Tomas Viluckas. Popiežiaus Pranciškaus pergalė

15min.lt

Dvi savaites pasaulis buvo nukreipęs savo žvilgsnį į Vatikaną, kur į neeilinį sinodą buvo susirinkę Katalikų Bažnyčios vyskupai, svarstę su šeimos gyvenimu susijusių klausimų. Kaip ir prognozavo kai kurie bažnytinio gyvenimo analitikai, sinodas nepriėmė jokių ypatingų sprendimų juos atidėdamas kitiems metams, kai vyks jau eilinė Vyskupų sinodo asamblėja.

Ganytojai paskelbė bendro pobūdžio žinią pasaulio šeimoms ir baigiamąjį dokumentą Relatio Synodi, kurį popiežius Pranciškus iš karto liepė paviešinti, nurodant, kiek vyskupų balsavo „už“ ir „prieš“ priimant kiekvieną šio dokumento paragrafą.

Tiesa, ir praėjusį sekmadienį galėjo būti žengtas pirmas žingsnis permainų katalikų sakramentų praktikoje link.

Popiežiaus Pranciškaus artimiausios aplinkos, vedamos kardinolo Walterio Kasperio, siūlytas variantas po atgailos laikotarpio teikti Komuniją išsiskyrusiems katalikams, gyvenantiems civilinėje santuokoje, nesulaukė reikiamo dviejų trečdalių kvalifikuotos daugumos vyskupų paramos. „Už“ balsavo 104 prelatai, „prieš“ – 74.

Nenuostabu, kad po sinodo išsyk pasigirdo balsų, teigiančių, kad popiežiaus Pranciškaus „gailestingumo Evangelijos“ programa patyrė nesėkmę ir pralaimėjimą.

Vis dėlto tai labai supaprastintas vaizdas.

Nors ir trūko reikiamo kiekio vyskupų, kurie drįstų konkrečiai išspręsti skaudžią daliai katalikų problemą, balsų, bet pontifiko poziciją palaikė aiški sinodo dauguma. Tai jam atriša rankas per artimiausius metus paruošti dirvą priimti galutiniams sprendimams dėl išsituokusiųjų.

Reformos Bažnyčioje, skirtingai nei politikoje, nevyksta per vieną naktį, joms reikia laiko. Ateinantys metai bus svarstymų bei iniciatyvų laikas.

Pavyzdžiui, Vatikanas gali išsiuntinėti anketą į visas pasaulio vyskupijas klausdamas tikinčiųjų, koks variantas dėl civilinę santuoką sudariusiųjų jiems priimtinas. Tokiu atveju, mažai yra abejonių, kad dviejų trečdalių tikinčiųjų dauguma būtų lengvai pasiekta.

Artėjančias permainas liudija ir aplinkybė, kad prieš pat sinodo pabaigą iš savo posto buvo išprašytas Aukščiausiojo Apaštališkosios Signatūros tribunolo – po popiežiaus svarbiausios Katalikų Bažnyčios teisinės instancijos – prefektas, kardinolas Raymondas Leo Burke.

Rigoristinėmis pažiūromis garsėjantis amerikiečių kardinolas viešai apkaltino popiežių į sinodą atrinkus tik jo pažiūras atitinkančius vyskupus.

Nesukalbamo kardinolo nušalinimas reiškia, kad numatomos pataisos Katalikų Bažnyčios teisėje.

Beje, popiežius galėtų ir pats priimti atitinkamus sprendimus, bet jam reikalingi bendražygiai. Todėl uždarydamas sinodą popiežius priminė, kad jis „yra ne didžiausiais valdytojas, bet didžiausias tarnas“, kuris „nesprendžia savo asmenine nuožiūra“, nors pagal kanonus „Bažnyčioje turi aukščiausią, pilnutinę, betarpišką ir visuotinę galią“.

Šie Pranciškaus žodžiai skelbia, kad Katalikų Bažnyčia žengia į kokybiškai naują savo raidos etapą. Popiežystė ne vien simboliškai, bet ir realiai netenka monarchijos galios ir spindesio įgaudama kolegiško valdymo bruožų.

Kalbėdamas apie sinodo darbą popiežius dalinosi: „Aš asmeniškai susirūpinčiau ir nuliūsčiau […], jei nebūtų buvę gyvų diskusijų, o visi tyliai viskam pritartų su apsimestine ramybe.“

Atviras pasikeitimas nuomonėmis – tai didis sinodo vaisius. Sinodo tėvai kasdien su žiniasklaida dalydavosi savo įžvalgomis pačiais įvairiausiais klausimais nebijodami ir drąsių pareiškimų.

