Alia Zinkuvienė | vakarozinios.lt
Valstybės įstaigos valdo tūkstančius kvadratinių metrų pastatų, bet savo renginius organizuoja tviskančiuose viešbučiuose. Už nuomą, kavą ir kitas vaišes sumoka mokesčių mokėtojai. Juk ne valdininkai žmonėms tarnauja, o patys žmonės yra jų funkcionavimo pagrindas.
Vakar Lietuvos darbo birža surengė 2016 metų savo veiklos rezultatų aptarimą ir 2017 metų veiklos gairių pristatymą visų teritorinių biržų ir skyrių vadovams ir jų pavaduotojams.
Uždaras renginys, kuriame dalyvavo apie 130 žmonių, vyko „Radisson Blu Hotel“ konferencijų salėje „Lambda“. Buvo pasidžiaugta, kad efektyvinamas įstaigos turto valdymas regionuose. Molėtų ir Varėnos skyrius perkėlus į „Sodros“ pastatus, taupomos sąnaudos pastatų išlaikymui, šildymui bei komunalinėms paslaugoms. Tačiau to negalima pasakyti apie konferencijai pasirinktą vietą.
Lietuvos darbo biržos direktorė Ligita Valalytė „Vakaro žinioms“ sakė, kad miesto centre esantis viešbutis buvo priimtiniausias variantas dėl patogaus susisiekimo ir automobilių parkavimo.
„Mes ir salės neturime, ir Vilniaus teritorinė birža neturi vietos, kur galėtų susirinkti daugiau nei šimtas žmonių“, – sakė L.Valalytė.
Direktorei antrino ir įstaigos viešųjų ryšių specialistė Milda Jankauskienė: „Pernai vasarą vieno projekto pristatymą rengėme Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos salėje – buvo sausakimša, trūko oro…“
Renginio kainos nei L.Valalytė, nei M.Jankauskienė negalėjo įvardyti, mat metinio darbo biržos renginio organizavimu rūpinosi personalo skyrius. Paklausta, ar nebūtų buvę pigiau išsinuomoti salę renginiui Seime arba Vyriausybėje, M.Jankauskienė nustebo, ar tai įmanoma, be to, prie Seimo pastatyti automobilius irgi nemaža problema.
Iš tiesų 300 vietų konferencijų salė Seimo III rūmuose savaičių savaites stovi tuščia. Ir nuomos mokestis – juokingas. Prieš mėnesį šią salę ir kitas Seimo erdves buvo išsinuomojusi Lietuvos socialdemokratų partija. Seimo kanclerės pavaduotojas Antanas Dimaitis žiniasklaidai teigė, kad nuoma socialdemokratams atsiėjo tik apie… 200 eurų.
Peržvelgus internete valstybinių įstaigų pernykščius renginius matyti, kad itin mėgstami sostinės centre esantys viešbučiai. Štai Lietuvos ir Europos šalių kelininkų susitikimas vyko „Holiday Inn“ viešbutyje, Finansų ministerija diskusiją „Kokias darbo vietas turime kurti ES struktūrinių fondų lėšomis ateityje?“ surengė K29 verslo centre Konstitucijos pr., Ūkio ministerija pernai spalį Verslo dienos renginį ir apdovanojimus „Už nuopelnus verslui“ organizavo „Pirklių klube“.
O juk pati ministerija valdo 98,76 proc. parodų ir konferencijų rūmų „Litexpo“ akcijų.
Kaip vertinate ministerijų ir kitų valstybės institucijų įprotį įvairius renginius organizuoti viešbučių salėse? – „Vakaro žinios“ teiravosi Seimo Valstybės valdymo ir savivaldybių komiteto pirmininko Povilo URBŠIO.
Mūsų valstybėje susiformavusi ydinga praktika, kai valstybės įstaigos dėl savo renginių organizavimo nesikreipia į kitas valstybės turtu disponuojančias institucijas, o naudojasi privatininkų paslaugomis. Matyt, joms yra nepatogu prašyti salės iš Vyriausybės, Seimo ar iš kitos ministerijos valdymo sferoje esančių įstaigų, nes kreipiantis į kitus tarsi sumenkinamas savas įvaizdis. Dėl to įvaizdžio išsaugojimo išlaidaujama, jis kuriamas mokesčių mokėtojų sąskaita. Kokia būtinybė pildyti privačių ūkio subjektų sąskaitas, jeigu yra daugybė erdvių „Litexpo“, kur galbūt paslaugą būtų galima gauti ir už prieinamesnę kainą.
Straipsnio tęsinį skaitykite portale respublika.lt.