Ramūnas Aušrotas. Atgimusi sena kaip kriščionybė „realistų“ ir „nominalistų“ polemika

Labai ramus, nesmerkiantis, situaciją iš Bažnyčios istorijos perspektyvos paaiškinantis dr. Linos Šulcienės straipsnis (ČIA), leidžiantis suprasti, kas ir kodėl vyksta Lietuvos (ir ne tik) bažnyčioje.

Tai tam tikra forma atgimusi sena kaip kriščionybė „realistų“ ir „nominalistų“ polemika, besireiškianti savo apimtimi labai siauru LGBT klausimu.

Akivaizdžiu nominalisto pavyzdžiu galima laikyti jėzuitą James Martins SJ, su kuriuo nuotolinį susitikimą organizuoja VU kapelionas (pats irgi viešai išreiškęs nominalistinę poziciją LGBT klausimu). James Martin SJ, remdamasis emipirine tikrove, tvirtina, kad „homoseksualūs santykiai yra kitaip tvarkingi“ („differently ordered“), tuo akivaizdžiai prieštaraudamas Katalikų bažnyčios mokymui, sakančiam, kad jie „pačia savo prigimtimi yra netvarkingi“ („intrinsically disordered“) (KBK 2357,Tikėjimo mokymo kongregacija, Dekl. Persona humana, 8: AAS 68 (1976) 85.)

Lietuvoje yra ne vienas šią poziciją (kol kas tyliai) palaikantis krikščionis (ypač intelektualiuose katalikų sluoksniuose), bet jau yra ir kalbančių pusbalsiu. Pvz., vienas bažnyčios istorikas, per „Marijos radiją“ leidęs sau pastebėti, kad popiežių homoseksualių asmenų partnerysčių klausimu paprasčiausiai … užcenzūravo.

Ironiška, bet šią nuostatą, kad homoseksualūs santykiai yra „savo prigimtimi netvarkingi“, suformavo ne kieno kito, bet Tomo Akviniečio mintis, kuris, dr. Linos Šulcienės vertinimu, buvo tas, kuris laikėsi nuosaikios, išminties dorybės padiktuotos pozicijos realizmo ir nominalizmo priešpriešos klausimu. Iš tiesų, jei nei jo mintis, turbūt Bažnyčioje būtų degę homoseksualių asmenų laužai.

„Mums aktualu, kaip baigdavosi realistų ir nominalistų susidūrimai. O jie baigdavosi nuosaikesnių pozicijų susiformavimu. Toks „ir–ir“ kelias: ir vieno laikykis, ir kito neapleisk. Tai puikiai iliustruoja šventojo Tomo Akviniečio raštai. Jie yra tokios „ir–ir“ pozicijos pavyzdys.

Tomas yra realistas. Bet jis labai dėmesingas konkrečiai tikrovės tvarkai. Todėl vadinamas nuosaikiuoju realistu. Kalbėdamas apie tai, kas sudaro prigimtinį įstatymą ir kaip žmogus turi formuluoti šį įstatymą atitinkančius sprendimus, Tomas akcentuoja protingumo (prudentia) dorybę, kuri padeda žmogui įsižiūrėti, įsiklausyti į konkrečią tikrovę ir tik tada spręsti laikant tikrovę savo mokytoja. Bet tikrovę viduramžių žmogus supranta plačiau negu šiandieniai neoliberalai, apribojantys ją empiriniu lauku.“

0 0 balsų
Straipsnio įvertinimas
Prenumeruoti
Pranešti apie
guest
10 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Prašalietis

