Teismas: referendumo dėl žemės pardavimo užsieniečiams agitacijai nebuvo suteiktas įstatyme numatytas radijo ir televizijos laikas

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT) 2014 m. birželio 11 d. sprendimu pripažino, jog Lietuvos Respublikos vyriausioji rinkimų komisija (VRK), patvirtindama referendumo agitacijai skirtų laidų rengimo taisykles, neužtikrino privalomojo referendumo „Dėl Lietuvos Respublikos Konstitucijos 9, 47 ir 147 straipsnių pakeitimo“ iniciatyvinei grupei bei oponentų atstovams galimybės pasinaudoti minimaliu Referendumo įstatyme numatytu Lietuvos nacionalinio radijo ir televizijos laidų laiku paminėto referendumo agitacijai.

Byloje ginčas kilo dėl tam tikrų VRK sprendimu patvirtintų Lietuvos nacionalinio radijo ir televizijos laidų, skirtų piliečių iniciatyvinės grupės inicijuojamo privalomojo referendumo „Dėl Lietuvos Respublikos Konstitucijos 9, 47 ir 147 straipsnių pakeitimo“ agitacijai, rengimo taisyklių (toliau – Taisyklės) nuostatų.

Ginčijamomis nuostatomis, anot pareiškėjų (Lietuvos Respublikos piliečių, turinčių rinkimų teisę, iniciatyvinės grupės „Dėl referendumo dėl Konstitucijos 9, 47 ir 147 straipsnių pakeitimo paskelbimo“ narių), buvo neužtikrinta jų teisė pasinaudoti atitinkamu visuomeninio (nacionalinio) radijo ir televizijos laiku, skirtu paminėto privalomojo referendumo agitacijai.

Kaip pažymėjo LVAT, pagal Konstituciją svarbiausi valstybės bei Tautos gyvenimo klausimai sprendžiami referendumu. Lietuvos Respublikos piliečių referendumo teisės įgyvendinimo tvarką, referendumo rūšis, jo inicijavimą, paskelbimą, organizavimą bei vykdymą nustato Referendumo įstatymas.

Ginčijamas VRK sprendimas buvo priimtas įgyvendinant šiame įstatyme įtvirtintą pavedimą patvirtinti referendumo agitacijai skirtų laidų rengimo taisykles ir nustatyti konkrečią Lietuvos nacionalinio radijo ir televizijos laidų trukmę ir laiką, suderinus su Lietuvos nacionalinio radijo ir televizijos vadovu, rašoma LVAT atstovės spaudai Neringos Lukoševičienės trečiadienį paviešintame pranešime.

LVAT teisėjų kolegija pažymėjo, jog nagrinėto ginčo atveju išsiskyrė šalių pozicijos dėl to, kaip aiškinti Referendumo įstatymo nuostatą, jog „ir grupei, ir jos oponentų atstovams skiriama ne mažiau kaip po 7 valandas visuomeninio (nacionalinio) radijo ir televizijos laiko tarpusavio debatams“. LVAT vertinimu, ši nuostata turi būti aiškinama kaip suteikianti iniciatyvinės grupės atstovams teisę į ne mažiau kaip 7 valandas visuomeninio (nacionalinio) radijo ir televizijos laiko ir oponentų atstovams teisę į ne mažiau kaip 7 valandas visuomeninio (nacionalinio) radijo ir televizijos laiko, t. y. referendumo agitacijai skiriama iš viso ne mažiau kaip 14 valandų visuomeninio (nacionalinio) radijo ir televizijos laiko.

Teismas nustatė, jog Taisyklėse ši teisė pasinaudoti minimaliu Referendumo įstatyme numatytu Lietuvos nacionalinio radijo ir televizijos laidų laiku referendumo agitacijai nebuvo užtikrinta. Atsižvelgusi į tai, LVAT teisėjų kolegija pripažino, kad toks teisinis reguliavimas pažeidžia anksčiau nurodytas Referendumo įstatymo nuostatas.

Teismas taip pat įpareigojo VRK, suderinus su Lietuvos nacionalinio radijo ir televizijos vadovu, nustatyti papildomą referendumo iniciatyvinės grupės ir oponentų atstovų tarpusavio debatams skirtiną visuomeninio (nacionalinio) radijo ir televizijos laidų laiką.

Daugiau informacijos yra skelbiama Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo interneto svetainėje lvat.lt.

0 0 balsų
Straipsnio įvertinimas
Prenumeruoti
Pranešti apie
guest
12 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
12
0
Norėtume sužinoti ką manote, pakomentuokite.x
Scroll to Top