Renginys Molėtuose. Tūkstantmečio mokyklos: švietimo sistemos viltis ar saulėlydis?

Ateities kartos ugdymas – bene svarbiausias ir jautriausias kiekvienos valstybės klausimas, paliečiantis visas šeimas ir nubrėžiantis, kaip valstybė atrodys ateityje. Vis daugiau kalbama apie Lietuvos švietimo sistemos nuosmukį. Prastėja matematikos ir kitų dalykų rezultatai, masiškai uždarinėjamos mokyklos, trūksta mokytojų, jų vidutinis amžius auga, o mokytojo profesijos prestižas tik smunka. Girdime ir apie išaugusį narkotikų vartojimą tarp mokinių ir kitas, atrodytų, nesprendžiamas problemas. Galiausiai, vaikams diegiama ne atsakomybės už savo valstybę ir meilės jai nuostatos, o individualistinis mąstymas, atsižvelgiantis tik į asmeninę naudą.

Šiame kontekste į nuolatinių reformų verpetą įsuktos švietimo sistemos išgelbėjimą siūloma sieti su Tūkstantmečio mokyklos programa. Bet ir ši siūloma reforma jau susilaukė gausios kritikos iš švietimo ekspertų, mokyklų direktorių ir mokytojų. Tad kur link juda mūsų švietimo sistema? Ar grandiozinio masto reformos netaps tik eiliniu europinių pinigų įsisavinimu ir paskirstymu tuštiems ir nieko nekeičiantiems projektams?

Beveik visos į Molėtų rajono savivaldybės tarybą išrinktos politinės jėgos yra deklaravusios siekį šiame krašte įgyvendinti Tūkstantmečio mokyklos programą. Vienas iš Molėtų rajono mero patarėjų net paskirtas atsakingu asmeniu už šios programos įgyvendinimą artimiausiais metais. Platesnių ir gilesnių diskusijų apie tai Molėtų krašte nevyksta. Atrodo, kad tokia svarbi reforma bus įgyvendinta automatiškai. O juk Molėtų rajoną ši reforma palies stipriai – vien jau tuo, kad vykdomas mokyklų tinklo optimizavimas, mažesnes mokyklas naikinant arba paverčiant didesnių mokyklų skyriais, kad šios galėtų dalyvauti Tūkstantmečio mokyklos programoje.

Nacionalinis susivienijimas siūlo į šį bene svarbiausią kraštui ir visai valstybei – ateities kartos ugdymo – klausimą pažiūrėti giliau ir atvirai padiskutuoti. Neleiskime, kad svarbiausi mūsų vaikus ir jaunąją kartą liečiantys sprendimai būtų priimami automatiškai, o dar viena reforma švietimo srityje būtų įgyvendinama be diskusijų ir visuomenės įsitraukimo. Dažnai kalbama apie pinigus, kuriuos gaus prie Tūkstantmečio mokyklos programos prisijungsiančios mokyklos, ir jų įsisavinimą. Mes norime pakalbėti apie svarbesnius ir esmingesnius dalykus:

– apie mokymosi turinį;

– apie kompetencijas, kurias įgis arba neįgis mūsų vaikai;

– apie tai, ar jie mus ugdomi kaip Lietuvos patriotai, pasiryžę aukotis dėl savo valstybės;

– apie tai, kaip Lietuvą ir vietos bendruomenes pakeis masiniai mokyklų uždarymai ir klasių stambinimai;

– apie tai, ar ir kaip ruošiamasi kelti mokytojo profesijos prestižą;

– apie tai, kokią ateities Lietuvą kuria mūsų švietimo sistema.

Apie visa tai kviečiame atvirai pasikalbėti su filosofu, Sąjūdžio iniciatyvinės grupės nariu prof. Vytautu Radžvilu, politologu dr. Vytautu Sinica ir buvusiu Lietuvos istorijos mokytojų asociacijos pirmininku Robertu Ramanausku.

Susitikime jau birželio 1 d., 17.30 val. Molėtų rajono savivaldybės posėdžių salėje (Vilniaus g. 44, II aukštas).

5 3 balsų
Straipsnio įvertinimas
Prenumeruoti
Pranešti apie
guest
2 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
2
0
Norėtume sužinoti ką manote, pakomentuokite.x
Scroll to Top