo vos 3 darbuotojai.

Tačiau nuo praėjusių metų vidurio šioje įmonėje oficialiai jau pluša 8 darbuotojai. Tai jau ne pirmas šioje įmonėje sukuriamas analogiškas filialas, kuris atskleidžia, kas po juo slepiasi.

2006-08-28 „Susisiekimo paslaugos“ įkūrė filialą pavadinimu „Vilniaus tramvajus“. Kadangi vien tik iš pavadinimo galima lengvai suprasti, kokiais tikslais ir kokia veikla įmonė užsiima, 2008-04-01 filialo pavadinimas pakeistas į „Transporto plėtros projektai“. Galiausiai 2009-03-31 filialas uždarytas.

Pertrauka – ne priežastis sustoti?

Tačiau lyg Feniksas iš pelenų filialas – „Transporto projektai“ – su labai panašiu pavadinimu į pirmtako prikeltas ir vėl tęsiami darbai.

„Tęsti mokesčių mokėtojų pinigų švaistymui įsteigtas „Susisiekimo paslaugų“ filialas „Transporto projektai“. Jam pavesta toliau imituoti veiklą dėl naujos transporto rūšies viešajam transportui diegimo projekto nagrinėjimo“, – teigė asociacijos Metro sąjūdis atstovas spaudai Jurgis Laskauskas.

2014 m. balandžio 4 d. per savivaldybės pasitarimą buvo priimtas sprendimas padaryti 15 metų pertrauką – tramvajaus diegimą atidėti iki 2030 metų.

Tačiau, nepaisant pertraukos, utopiniam tramvajaus planui ir toliau leidžiamos miesto biudžeto lėšos. Verta pažymėti, kad jau dabar įvairioms galimybių studijoms finansuoti išleista milijonai mokesčių mokėtojų pinigų.

Švaisto mokesčių mokėtojų pinigus?

Maža to, kad gyventojai neinformuojami svarbiais miestiečiams klausimais, jų pinigai ir toliau taškomi neaiškiems projektams.

Tinklalapio Troleibusas.lt autorių teigimu, įkurtas paslaptingas SĮ „Susisiekimo paslaugų“ filialas ir toliau siurbia mokesčių mokėtojų pinigus. Pavyzdžiui, prieš tai įkurtų analogiškų įmonių vadovų atlyginimai siekė apie 1,7 tūkst. eurų (6 tūkst. litų), o kur dar likę darbuotojai ir specialistai?

Galima įsivaizduoti, kokį atlyginimą gauna dabartinis „Transporto projektų“ vadovas Kastytis Lubys – asmuo, kuris kuravo viešojo transporto reformą Vilniuje, ir kiti septyni darbuotojai.

Remiantis Socialinio draudimo fondo valdybos („Sodros“) duomenimis, „Transporto projektai“ 2014-07-17 turėjo 1794,58 euro (6196,31 lito) socialinio draudimo skolą, o 2014-09-17 – 1754,53 euro (6058,04 lito) skolą. Šiuo metu įmonė skolinga 4,28 euro (14,78 lito).

Kyla klausimas ir dėl realaus darbo, kurį atlieka paslaptingo filialo darbuotojai. Anot Troleibusas.lt autorių, bandymai juos rasti darbo vietoje buvo nesėkmingi.

„Nusprendėme pasidomėti, kaip dirba šio filialo darbuotojai. Nuvykus į „Susisiekimo paslaugų“ patalpas Tilto g. 14 (šiuo adresu deklaruotas filialas) ir paklausus darbuotojų, kur galima rasti tokį filialą, nustebę žvilgsniai rodė, kad nei tokio filialo, nei tokių kolegų čia dirbantys nėra matę. Tik viena netikėtai pasirodžiusi dama (tikėtina, užimanti administracines pareigas) informavo, kad tokio filialo čia nėra, jis tėra čia registruotas, o visi tie žmonės dirba savivaldybėje. Dirba, nepamirškime, tuo metu, kai savivaldybės patalpos uždarytos“, – rašo Troleibusas.lt autoriai.

Nustatytos darbo valandos filiale – nuo pirmadienio iki ketvirtadienio nuo 16.30 val. iki 18.30 val., penktadieniais – nuo 15.15 val. iki 17.15 val.

Vilniaus savivaldybės darbo laikas: pirmadieniais–ketvirtadieniais 8.00–17.00, penktadieniais – 8.00–15.45.

Sprendimai priimami užkulisiuose

Prie to, kad būtų demaskuota tebevykdoma afera, Metro sąjūdžio atstovų įsitikinimu, turėtų prisidėti ir savivaldybės tarybos opozicija.

Tačiau apie slapta įgyvendinamus planus visuomenė neinformuota, be to, ir savivaldybės tarybos nariai lieka už borto – miestui svarbius klausimus nusprendžia mero statytiniai užkulisiuose.

„Taryboje toks klausimas nebuvo svarstomas, jie (meras Zuokas ir statytiniai – Alfa.lt past.) tai įkūrė savo iniciatyva. Tai tokie Zuoko žaidimai – labai daug kas paimama, ką taryba privalėtų svarstyti per vadinamąją mero valandėlę, pasikviečia departamento direktorių, visus kitus pareigūnus, kur priimami sprendimai, ką ir kaip daryti. Mes, opozicija, keliam triukšmą, nes kompetencija yra tarybos, o viskas svarstoma per mero valandėlę. Taip ir žaidžiama. Gaunasi autoritarinis valdymas. Savivaldybės taryba apie tai neinformuojama“, – teigė Gediminas Rudžionis, Vilniaus miesto savivaldybės tarybos narys, partijos „Tvarkos ir teisingumo“ atstovas.

Tinklalapio Troleibusas.lt autorių teigimu, įkurtas paslaptingas SĮ „Susisiekimo paslaugų“ filialas ir toliau siurbia mokesčių mokėtojų pinigus. Pavyzdžiui, prieš tai įkurtų analogiškų įmonių vadovų atlyginimai siekė apie 1,7 tūkst. eurų (6 tūkst. litų), o kur dar likę darbuotojai ir specialistai?

Galima įsivaizduoti, kokį atlyginimą gauna dabartinis „Transporto projektų“ vadovas Kastytis Lubys – asmuo, kuris kuravo viešojo transporto reformą Vilniuje, ir kiti septyni darbuotojai.

Remiantis Socialinio draudimo fondo valdybos („Sodros“) duomenimis, „Transporto projektai“ 2014-07-17 turėjo 1794,58 euro (6196,31 lito) socialinio draudimo skolą, o 2014-09-17 – 1754,53 euro (6058,04 lito) skolą. Šiuo metu įmonė skolinga 4,28 euro (14,78 lito).

Straipsnio tęsinį skaitykite ČIA.

0 0 balsų
Straipsnio įvertinimas
Prenumeruoti
Pranešti apie
guest
3 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
3
0
Norėtume sužinoti ką manote, pakomentuokite.x
Scroll to Top