ŽYGIS PER LIETUVĄ SU ŠŪKIU: „SUSIGRĄŽINKIME VALSTYBĘ!“ (XIII dalis)

I dalis ČIA; II dalis – ČIA; III dalis ČIA; IV dalis ČIA; V dalis ČIA;  VI dalis ČIA: VII dalis ČIA; VIII dalis ČIA; IX dalis ČIA; X dalis ČIA; XI dalis ČIA; XII dalis – ČIA.

Kelionių akimirkos rugsėjo 31-spalio 1  dienomis.

Andrius. Kaišiadorių mugėje buvome trise – aš, Darius ir Edvardas iš Kėdainių. Dalinime Kaišiadorys stipriai kontrastavo su Kaunu, kuriame buvome praeitą savaitę – Kaune. Laikraštį ėmė gal tik 20 %, Kaišiadoryse – 90 %. Šį kartą visai nemažai laikraščių ėmė vyrai ir jaunimas.

Paulius. Naujienos iš Šakių šventės “Zanavykų obuolinė”. Buvome keturiese keturi K – Kęstutis, Kasparas ir du Kruopiai. Darganotas oras šventės svečių smagios nuotaikos nesugadino. Miestelių bendruomenės suvažiavo, kad pasidalintų savo užaugintomis gėrybėmis, padirbtais, iškeptais gaminiais. O mes irgi pasidalinome politine spauda, išdalinome laikraščių ir dar jų palikome 4 parduotuvėse.
Erikas. Švenčionys. Buvome Saulius, Ramūnas, Sigitas, Lidija, Algimantas, Erikas. Išdalinome krūvą laikraščių. Seniūnė priėmė, parodė vietą. Žmonės spaudą ėmė noriai ir nors miestelis nedidelis, bet renginys puikus. Pasikalbėjome su tarybos nariu Rimu, greta buvusiu socdemu Šarūnu ir kitais šventės dalyviais.

Almantas. Vilkaviškis. Gintautas iš Alytaus atvežė palapinę, prisijungė Artūras, kuris vasarą būna Alytaus raj., Paulius iš Marijampolės ir aš su Neringa iš Vilniaus. Savivaldybė priėmė draugiškai, palapinę pasistatėme mugės teritorijoje. Kadangi mugė nedidelė, tai dar padirbėjome turguje ir perbėgome per netoliese esančių daugiabučių pašto dėžutes.

Suvalkiečiai nuteikė viltingai – laikraščius ėmė noriai, abejingų buvo nedaug, priešiškų beveik nebuvo. Gavome keletą svarbių kontaktų.

Algimantas. Pirmą kartą NS lankė Kupiškį. Pakliuvome į tikrą politinį sūkurį – spalio 8 d. kupiškėnai rinks naują merą. Sėkmė lydėjo mus nuo pat pradžių, nors galėjo būti ir kitaip, nes prieš dieną Kupiškio savivaldybės teisininkė pareiškė, kad vietos jau nėra. Pasiūlė tartis su Kultūros centro skyriaus vedėju. Ir pasisek man taip, p. Albertas buvęs Ozolo laikų centristas, užtikrino, kad vietą surasiąs. Buvome pasitikti svetingai, vieta skirta prie kitų partijų, kurių būsimų mero rinkimų proga būta daug: TS, LSDP, Liberalų sąjūdis ir valstiečiai. P. Albertas suteikė žodį mūsų Pirmininkui, kuris skirtingai nuo kitų politikų, pasakė tikrą politinę kalbą. Kupiškėnai klausėsi nuščiuvę. Po kalbos buvo norinčių kartu nusifotografuoti ir pasikalbėti.

Mūsų šauni vilniečių ir panevėžiečių komanda – Pirmininkas, Alina, Rima, Tomas, Gediminas, Aivaras, Algimantas. Grįždami į Vilnių palikome laikraščių Andrioniškio ir Kavarsko parduotuvėse. Nuotaika puiki. Apibendrinome – šeštadienį Kupiškyje NS sukūrėme įvykį, apie kurį kupiškėnai kalbės ir prisimins.