Dar visai neseniai buvo sunkiai įsivaizduojama, kad Katalikų Bažnyčios kardinolas, kaip tai padarė Vokietijos vyskupų konferencijos pirmininkas arkivyskupas Reinhardas Marxas, viešai svarstytų, jog „manyti, kad doktrina negali būti keičiama, yra ribotas požiūris“.

Laisvės atmosfera, kuri plūstelėjo iš sinodo, yra tikroji popiežiaus Pranciškaus pergalė.

Po šios sinodo asamblėjos katalikybė nebebus tokia, kaip anksčiau.

Ji nebegalės, kaip pastebėjo Pranciškus, „nedraugiškai susikaustyti, užsidaryti tame, kas parašyta, įsitverti raidės, neleisti, kad Dievas stebintų, užsidaryti įstatyme“, „daug kalbėti, bet nieko nepasakyti“, kentėti nuo „perdėto uolumo, skrupulingumo, „tradicionalizmo“ ir intelektualizmo“.

Tokia Bažnyčia neturi ateities, ji nebus pasaulio šeimų namai. Tai puikiai supranta Romos vyskupas Pranciškus ir jo bendražygiai.

15min.lt

0 0 balsų
Straipsnio įvertinimas
Prenumeruoti
Pranešti apie
guest
20 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
o Lietuvoje dar velnias (pedofilai) laimi

kaip Lietuvoje katalikai gali nugalėti velnią – pedofilus (komunistus-kgbistus) ?

Na taip,

katalikybė veja Dievą šalin iš paskutiniųjų.

Letas Palmaitis Tomui Viluckui

Jei taip, Broli Viluckai, kodėl Pats čia nutyli sodomitų klausimą, kuris sukėlė itin didelį pasipiktinimą? Jei katalikai nutarė neklausyti „raidės”, t.y. aiškių Paties D-vo žodžių, kad prakeiktas sugulęs su vyru kaip su moterimi, abudu padarė šlykštynę, jų kraujas ant jų”, jei nutarė nebeklkausyti Kristaus žodžių, kad vedęs išsiskyrusią svetimmoteriauja, tai tikrai nutarė įkurti naują modernią Antikristo bažnyčią aukštyn kojom pagal globalistų reikalavimus mažinti žmonių perteklių kuriant elektroninių vergų rojų, o tam visų pirma reikia „netradicinių santuokų”. Taigi nutarė nebebūti krikščionimis. Juk „Kristus yra Tas Pats vakar ir šiandien, Tas Pats ir per amžius”! D-vas ne sliekas, Jis nedaro „pažangos”. Tam ir tikime Vieną D-vą, kad ilgimės Vienos Tiesos Garanto. Jei Pats teisingai supranti Popiežių, belieka tik išeiti iš jo bažnyčios,… Skaityti daugiau »

Jota

Ateina laikas, kai geriau melstis namie neišduodant savo tikėjimo, nei kelti koją į sodomitų bažnyčią.

internauts

geras straipsnis. Asmeniskai neturiu tvirtos nuomones apie si Popieziu, kuri kardinolas Burke kaltina „mirties kulturos” palaikymu. Jeigu Dievo meile yra BESALYGISKA, ir skirta visiems nusidejeliams, (nera nekaltu nei vieno – sake Jezus) tai kas pirmas mes akmeni i gejus ar isiskyrusias poras? Dievo meile vienija dvsioje visus. Tie kas skaldo, atskiria argi nera nuo setono? Tik su kaltes jausmu nesusitvarke gali kitus kaltinti ir kaskart is naujo kalt Dievo sunu prie kryziaus. Gejai, skyrybos, abortai yra pasekme, o ne priezastis. ~Abortu priesai turetu pirmiauia pagalvoti ar jie patys NEABORTUOJA IS VVISUOMENES JAU PAGMDYTU ZMONIU? Tegul eina prie siuksliu konteineriu ir surenka tuos vargsus benamius, kurie ismesti uz visuomenes ribu kaip ir gejai, i kuriu santykius negali isikist teisetvarininkai, nes jie… Skaityti daugiau »

internauts jotai

tamstos maldos tik tuomet bus isgirstos, kuomet bent akimirka atleisit pasauliui uz savo nuodemes:)

Antanas

Koks „kytras” kitus kvailinti straipsnis.

