Kaip jau rašėme šių metų pradžioje, Vilniaus miesto savivaldybės įsteigta viešoji įstaiga „GO Vilnius“, atsakinga už miesto rinkodarą, įvaizdžio kūrimą ir investicijų pritraukimą, nusprendė, jog visų šių tikslų geriausiai pasieks reklama, vaizduojanti Vilnių kaip „Europos G tašką“.
Šiomis dienomis buvo paskelbta, jog jau rugpjūčio 9 d. Vokietijos ir Jungtinės Karalystės miestų gatvėse ir socialiniuose tinkluose startuos reklaminė kampanija, orientuota į vadinamąją Tūkstantmečio kartą – 18–35 m. jaunuolius. Beje, Vilniaus miesto savivaldybės planuose – ir subsidijos skrydžiams Londonas-Vilnius… Matyt, jau suprasta, kad tikslinė auditorija ne itin piniginga.
Laukdama popiežiaus Pranciškaus vizito į Lietuvą Vyriausybė paprašė bent atidėti šią reklaminę kampaniją. Įvairaus plauko influenceriai į tokį prašymą sureagavo patyčiomis ir kaltinimais fariziejiškumu. O sostinės merui Remigijui Šimašiui, matyt, susirodė, jog ši situacija gera proga perimti lyderystę. Atkirtęs, jog sprendimas stabdomas nebus, pridūrė ir „argumentą“: „tai išryškins miesto privalumus“.
Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktorius Povilas Poderskis irgi lipo ant bačkos, o užsilipęs žinovo tonu pareiškė: sostinę kaip „Europos G tašką“ vaizduojanti reklama yra „pati geriausia Vilniaus reklama tarptautinei rinkai ir gerokai lenkia bet kokį produktą, kuris buvo pagamintas nacionalinių agentūrų“, dar daugiau – jo akimis žiūrint, ši reklama yra „socialiai atsakinga ir kviečia kurti geresnį pasaulį“.
Šią Vilniaus miesto reklamos kampaniją pakomentavo ir Vilniaus arkivyskupas Gintaras Grušas:
Popiežiaus vizitas šios Vilniaus reklaminės kampanijos kontekste nėra esminis dalykas. Svarbiausia, ką mes patys apie save galvojame ir ar tikrai norime reklamuotis tokiu būdu, kuris galimai sustiprina Vilniaus kaip sekso turizmo miesto įvaizdį ir išnaudoja reklamai moters lytiškumą.
Bažnyčia su valstybe aktyviai veikia Šv. Mortos grupėje, kovodama su moderniomis prekybos žmonėmis formomis.
Viena iš šio skaudaus reiškinio priežasčių yra moters sudaiktinimas. Apmaudu, kad reklamos kūrėjai ir užsakovai nepagalvoja apie tuos, kuriems ši reklama bus skaudi – tai nuo prekybos žmonėmis nukentėjusios moterys ir jų artimieji ne tik Lietuvoje, bet ir Didžiojoje Britanijoje, Vokietijoje ir kitur, kur ši reklama bus rodoma. Nors reklamos specialistai mėgsta sakyti, kad seksas parduoda, liūdna tikrovė yra ta, kad jis taip pat yra perkamas.
Ši moters seksualumą išnaudojanti kampanija Vilnių parduoda pigiausiu būdu ir lieka neatsakytas klausimas, kokia dalis vilniečių norėtų tapatintis su tokiu miesto įvaizdžiu. Pakviesti turistus yra svarbu, bet dar svarbiau patiems sau atsakyti, kas mes esame, kokios vertybės yra mūsų pamatas ir kuo iš tiesų mes unikalūs ir vertingi pasaulyje.