Linas. Aukštadvaryje dirbome trise – aš, Ramūnas ir Albertas. Šventė vidutiniška, žmonės niūresni, daugiau provaldiški. Laikraščius ėmė neblogai, bet vėliau daug matėme besimėtančių. Aukštadvaris socialdemokratų bastionas.

Susipažinome su vienu vyriškiu, kuris mumis labai susidomėjo. Buvęs VRM darbuotojas, dabar pensijoje. Apsikeitėme telefono numeriais.

Inga. Šilalė. Buvome penkiese, Šiaulių skyrius: Audrius su Vita, Kęstutis, aš ir Vytenis. Žmonių užteko. Palapinę pastatėme, kur radome laisvos vietos.

Žmonės laikraštį ėmė noriai, buvo ir prašančių, labai nedaug – atsisakiusių. Vienas jaunas šeimos tėtis priėjo ir paprašė papildomai, nes žino V.Sinicą ir V.Radžvilą. Nustebino, nes tikrai laikraštį ėmė daug jaunų šeimų su vaikais. Patys ne, pasiūlomą- mielai. Buvo norinčių diskutuoti, bet nepiktai, buvo susirūpinusių valstybe, džiaugėsi, kad teikiame viltį. Bet patys nesupranta, ką galėtų padaryti. Vis dar tikimasi išgelbėtojų. Vienas senjoras paklausė, ar tas pats laikraštis, kaip pernai. Vadinasi, atsimena.

Mindaugas. Kretingoje buvome penkiese: Laisvūnas, aš, Sigita, Dobilas ir Dovydas iš Klaipėdos.
Laikraščius žmonės ėmė. Prie mūsų palapinės trumpam sustojo ir brolis Paulius Vaineikis, su laikraščiu rankose nuoširdžiai palinkėjo sėkmės mūsų darbuose.

Linas. Aš, Vytautas S., Daiva ir Mindaugas Š. dirbome Elektrėnuose. Šventė buvo gausi, žmonės puikūs, labai noriai ėmė laikraštį. Pasirodė, kad Elektrėnuose žmonės laikraštį labiau brangino nei vakar Aukštadvaryje – dėjo į krepšius, kišenes ir žadėjo perskaityti. Aš jiems antrinau, kad geriausia tai daryti vakare namuose, pasidarius karštos arbatos ir patogiai įsitaisius krėsle. Prieš atsisveikinant visi užsukome kavos.

Arnas. Mažeikiuose buvome šešiese: mažeikietis Kęstutis, šiauliečiai Erikas, Audrius ir iš Vilniaus Auksė, Vida ir aš. Dalinome mugėje ir prie bažnyčių. Nors Mažeikiai yra gavę gan nemažai laikraščių, bet mus atpažįstančių ir palaikančių buvo vos vienas kitas.

Algirdas. Praėjusį šeštadienį Nacionalinio susivienijimo atstovai apsilankė ir Zarasuose – Rudens gėrybių mugėje. Nuvykome trise su Birute ir Robertu. Truputį trukdė protarpinis lietus. Nukeliavome be palapinės. Prasidėjus lietingesniam rudens sezonui be palapinės darbuotis darosi vis sunkiau, kartais gali būti ir neįmanoma.

Nacionalinio susivienijimo žinomumas šiame krašte dar nėra pakankamas ar didelis. Nemažai žmonių, atrodė, sužinojo apie mus pirmą kartą. Tačiau buvo ir atpažįstančių, palaikančių, su kuriais užsimegzdavo ir ilgesnis pokalbis. Pasidarbavę mugėje ir papietavę kavinėje dar aplankėme Zarasų muziejų, taip pat ir biblioteką (su įsimintino vaizdo apžvalgos aikštele į Zarasaičio ežerą).

Pravažiuojant Zarasus negalima nesustoti ir neapeiti ir vieno naujųjų didžiųjų-apvaliųjų Lietuvos stebuklų 🙂 – Zaraso ežero apžvalgos rato.

Keliaujant namo užsukome į pakelės gyvenvietes: Šunelę, Baibius, Daugailius, Radeikius ir palikome mūsų žinią parduotuvėse ar skelbimų lentose.

5 2 balsų
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Norėtume sužinoti ką manote, pakomentuokite.x