Antanas

Ačiū Letui Palmaičiui.

internauts   sventajam Letui Palmaiciui

ar nepagalvojote, kad artejanti „pasaulio pabaiga” tera tik EGO valdomo pasaulio pabaiga? O Antikristas argi nera tai, ka EGO padare is tikejimo? Tik paziurekit kaip Putinas, tikrasis pravoslavu baznycios popiezius, zudantis ukrainiecius,numusinejantis lektuvus, saiposi is „vakaru” pastangu ir gejus laikyti zmonemis: jei Berliiuskonis butu gejus, tai niekas jo neteistu uz korupcija, bet kadangi jis „myli moteris” (tai kas kad nepilnametes) tai jis teisiamas. O paties valdomoj valstybej iki siol neuzdrausta vaiku pornografija. Matyt Putinas labai „myli” vaikus… kartu su Ziuganovu ir Zirinovskiu? (zr. wikipedia children pornography)

internauts - Letui Palmaiciui

„Ne per seniausiai esu paviešinęs Ekspertuose savo laišką Prezidentei, Vidaus reikalų ministrui ir Migracijos departamento direktoriui su prašymu vietoj naujojo paso ar kortelės išduoti man pilietybės pažymėjimą be teisės išvykti iš Lietuvos. Pateikdamas prašymą, prašiau atsižvelgti į mano, 69 metų pensininko, politines pažiūras (laikau biometrinių duomenų apie piliečius kompiuterizavimą ir dėjimą į tarptautinius tinklus, taip pat paso su elektronine trijų matmenų nuotrauka, antena bei lustu, globalinio žmonių pavergimo priemone, su kuria nenoriu turėti nieko bendro) bei religinius įsitikinimus (yra duomenų, kad darant elektroninę nuotrauką ir imant piršto atspaudius, ant kaktos viršutinės dalies dedama lazerinė tatuiruotė su asmens duomenis atitinkančiu brūkšniniu kodu, o tai arba reikia paneigti, arba laikyti Apreiškimo Jonui, 13 sk., kt., pranašystės vykdymu).” — Tai citata is Jusu… Skaityti daugiau »

Antanas

Gėjų užtarėjams. Nuo kada atsirado gėjų problema, kad dabar ją užkrauna ant Bažnyčios mokymo? Jie buvo yra ir bus nuo „Adomo ir Ievos” laikų ir Bažnyčia niekada su jais neturėjo nei problemų nei konfliktų. Kaip visi tikintieji jie lankė bažnyčią, ėjo Sakramentų ir niekas jiems nedraudė būti bažnyčių bendruomenių nariais. Bet kai prieš prigimtinę žmogaus teisę ( gimdyti vaikus )jie pasistato patys save, tai jų problema, Valstybės ( įvaikinti vaikus ) problema o ne Bažnyčios ir Šv. Tėvo, kuris manau spaudžiamas mankurtiškos aplinkos kelia sau, kardinolams, vyskupams nesamą problemą. Jo pirmtakas Šv.Tėvas manau neatsispirdamas masoniškai aplinkai pasinaudojo Šv.R. vieta: „Neprisidėti prie svetimų nuodėmių” ir pasitraukė. Šį „juokdarį vysto” Sodomijos pasaulio dvasia, suteikti kažkokių teisių kurių jis iš Dievo neturi. „Dievas… Skaityti daugiau »

Letas Palmaitis  Antanui, internautui ir kitiems

Be abejo, smarkiai nuvažiuojama į laukus tiek su Sodomos ir Gomoros sodomija, neva esančia „socialine pasekme” ir vos ne putkino politikos vaisiumi, tiek su kaltinimais, neva kažkas nori mėtyti akmenis į „nelaimingus” sodomitus. Niekas Vakaruose jokių akmenų į juos nemėtė ir bent visą XX a. jie sanguliavo sau puikiausiai, niekieno nediskriminuojami tol, kol Naujajai Pasaulio Tvarkai dar neprireikė sumaišyti laisvės sąvokų įvedant savo elektroninį terorizmą su tikslu apriboti žmonijos augimą ir paversti ją pavergtais biorobotais (tai ne David Icke, o Orwello tikrovė įvarant lustus po oda ir į „pasus” su sekimo antena ir biometriniais duomenimis, išsiųstais už tariamai „savo” valstybės ribų). Užtat dabar sodomitams reikia ypatingų „laisvių” , t.y. pripažinti D-vo prakeiktą iškrypimą „modernios šeimos” norma. O dėl Vatikano, tai… Skaityti daugiau »

internausts Palmaiciui

Jus gejus vertinat tik kaip istvirkelius. Bet ar nepastebejot, kad tokiais dazniausiai tampa tevu apleisti vaikai, kurie sirdyje yra pasmerke teva. O po to ta tustuma, kurioje turejo buti meile tevui, jie bando uzpildyti ieskodami to tevo kituose vyruose ir daznai jau paauglysteje atranda „gera dede”. Tik paziurekit i aktyviausius geju priesininkus, kad ir i pona Grazuli. Argi jie nera palike savo vaiku? O jus? Gal visgi reiktu ieskot sio reiskinio gilesniu priezasciu, nei smerkti pasekmes?