Apie žmonių iškrypėliškų seksų(homoseksualai, pedofilai, zoofilai, dirbtinų lėlių tratintojai…) žinovus ir tvarkytojus kaip Aušroto minimi ” realistai, nominalistai”, kažkoks pseudo jėzuitas James Martins SJ, VU kapelionas, bažnyčios istorikas per „Marijos radiją“, kita Tomo Akviniečio mintis šiandiena „skaitanti” publika, blevyzgojanti „bažnytinius mokymus”, kuriuose Dievo žodžio nėra nė kvapo, tegalima pasakyti ne savo žodžiais-„..Todėl, kas pažeistų bent vieną iš mažiausių paliepimų ir taip elgtis mokytų žmones, tas bus vadinamas mažiausiu dangaus karalystėje. O kas juos vykdys ir mokys, bus vadinamas didžiu dangaus karalystėje. Taigi sakau jums: jeigu teisumu neviršysite Rašto aiškintojų ir fariziejų- neįeisite į dangaus karalystę”… Nors šiandieninei katalikiškose bažnyčiose besidarbuojanti, gerai homoseksualinį ir pedofilinį „seksą” įsisavinusiai ir praktikuojančiai publikai sudėtinga ką nors išblevyzgoti apie Dangaus karalystę, siekimą nedaryti savo gyvenime… Skaityti daugiau »

platesnė tikrovė

ne už iškrypimą labiausia nemėgsta pedikų.
bet kad jie labai slykštūs, labai narciziškos, labai egoistiškos asmenybės.
tai beveik 100 proc. koreliacija.
ir jie – VISŲ 10 Dievo įstatymų pažeidėjai.
—–
(todėl jie mielai dirbo KGB ir KGB mielai naudojosi jais)

ah1

kaip gali būti tvarkingas šūdinas daiktas, arba nuogu kūnu baksnojimas į šūdą? Neįsivaizduoju.

Paulius

na žinote, iškypėliškumo aiškinimui suteikti ontologinį statusą… dar kartą Ockhamui anatemą paskelbkite… 🙂 kaip sako liaudyje iš didelio rašto…. ir mažiau kai kurių manifestų skaitykite, gal ne taip lazdas lankstysite…

Kis

sveiko proto zmogus nereikalausbuti”kaip visi”,nes jie nera tokie kaip visi,taip jie skirtingi ir tu visu niekada nebus suprasti.Jeigu ju gyvenimas nera kaip visu,tegu jie ji pragyvena,bet tegu niekada nepersa visiems!

Po tų polemikų

paprastai eina skilimas…

Ar tai tik nominalistų ir realistų ginčas?

Žurnale italų kalba „Jesus” už gėjų teises kovojantis jėzuitas James Martin (vieša paslaptis?) teigiamai vertina homoseksualizmą (https://gloria.tv/).
Vis dėlto Katalikų Bažnyčios Katekizmas skelbia, kad homoseksualūs aktai remiantis Šventuoju Raštu yra sunki nuodėmė, todėl homoseksualizmas (ne homoseksualūs asmenys) niekaip negali būti pateisintas.“

Paulius

dar viena bergogliška suktybė. „homoseksualūs asmenys vs homoseksualizmas“. kalbama ne apie kažkokias abstrakcijas, o apie konkrečius homoseksualizmą praktikuojančius padarus – homoseksualistus. o tas atskyrimas abstraktaus homoskesualizmo yra dirbtinis supriešinimas, beje pažeidžiant logikos reikalavimus. nes „homoseksualus asmuo“ ir „homoseksualizmas“ priklauso skirtingoms loginėms klasėms ir negali būti vertinami tokiame santykyje -supriešinami. tiesiog stebėtinas nemokšiškumas (ar tikslinga demagogija?)Ir Ockhamas čia, kaip sakė panelė tulpė nuo platformos, „neprieko“

> Pauliui

Ne visi į homoseksualumą linkę asmenys praktikuoja homoseksualius santykius. Yra celibato besilaikančių, yra net šeimas kuriančių (sėkmingai ar ne – atskiras klausimas). Todėl ir tas atskyrimas yra reikalingas. Bet yra žmonių, tiek homoseksualių, tiek heteroseksualių, kurie leidžia sau viską, ką tik sugalvoja. Toks homoseksualių žmonių egoizmas dabar ypač ryškiai matomas, nes vyraujanti žmonijos mažinimo ideologija tą egoizmą dabar ypač skatina.

Paulius

aš ne apie skyrimą tarp „praktikuojančių“ ir „nepraktikuojančių“ kalbėjau. manyčiau tai pakankamai aiškiai prašyta

10
0
Norėtume sužinoti ką manote, pakomentuokite.x
Scroll to Top