Nida Vasiliauskaitė intelektualams: apie ką iš tiesų ir kodėl kalba kalbantys apie „prigimtinę šeimą“

Naivu, sako intelektualai, kalbėti apie „prigimtinę šeimą“, nes šeima – ne gamtos faktas, o socialinis institutas. Ir papasakoja apie visaip šeimyniškus ar nešeimyniškus gyvūnus, apie poliginijas ir poliandrijas Afrikoje ar Indonezijoje, apie santuokas „iš meilės“ kaip istoriškai naują, Lietuvoje vos šimto metų senumo reiškinį, etc. Ir šypso patenkinti: va, paaiškinau tiems kvailiams be jokio išsilavinimo.

Visa tai – tiesa, tik kur kas naiviau nei to nežinoti yra nesusigaudyti, apie ką iš tiesų ir kodėl kalbama čia ir dabar politiškai. Kaip ir nesuprasti, jog negrabus problemos įvardijimas dar nereiškia, kad problemos išvis nėra – nesuprasti būnant intelektualu (profesionaliu supratėju) ir kikenti iš tų, kurių profesijos kur kas labiau atleidžia netikslumą.

Taigi, „atskleisiu paslaptį“ intelektualams: kalbantys apie „prigimtinę šeimą“ taip kalba ne todėl, kad yra „už gamtą, prieš kultūrą“ ar kad nori įtikinti pasaulį visur esančia ir visada buvusia viena vienintele šeiminių reikalų organizavimo ir tvarkymo tradicija, o kad nežino, kaip kitaip konceptualizuoti savo nerimą, jog esamą dabartinę daugiau ar mažiau koherentišką tradiciją veržiasi permontuoti politinės jėgos iš išorės, nušalindamos tėvus nuo savo pačių vaikų, įkišdamos koją tarp sutuoktinių, kurstydamos ir priešindamos visokiausiais kursais ir „mokymais“, galop – net uždrausdamos aplankyti senelius karantino pretekstu.

Kvailiausia, ką šioje situacijoje galite padaryti – tai pasakoti apie gyvūnų „papročius“ ir poligamijas. Gal jau nebepasakokite.

0 0 balsų
Straipsnio įvertinimas
Prenumeruoti
Pranešti apie
guest
10 Komentarai
Seniausi
Naujausi Daugiausiai balsavo
Įterpti atsiliepimai
Žiūrėti visus komentarus
Taip

Aciu autorei uz trumpa ir aidd aisku priminima. Ta visi ir taip zino, bet kai kas apsimeta, kad ne

DD plius DD

Aš dar papildyčiau Nidos riedulį į intelektualių daržovių daržą.
Bet kuris antropologas paliudys, kad šeimų pavidalų istoriškai būta įvairių (poligaminė, monogaminė, matriarchalinė, patriarchalinė). Bet visais laikais, visose kultūrose ir civilizacijose „šeima” turėjo ir tikiuosi turi vieną bendrą vardiklį- pagimdyti ir užauginti naują kartą. Tiek žinių. Visa kita yra iš bezdalo vejamos virvės ir nieko daugiau.

nieko nauja

šeimos dekonstrukcija užsiima komunistai (liberalai)

Gabrielė

Visa kūrinija – Viešpaties Darbas. Vyras ir moteris sukurti vienas kitam, kad tęstų giminę ir rūpintusi savo kūrinio – vaiko – ateitimi. Bet čia atėjo liberalai ir nutarė upių tėkmes pasukti kita kryptim.

DD plius DD

Dar tiems, kurie liaudiškai sakant „apsimetę šlangais”, bando postringauti, kad „prigimtinė šeima” yra lyg koks atavizmas. Šiaip jau toks šeimos modelis paplitęs visame pasaulyje, nes nieko geresnio nėra. Ir Afrikoje ir Kinijoje ir Arkties pakrantėje ir arabų dykumose šeima yra tėvas, mama ir vaikai. Tai absoliučiai dominuojantis modelis netgi musulmonų kultūrose, kur vyrams leidžiamos keturios žmonos. Yra ir tokių šeimų, bet tik saujelė. Didžioji dauguma gyvena tokiose pačiose šeimose kaip tarkim Šeduvoje.
Bet kai kuriems intelektualams prie dviejų pirštų pridėjus dar du, gauti keturis pirštus yra neoriginalu ir „ne lygis”. Ir jie su šeimos samprata elgiasi kaip sovietmečio prekybininkai, kurie miežių birzgalą kava vadindavo. Bet netgi tie buvo garbingesni- vadindavo, bet varžydamiesi, be fanfarų ir su išlygomis- „kavos gėrimu”…

Žodžio laisvė...

Lietuvoje kelia vėjus spalvotieji – daugiaspalviai,nes nežino, kad vaikai atsiranda
ne kopūstų lauke.

Buvo

Neseniai vienas intelektualas nukalė formulę „Patoliginis normalumas”.
Žodynas: „patològija” tai „liguistų organizmo procesų mokslas”; „normalus” (2) reikšmė tai „psichiškai sveikas”. Nebėra ko pridėti…

ah1

apie kultūrą, apie tai kas gerai žmogui o ne robotams be loginio mąstymo.

Hm.

Labai taiklu. Tik aš dar papildyčiau taip: jeigu valdžia gali ir manosi turinti teisę, vos ne pareigą, įgyvendinti kokį nors sprendimą, kuriam nepritaria dauguma valstybės piliečių, tai yra nenormali, nesveika būklė, kuriai ir priešinamasi. Jeigu, pavyzdžiui, dauguma nepritaria kokiai nors Stambulo konvencijai, ar Ankaros konferencijai, ar Trojos Arklio sutarčiai, ar dar kam nors (kas tai bebūtų, antraeilis klausimas, kas konkrečiai), o valdžia vis tiek tai įgyvendina, tai kas kitą kartą jai sutrukdys, pavyzdžiui, panaikinti Lietuvos suverenumą, nusavinti piliečių būstus ir juose apgyvendinti kokius nors „pabėgėlius“ ar panašiai? Pati demokratijos (o regis, visuotinai pripažįstama, kad tai esanti geriausia valdymo forma) esmė yra tai, kad atsižvelgiama į daugumos piliečių valią. Ir ta daugumos valia yra ne koks nors patariamasis, o sprendžiamasis balsas.… Skaityti daugiau »

PVZ

Delfi labai mėgstama kalbėti apie pingvinus zoologijos sode, bet pamiršta pakalbėti apie zekus zonoje.

10
0
Norėtume sužinoti ką manote, pakomentuokite.x
Scroll to Top