Tikrai

ką ir bekalbėti – katalikų tikėjimas stovi ant popiežiaus, sinodo doktrinų, o ne ant Kristaus, kaip pamato, t.y. ant Dievo Žodžio tiesų. Dievo Žodis yra nekintantis per amžius ir tik jis gali būti pagrindu krikščionims, pagrindu gyvenimui ir teisumui. O savo išmąstymus paversti Tiesa yra labai būdinga katalikų bažnyčiai. Bet juk Tik Dievas turi būti visų krikščionių įkvėpėjas, nes viskas „iš Jo, per Jį ir Jam”.
Katalikų bažnyčia jau visai ima panašėti į Apreiškime aprašytą „bažnyčią – paleistuvę”, nes kaip kitaip gali vadinti bažnyčią, kurios vadovas bando įteisinti homoseksualų santuokas ir kunigystę??? Juk parašyta, kad joks homoseksualas (jei jis neatgailaus ir neatsivers) nematys Dievo karalystės.

Palmaitis internautui

Sodomitų visada būta būtent tarp visko pertekusių žmonių, tiek Sen. Romoje tarp patricijų, tiek tarp dabartinės oligarchų „grietinėlės”. Abejoju, ar čia jų vaikystė kalta. Žinoma, kažkokios išorinės priežastys gali skatinti, bet iškrypimas yra iškrypimas. Niekas nebūtų rodęs sodomitams neapykantos, jei ne dabartinis globalistų tyčia išprovokuotas jų agresyvumas padarant iš iškrypimo visuomenės normą (mat „moderni šeima” atsirado!), nes pamatinis dabarties tikslas – griauti šeimą paverčiant visuomenę kontroliuojamų vergų banda. Dabar sodomitai – „šventieji” ir „viešpačiai”, o „laisvė” – tai laisvė sanguliauti. Du zuikiai užmušti: ir šeima griaunama, ir pavergimas maskuojamas „laisve”. Tačiau vertinti turi pirmiausiai patys sodomitai su baime skaitydami kad ir Šventąjį Raštą, kurį vyskupai privalo skelbti, bet ne nutylėti (arba neduokdie – iškraipyti). Meilė ir dėmesys nusidėjėliui neturi nieko… Skaityti daugiau »

Kritikas Pikčiurna

Kaip Jūs manote, jei Sinodas ar kitoks garbingas Parlamentas, susirinkęs nubalsuotų, kad nuo šiol 2×2 jau nebėra 4, kad Niutono, kvantų ar reliatyvumo dėsniai pažeidžia kieno nors teises, ar Pasaulis pasikeistų, o gal Dievas pasiųstų ugnį ir žaibus, kaip į Sodomą ir Gomorą?

Kritikas Pikčiurna

P.S.
O ar padėtis pasikeistų, jei tokį sprendimą Pasaulis priimtų referendumu?

Letas Palmaitis Tikrajui

Čia galima ginčytis iki pamėlynavimo, o man „Babelio paleistuvė” – tai aiškus Europos Sąjungos pavadinimas (jos ir atvaizdas ant žvėries puikuojasi Babelio bokšto pavidalo Europos Parlamento pastate, ir šėtoniškas Pergamo altorius yra Berlyne, bet ne Vatikane). Evangelijoje pagal Joną JHS vadina Save Ganytoju, tačiau dar sako, kad visos avių rūšys turi sudaryti vieną kaimenę (Jn 10, 16). Be to, JHS parodė, kad kaimenė turi turėti ir žemišką ganytoją: Jn 21, 17. Tai logiškai kyla ir iš viso abraominio tikėjimo, kurio ašį sudaro teokratija. Apaštalų laikais Bažnyčia augo, o jos uždavinys – aprėpti visuomenę ir ją sukrikščioninti. Nėra jokios pasaulietinės visuomenės atskirai, o „bažnyčios” – atskirai („kas ciesoriaus ciesoriui, o kas D-vo – D-vui” yra visiems itšnaudotojams ir uzurpatoriams mėgstamiausia vieta,… Skaityti daugiau »

Dėdė Letui

Portalas „Propatria” įkėlė straipsnį „Tikroji Sinodo istorija”. Ten minimi faktai gali kiek pakeisti Jūsų požiūrį į kai kuriuos asmenis.

Jota

Tiesą sakant, net neskaičius S. Magister straipsnio bent kiek mąstančiam aišku, kad Bažnyčia uždegė žalią šviesą sodomitams, dirbtinai eskalavo homoseksualų ir antrąkart susituokusiųjų klausimą. Šviečiasi perspektyva, jog p. Pranciškus taip suardys Katalikų Bažnyčią, kad „grįžęs Žmogaus Sūnus vargu ar beras tikėjimą”.

Čia ne L. Palmaičiui reikia siūlyti perskaityti straipsnį, bet Tomui, kuris arba neturi proto, arba gėdos.

20
0
Norėtume sužinoti ką manote, pakomentuokite.x
Scroll to Top