Vartotojai verslą laiko nesąžiningu, tačiau už vokelius nebaudžia

lrt.lt

Per metus Lietuvos verslui nepavyko iškovoti palankesnio vartotojų vertinimo. Dauguma gyventojų verslą toliau laiko nesąžiningu – šiuo metu taip mano 65 proc., tai vos vienu procentiniu punktu mažiau nei 2013 m. Tačiau apsispręsdami įsigyti prekes ar paslaugas, per metus vartotojai tapo kur kas tolerantiškesni. Tokias tendencijas rodo ryšių su visuomene agentūros „Nova media“ užsakymu atlikto visuomenės pasitikėjimo verslu tyrimo rezultatai.

Sužinoję, kad įmonėje atlyginimai mokami vokeliuose, 2013 m. toliau jos paslaugas ar prekes būtų pirkę 57 proc., o 2014 m. tokių vartotojų dalis išaugo net vienuolika procentinių punktų – iki 68 proc. Taip pat įmonei patekus į teisėsaugos ar kontroliuojančių valstybės institucijų akiratį, 2013 m. toliau būtų pirkę jos prekes ar paslaugas 36 proc., o 2014 m. – jau 46 proc. Tačiau vartotojai tapo jautresni didelio masto darbuotojų atleidimams – sužinoję tokią informaciją 2013 m. toliau paslaugas ar prekes būtų pirkę net 68 proc., o 2014 m. – jau tik 56 proc.

„Verslo sąžiningumo vartotojų akyse augimas, prieš porą metų buvęs veržlus, šiandien stoja – 2011 m. Lietuvos įmonių sąžiningumu abejojo 84 proc., 2012 m. tokių buvo 74 proc., 2013 m. – 66 proc. Kritiškumas verslo atžvilgiu savaime nėra neigiamas, tačiau kur kas svarbiau, kokią reakciją jis iššaukia. Šiandien akivaizdu, jog nestokodami kritikos verslo įvaizdžiui, vartotojai pirkdami tampa atlaidesni neigiamai informacijai apie galimus nusižengimus“, – sako ryšių su visuomene agentūros „Nova media“ vyresnysis partneris Arijus Katauskas.

Nors vartotojai darosi nuolaidesni, sužinoję apie nepriimtiną veiklą palyginti daug vartotojų verslą baustų pačiu skausmingiausiu būdu – nustotų pirkti prekes ar paslaugas. Jautriausiai klientai reaguotų į neigiamą informaciją apie paslaugų ir prekių kokybę – net 69 proc. nustotų pirkti sužinoję, kad įmonės viena iš produktų linijų pašalinta iš prekybos dėl kenksmingų medžiagų, 59 proc. nustotų pirkę sužinoję neigiamus kitų vartotojų atsiliepimus apie paslaugas ar produktus, 48 proc. tai darytų sužinoję, kad įmonė buvo nubausta dėl klaidinančios reklamos.

„Neigiama informacija apie paslaugas ar prekes, kuri tiesiogiai susijusi su vartotoju, neabejotinai turi didžiausią poveikį vartotojų elgsenai. Dauguma gyventojų patys atsisakytų konkrečios įmonės prekių ar paslaugų, tačiau dalis savo pavyzdžiu skatintų sekti ir kitus. Tai dar kartą pabrėžia būtinybę verslui, siekiančiam ilgalaikių rezultatų, ne tik organizuoti savo veiklą, tačiau kartu atkreipti ypatingą dėmesį į svarbių įvykių nušvietimą viešojoje erdvėje“, – sako A. Katauskas.

Pasak A. Katausko, akivaizdu, jog informacija apie įmones ir jų veiklą gali turėti tiesioginės įtakos vartotojų elgesiui, taigi, ir verslo rezultatams. Tačiau šioje sąveikoje, siekiant vartotojų palankumo, visų pirma komunikacija yra tai, ką verslas daro, o ne tai, ką sako.

Pasitikėjimo verslu ir vartotojų elgesio nuomonės tyrimą viešųjų ryšių agentūros „Nova media“ užsakymu jau ketverius metus iš eilės atlieka tyrimų bendrovė „RAIT“. 2014 m., 2013 m., 2012 m. ir 2011 m. „Omnibus“ metodu apklausti 1004 15–74 metų Lietuvos gyventojai.

lrt.lt

0 0 balsų
Straipsnio įvertinimas
Prenumeruoti
Pranešti apie
guest
6 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Tadas

atrodo, visus apėmusi šizofrenija – viena sako, kitka daro ir viskam randa pa(si)teisinimą…
Taip ir nusimurkdysime net nesupratę, kokią dovaną buvome gavę – laisvę gyventi tuo, kuo tikime.

Verslas išprievartautas

taip elgtis dėl didelių mokesčių.

 kacius

Per Klausučių ulytėlę, Bridau gilų purvynėlį,
O per Apklausų ulyčią viškai purvan sukišo.

Kritikas Pikčiurna

Ko stebitės, kad visuomenė vis labiau toleruoja šešėlį? Juk puikiai žinomas „Stokholmo sindromas”, kai įkaitai labai greitai palūžta ir tampa savo grobikų šalininkais, net jų gynėjais. Tai natūrali išlikimo ir prisitaikymo instinkto pasekmę – įkaito orumą, žmogiškumą ir pilietiškumą, pakeičia jame tūnantis gyvulys ir žvėris… Rodikliai rodo, ką iš Dainuojančios revoliucijos Tautos padarė ši valstybės bei viešojo gyvenimo valdymo sistema, bei ją puoselėjanti gauja. Piliečių Lietuvoje kartu su pačia Tauta beliko nykstanti mažuma… Tačiau nereikia nusiminti, katastrofų teorija įtikinamai įrodė, kad prieš gaivinantį sistemos fazinį virsmą padėtis dar labiau pablogėja, kaip kad tamsa sutirštėja prieš aušrą. Kantriausieji ir ištvermingiausieji bus Atgimimo, užtikrinančio tęstinumą, užuomazga. Tik nereikia stovėti po medžiu, nes žaibas ten dažniausiai trenkia, o šešėlis yra palankiausias plėšikams… Jie… Skaityti daugiau »

Kritikas Pikčiurna

Didžiausia daroma klaida, kai verslas sutapatinamas su verslo savininkais. Verslas yra visi jame dirbantys ir jo produktus vartojantys žmonės, o verslo savininkai tėra asmeniškai suinteresuoti ir atsakingi už investavimo bei valdymo politiką.
Ne tik viską kuria, bet stambiame versle dažniausiai net investicijas bei valdymą vykdo SAMDINIAI. Tai jie viską kuria, yra DARBDARIAI, nors menkinamai vadinami darbo jėga.
Kaip Valstybė ir piliečiai kenčia, kai joje dominuoja partinė ir biurokratinė gauja, taip ir verslas kenčia, kai jame dominuoja savininkų interesai.
Verslas yra toks pats visuomeninis reiškinys, kaip ir politika, todėl šios sritys klesti, kai įsivyrauja visuomeninių santykių bei interesų harmonija.
Šešėlis yra proporcingas disharmonijai ir chaosui.

Kritikas Pikčiurna

P.S.
Būtent todėl taip kreivai suprantamas verslas yra linkęs susilieti su politikais ir virsta OLIGARCHIJA bei diktatūra.

6
0
Norėtume sužinoti ką manote, pakomentuokite.x
Scroll to Top